Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2020

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-12-20, 09:10   #681
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.541
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2020

Jeg følte jeg var ekstremt bakpå, inntil jeg bestilte noen mummikopper på tilbus i dag og innså at det er min nevø og min niese vi mangler julegave til, samt svigerfar. For nevø og niese har jeg fått noenj tips fra foreldrene, bare ikke fått ordnet det, men de bor faktisk 4 minutter unna oss og det er 14 dager til jul, dette skal vi få i orden. Svigerfar, der er jeg langt mer usikker, og den sal sendes med svigermor som kommer nå i helgen så den m på plass nå. Men det er egentlig mannens ansvar.

I tillegg mangler egne unger og gave til mannen (ham har jeg faktisk noen ideer til, så det tror jeg at jeg skal få til å ordne seg) og alle oss fem fra min farmor, men det er sånt som faller på plass om jeg tar meg en handletur tenker jeg. Det sjal jo ikke sendes noe sted, det skal pakkes inn. Så det skal ordne seg.

Innser jo fort at førstkommende lørdag har vi svigermor på besøk og den neste har mellomste håndballkamper, og jeg har ingen fridager, men jeg skal nok få tatt meg en handletur, eller sendt mannen, eller begge deler, på et vis likevel.

Ja, vi har igjen å skrive ut julekort og ordne kalendere (skriver ut, bestiller ikke, så trenger iek tenke på forsendelsestid) så det er fortsatt mye som gjenstår, og ikke minst, huset står på hodet enda, det å tas et realt tak der, men jul skal det helt klaret bli

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-12-20, 09:12   #682
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.031
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2020

I morgen (lønningsdag) skal en del gaver kjøpes inn. Jeg skal ha kosedag med ene sønnen min (jeg har kosedag med begge to på hver sin dag før jul, så de får kjøpe gaver til broren/faren/mommor), og da får vi dratt rundt litt.

Jeg har bakt kakemenn, krumkaker, gule bomber, sandaletter og pepperkaker. Og sirupsnipp-deigen ble satt i går så den er klar på benken. Da er det kakao-kuler, cookies og kransekakestenger igjen.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-20, 09:14   #683
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.273
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2020

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Synes det høres ut som om du har god kontroll jeg Serafin. Det er da bare 10. desember enda!

Men det er støv i kjøkkenskapene!
Rotete i kjelleren!
Bassenget er ikke tatt inn!
Og ovnen er ikke vasket!

Jeg er litt vel påvirket av min mor. Jeg kommer jo sikkert ikke til å fikse noe av det, men stresser uansett, haha.

Og juleklær, jeg mener jeg har noe inne i skapet, men fremom skapet, så står det to tråkurver fulle av klær, som ikke er ryddet skikkelig på plass. Så tror det blir prosjekt i helga, må ha hjelp av kjæresten.

Vi har liksom sakte men sikkert fått orden på ett rom etter et annet, mens han flyttet inn, med det resultatet at alt har havnet inne på soverommet...

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-12-20, 09:18   #684
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.816
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Juletråden 2020

Skal du ha gjester i kjelleren? Og et julebad i bassenget er jo bare forfriskende!

Jeg pleier ikke bake mye, så det er under kontroll.
Jeg mangler en del gaver, og er helt blank på hva jeg skal finne på. Det stresser meg.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-20, 09:25   #685
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.436
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2020

I morgen skal jeg og mine to søstre (som bor langt unna) treffes hos min mor, for den årlige bursdagsfeiringen (mamma har bursdag den 13.). Da koser vi oss hele helga og har minijulefeiring med masse god mat, og pynter oss for hverandre. Rakfisk fredag kveld når vi kommer, ribbe m tilbehør på lørdag, juleøl og akevitt. Kaffe og julebakst. Og ikke minst kald ribbe i lefse til lunsj søndag, før vi reiser hjem. Det har blitt en tradisjon nå gjennom flere år, den helga som er nærmest bursdagen.

Da bytter vi samtidig gaver, så derfor må jeg ha ferdig alle gavene som skal til mamma og stefar (+ bursdagsgave til mamma selvsagt), begge søstrene mine med familier, og pappa (som skal feire jul hos den ene av dem). Det har jeg nesten, mangler fortsatt noe til mine to svogere. Bruker ikke å gi dem veldig store gaver, men når jeg ikke gir felles gave til søster med mann (det varierer litt ettersom hva jeg finner, i år har jeg egne gaver til søstrene mine), får mennene deres en egen gave. Til den ene tror jeg det blir en krimbok, etter tips fra hans datter. Den andre kjøper jeg trolig noe spiselig til. Kanskje en god, lokal spekepølse fra bondens marked, og en boks med en god håndtverksøl. Det må jeg fikse i ettermiddag, siden jeg drar i morgen, rett fra jobb. De andre gavene er både kjøpt og pakket inn.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-20, 09:26   #686
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.115
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2020

Jeg har ikke bakt noe enda men tenkte gjøre det til helgen/neste uke! Det blir stas. Jeg har pakket inn alle gavene og mangler bare noen få. Vi var på teateret på tirsdag med vesla, juleteater om teskjekjerringa, og det var helt magisk.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-20, 09:29   #687
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.436
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2020

Opprinnelig lagt inn av Serafin, her.

