Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Hva skjedde med språket?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-11-20, 12:56   #41
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.600
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skjedde med språket?

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Sønnen min og kompisene sier «ja» til ga. «Jeg ja deg den i går».

Logikken er som følger: å gi (som uttales «ji»), gir(jir), JA, har gitt(jitt). Det er både gøy og helt kokos .

Det er klassisk småbarnsgrammatikk, er det ikke? Da jeg jobbet i barnehage i hine hårde var det i hvert fall en gjenganger. Begge barna mine har vært gjennom en sånn fase. Samme med «væmte», som i «Jeg væmte han hjem i går».

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-20, 13:15   #42
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.025
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva skjedde med språket?

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Det er klassisk småbarnsgrammatikk, er det ikke? Da jeg jobbet i barnehage i hine hårde var det i hvert fall en gjenganger. Begge barna mine har vært gjennom en sånn fase. Samme med «væmte», som i «Jeg væmte han hjem i går».

Ja, der er det, men disse guttene er 12 . Så da kan det vel være en mulighet for at «jeg ja deg en gave (her er de ikke konsekvente)» finnes i nær språklig fremtid. Ikke at jeg egentlig tror dette fenomenet får fotfeste utenfor bydelen,

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-20, 13:20   #43
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.967
Blogginnlegg: 269
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva skjedde med språket?

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Ja, der er det, men disse guttene er 12 . Så da kan det vel være en mulighet for at «jeg ja deg en gave (her er de ikke konsekvente)» finnes i nær språklig fremtid. Ikke at jeg egentlig tror dette fenomenet får fotfeste utenfor bydelen,

Ungene mine (Østlandet) sa dette en god stund, men har gitt seg nå. Det jeg derimot hører fremdeles fra tid til annen er 'lo', som "Jeg lo den på hylla!".

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-20, 13:52   #44
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.600
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skjedde med språket?

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Ja, der er det, men disse guttene er 12 . Så da kan det vel være en mulighet for at «jeg ja deg en gave (her er de ikke konsekvente)» finnes i nær språklig fremtid. Ikke at jeg egentlig tror dette fenomenet får fotfeste utenfor bydelen,

Du får prøve deg med en «Ja? Er dere tre år, eller?».

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no