Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

...og hva skal jeg finne på til dessert?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-04-12, 19:45   #1
Knerten
lykkelig
 
Knerten sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 2.411
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

...og hva skal jeg finne på til dessert?

Hjernen er helt på rens kjenner jeg.
Vi blir ni stk her på påskeaften i morgen og hva i all verden skal jeg finne på til dessert?
Jeg har all verdens tid i morgen og kan kokkelere hele dagen.

Noen ideer noen?

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-12, 19:53   #2
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: ...og hva skal jeg finne på til dessert?

Mangosorbet i iskremkjeks med ett dryss av mørk sjokolade eller brownies med sitron- eller jordbærsorbet.

Deilig med noe frisk etter mye og mektig mat.

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-12, 19:58   #3
Knerten
lykkelig
 
Knerten sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 2.411
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: ...og hva skal jeg finne på til dessert?

Det hørtes helt nydelig ut! Mangosorbet...
Jeg har mango her. Kunne kanskje laget det selv. Må se om jeg finner oppskrift. Takk.

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-12, 20:05   #4
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.873
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: ...og hva skal jeg finne på til dessert?

Panna cotta med bringebærsaus er også frisk og god. Jeg bruker denne oppskriften, http://trinesmatblogg.no/2007/01/19/...bringebærsaus/

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-12, 20:32   #5
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: ...og hva skal jeg finne på til dessert?

Opprinnelig lagt inn av Knerten, her.

Det hørtes helt nydelig ut! Mangosorbet...
Jeg har mango her. Kunne kanskje laget det selv. Må se om jeg finner oppskrift. Takk.

Jamie Oliver lager mangosorbet av frossen mango i biter, litt limejuice og noen mynteblader. Han moser det i foodprosessoren. Vi gjorde det idag, men hadde ikke lime eller mynte. Brukte litt frokostjuice i stedet. Gikk ganske bra, men trur lime hadde vært enda bedre.

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-12, 20:33   #6
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: ...og hva skal jeg finne på til dessert?

Pavlova.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-12, 20:34   #7
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.120
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: ...og hva skal jeg finne på til dessert?

Tenkte denne i morgen http://www.matprat.no/gjester/gjeste...okolademousse/

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-12, 20:35   #8
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: ...og hva skal jeg finne på til dessert?

Opprinnelig lagt inn av Marit K, her.

Pavlova.

Ja, det er fantastisk godt. Jeg har funnet en oppskrift her inne med mascarpone og forskjellig typer frukt. Nydelig. Trur man finner den om man søker på "vinterpavlova".

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-12, 21:06   #9
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: ...og hva skal jeg finne på til dessert?

Stekt banan med sjokolade og vaniljeis, bringebær og sjokoladesaus. :det var en innertier:

__________________
Jente -96, gutt -04
turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-12, 21:10   #10
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: ...og hva skal jeg finne på til dessert?

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Tenkte denne i morgen http://www.matprat.no/gjester/gjeste...okolademousse/

Dette står nå i kjøleskapet mitt Tenker å pynte med litt bringebær på toppen

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-12, 21:18   #11
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.176
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: ...og hva skal jeg finne på til dessert?

Men hva serverer du til hovedrett?
Det er ganske vesentlig når man skal foreslå dessert.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-12, 21:21   #12
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: ...og hva skal jeg finne på til dessert?

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Men hva serverer du til hovedrett?
Det er ganske vesentlig når man skal foreslå dessert.

Hun har en ny tråd til over her som gjelder antall kilo lammelår til x-antall personer så jeg bare antok at hun skulle ha det.

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-12, 21:24   #13
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.176
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: ...og hva skal jeg finne på til dessert?

Opprinnelig lagt inn av Meissa, her.

Hun har en ny tråd til over her som gjelder antall kilo lammelår til x-antall personer så jeg bare antok at hun skulle ha det.

Beklager, det hadde jeg ikke sett.

Lammelår med tilbehør er gjerne såpass kraftig og mektig at jeg ville holdt meg tl en lett og frisk dessert, f. eks den mangosorbeten som ble foreslått.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-12, 21:48   #14
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: ...og hva skal jeg finne på til dessert?

Mamma hadde laget en nydelig dessert sist vi var der. Pærer kokt i sukkerlake med anisstjerner, vaniljestang og kanel. De trakk vel mer enn de kokte kanskje. Varmet i stekovn med sjokolade på toppen, og servert med krem med vanilje i. Old fashion og nydelig.
Passer godt til lam også. Men er kanskje ikke så friskt som feks mangosorbet.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-12, 21:49   #15
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: ...og hva skal jeg finne på til dessert?

Sorbet kan serveres med sprudlevin , altså i samme glass, eller en god eplecider med eller uten alkohol. Friskt og godt. Eller bringebærsorbet til en klissete sjokoladekake.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-12, 23:25   #16
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.120
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: ...og hva skal jeg finne på til dessert?

Opprinnelig lagt inn av Hillary, her.

Dette står nå i kjøleskapet mitt Tenker å pynte med litt bringebær på toppen

Smakt?

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no