Men det er støv i kjøkkenskapene!
Rotete i kjelleren!
Bassenget er ikke tatt inn!
Og ovnen er ikke vasket!

Jeg er litt vel påvirket av min mor. Jeg kommer jo sikkert ikke til å fikse noe av det, men stresser uansett, haha.

Og juleklær, jeg mener jeg har noe inne i skapet, men fremom skapet, så står det to tråkurver fulle av klær, som ikke er ryddet skikkelig på plass. Så tror det blir prosjekt i helga, må ha hjelp av kjæresten.

Vi har liksom sakte men sikkert fått orden på ett rom etter et annet, mens han flyttet inn, med det resultatet at alt har havnet inne på soverommet...

Skal du feire jul i kjøkkenskapet da Serafin? Eller er det eksen til kjæresten du tenkte å putte inn der kanskje?

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-20, 09:30   #688
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.273
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2020

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Skal du feire jul i kjøkkenskapet da Serafin? Eller er det eksen til kjæresten du tenkte å putte inn der kanskje?

Haha, og det morsomme er jo at jeg egentlig ikke bryr meg, om hverken støvete kjøkkenskap, eller rotete kjeller, men så kommer min indre 50-talls husmor frem, og lager litt krøll for meg.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-12-20, 09:34   #689
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.115
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2020

Ja, jeg har ikke vasket eller ryddet noe enda, men det må vi vel sikkert få til før jul. Jeg MÅ vaske vinduene på stua og kjøkkenet men det tar egentlig bare en halvtime.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-20, 09:36   #690
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.436
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2020

Vi har bestilt vaskehjelp til å ta husvasken før jul. Begynte med det for noen år siden, mannen og jeg gir det i julegave til hverandre, og gir i stedet en mindre gave av mer symbolsk art på julaften. Fant ut at den ekstra tiden og reduksjonen i stress og irritasjon det førte med seg, var den beste gaven vi kunne gi hverandre.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-20, 09:37   #691
Fjols
Bør lage seg en tittel selv
 
Fjols sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 2.732
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Sv: Juletråden 2020

Vi kjøper oss en robotstøvsuger i julegave til oss selv, så det blir nok rent iløpet av jula.

Bare et tips Serafin.

Fjols er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-20, 09:41   #692
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.028
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2020

Vasking: det har vi hele januar, og forsåvidt resten av 2021, til.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-12-20, 09:46   #693
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.436
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2020

Jeg har forresten funnet den siste kalendergaven til ungene, den de får på julaften. Det blir hver sin pakke med 4 sjokoladebomber til varm sjokolade. Bruker vanligvis å putte en "kakao på pinne" i julestrømpa, som de kan drikke til frokosten, men nå blir det disse i stedet, og de får dem i kalenderen.



Innholdet i julestrømpene deres har jeg forresten også ganske klart.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-20, 09:54   #694
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.390
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2020

Vi er ganske så i rute. Skal på polet etter jobb i dag og kjøpe et par flasker vin i gave (og noe til meg selv). Alt som skal sendes er sendt. I går kom det opp litt mer pynt. Det som gjenstår er litt vanlig vasking av hus og litt mer rydding samt litt mat.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-20, 09:56   #695
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.849
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2020

Jeg er skikkelig bakpå føler jeg , mangler gaver, har ikke bakt noe, null kontroll på julestrømpeinnhold osv.

I dag skal jeg ha kosedag med niese på 1 år, det blir fint.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-20, 10:25   #696
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.550
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2020

Hvor har du kjøpt de My?

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-20, 11:06   #697
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.712
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2020

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Jeg har forresten funnet den siste kalendergaven til ungene, den de får på julaften. Det blir hver sin pakke med 4 sjokoladebomber til varm sjokolade. Bruker vanligvis å putte en "kakao på pinne" i julestrømpa, som de kan drikke til frokosten, men nå blir det disse i stedet, og de får dem i kalenderen.



Innholdet i julestrømpene deres har jeg forresten også ganske klart.

Hvor har du fått tak i den?

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-20, 11:11   #698
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.541
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2020

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Hvor har du fått tak i den?

Det skulle jeg også gjerne visst

Bildeadressen sier coolstuff, så da rekke jeg det ikek til de gavene jeg skal levere fra meg nå i helgen, kanskje jeg får bare skrape sammen energi nok til å lage kakao på pinne likevel da.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-12-20, 11:54   #699
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.509
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2020

Ja, jul ja. Jeg skulle egentlig kjøpe julegaver i dag, butikkene har kveldsåpent. I stedet sitter jeg (og venninna mi som jeg skulle dra med) i karantene til og med lørdag. Dvs jeg sitter så lenge det tar og få svar på covid 19testen til sønnen min. Forrige gang måtte vi vente til over helga, håper det ikke tar så lang tid denne gangen.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-20, 11:54   #700
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.273
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2020

Ja, vi har jo vasker, så hun tar jo hverdags-vasken. Men jeg skulle vasket vindu, gudene vet sist jeg gjorde det. Men da må jeg klatre. Og vel ja. Hm, mulig det er jobb til kjæresten forresten.

Nå har jeg brukt en liten time og lagd ritz kjeks med smil, og rocky road, en med resten av ritz kjeksen og smilen, og en med marsmallows, dumle, daim, kvikk lunsj og litt marie-kjeks.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no