Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2020

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-12-20, 00:10   #641
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.392
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2020

I år skal vi til svigerforeldrene mine og feire jul, og jeg vet at svigermor kommer til å bake masse. Så jeg tenker bare å bake det vi liker å bake for bakingens skyld (pepperkaker og pepperkakehus), og enkelte småting som jeg vet at hun ikke bruker å lage (marsipan, fløtekarameller, karamellspon og kanskje vepsebol). Har ikke begynt enda, og har heller ikke planer om å begynne før tidligst neste uke.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-20, 04:43   #642
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2020

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Coop Mega på Madla!

Ikke så gode, synes jeg...

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-12-20, 07:05   #643
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.813
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2020

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Hvordan i alle dager klarer dere å la være å spise det opp med en gang? Jeg laget biscotti forrige uke. Hele boksen var spist på under et døgn. Av meg. Og kun meg. Jeg har store planer om konfekt, men jeg kjenner meg selv...

Vi bare bestemmer at den skal stå, så da rører vi den ikke? Jeg har ikke noe bedre svar.

Alle her i huset må passe vekta, så å skille på hverdag og fest/høytid er helt nødvendig. Det er derfor jeg går litt av skaftet med alle forberedelser tror jeg, for når det er fest, så ER det fest.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-20, 09:15   #644
Novla
Bør lage seg en tittel selv
 
Novla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.900
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Sv: Juletråden 2020

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Hvordan i alle dager klarer dere å la være å spise det opp med en gang? Jeg laget biscotti forrige uke. Hele boksen var spist på under et døgn. Av meg. Og kun meg. Jeg har store planer om konfekt, men jeg kjenner meg selv...

Enkelt, det er bare å skaffe seg en familie der ingen liker julekaker noe særlig. Ungene liker pepperkaker, da.

Men vi MÅ jo liksom bake noe for stemningens skyld, så i tillegg til pepperkaker regner jeg med at det blir krumkaker (det er jo faktisk godt), havre-/eller mandelflarn og stjerneaniskaker. Satser på å lage pepperkaker nå til helga, og resten neste helg. I den grad vi spiser julekaker her i huset synes jeg egentlig det smaker best før jul, i selve jula er vi mest opptatt av gode frokoster og middager, så OM de mot formodning skulle bli spist opp før jul hadde det egentlig vært helt greit (så slipper vi å kaste så mye i januar ).

__________________
Småen 2010, Knøttet 2013
Novla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-20, 09:30   #645
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2020

Novla: Det er ikke familien min som spiser. Det er jeg... Og jeg lager bare ting jeg liker...

Og jeg synes også kakene er best før jul, og jeg er opplært av min mor til at de er best ferskest mulig, men jeg bør likevel ikke spise en halv boks i døgnet.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-12-20, 09:36   #646
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.961
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2020

Julekabalen begynner å gå opp her. Svigers har avlyst lille julaften selskapet som har vært tradisjon, vi hadde blitt akkurat ti mennesker, men for meg så har iallfall en av de andre litt for mange nærkontakter til at jeg synes dette er greit. Så var godt at svigers tok dette valget selv. Julaften skal vi ha besøk av svigers og feire jul med de alene for første gang noen sinne og de har vært mine svigers i snart 20 år nå, ungene er super happy for dette.
1.dag må jeg ha mine foreldre på besøk og 2.juledag skal vi nyte med julekaker, snop og hjemmelagede hamburgere til middag, en tradisjon vi startet for noen år siden og er den beste dagen i julen for oss.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-20, 10:12   #647
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.424
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Juletråden 2020

Jeg baker pga. kosen mer enn at jeg er så fryktelig glad i julekaker. Pleier å spise en eller to nybakte, fortsatt varme, men resten går i bokser og settes frem til gjester eller sønnen min spiser dem. Jeg fristes egentlig ikke så mye hverken av kaker, snop, sjokolade eller saltsnacks som vi har i hus, særlig fordi jeg vet at jeg faktisk ikke synes det er så godt med bare én, men forspiser meg hvis jeg setter i gang, og da får jeg bare dårlig samvittighet eller blir kvalm.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-20, 10:19   #648
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2020

Jeg har gjort unna både julebakst og dessertproduksjon på REKO.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-20, 12:49   #649
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.392
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2020

Det er virkelig koselig med denne familiekalenderen. Tirsdag fikk guttungen en morsom sprettball fra sin tvillingsøster. I går fikk minstejenta fine Monki-sokker, fra sin storesøster. I dag skal storesøster åpne kalendergave fra pappaen, men det blir senere i dag.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-20, 13:51   #650
Fjols
Bør lage seg en tittel selv
 
Fjols sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 2.719
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Sv: Juletråden 2020

Jeg har lyst å bake noen gode rundstykker til jul, må bare få litt gidd til å gjøre det først.
Ellers er vi snart ferdig med gavene, må pakke inn og sende.

Fjols er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-20, 20:39   #651
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.735
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2020

Straks ferdig med gavene her også, etter en tur på Coop der jeg fikk kjøpt Pierre Robert ull, mørk sjokolade, kryssordblad og julehefter.

Første runde pepperkaker varte i nøyaktig to dager så vi baker nok mer til helga.

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-20, 21:32   #652
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.835
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2020

Jeg trenger litt hjelp. Vi mangler visst én gave. 80 år gammel kvinne, sprek, går lange turer daglig og reiser mye (ikke i disse tider da). Hun har godt med penger så kan i teorien kjøpe alt hjertet begjærer, men lever svært nøkternt og bryr seg ikke om luksus på noe som helst vis. Vi er rett og slett tomme for idéer. Mitt eneste forslag så langt er å bestille f.eks. en frokostpakke fra Morgenlevering til en dag i romjulen eller rett over nyttår og gi henne et kort som beskriver dette og datoen for leveringen. Andre gode idéer?

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-20, 21:43   #653
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.392
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2020

Juledekorasjon med fine juleblomster, og en konfekteske.
Hudpleieprodukter
Bok om et område hun er glad i å reise til
Abonnement på magasin for noe hun interesserer seg for
God drikke, som en god portvin eller likør

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-20, 22:05   #654
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.377
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2020

Må bare takke for tips om Postkort-appen igjen! Dette var jo helt supert. Bortsett fra at jeg ikke har sett resultatet enda, da. Har sendt et til meg selv og, så det blir spennende.

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-12-20, 22:14   #655
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.348
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2020

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Jeg trenger litt hjelp. Vi mangler visst én gave. 80 år gammel kvinne, sprek, går lange turer daglig og reiser mye (ikke i disse tider da). Hun har godt med penger så kan i teorien kjøpe alt hjertet begjærer, men lever svært nøkternt og bryr seg ikke om luksus på noe som helst vis. Vi er rett og slett tomme for idéer. Mitt eneste forslag så langt er å bestille f.eks. en frokostpakke fra Morgenlevering til en dag i romjulen eller rett over nyttår og gi henne et kort som beskriver dette og datoen for leveringen. Andre gode idéer?

Blomster en av dagene før jul. Det går vi for til oldemor på straks 98.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-20, 22:29   #656
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.813
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2020

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Jeg trenger litt hjelp. Vi mangler visst én gave. 80 år gammel kvinne, sprek, går lange turer daglig og reiser mye (ikke i disse tider da). Hun har godt med penger så kan i teorien kjøpe alt hjertet begjærer, men lever svært nøkternt og bryr seg ikke om luksus på noe som helst vis. Vi er rett og slett tomme for idéer. Mitt eneste forslag så langt er å bestille f.eks. en frokostpakke fra Morgenlevering til en dag i romjulen eller rett over nyttår og gi henne et kort som beskriver dette og datoen for leveringen. Andre gode idéer?

Hvis det er et reisemål dere vet hun er interessert i, kunne dere gjort noe ut av det? Reisehåndbok, gjøre litt undersøkelser om ting der som kunne passe for henne, altså aktiviteter, utflukter, opplevelse, kultur, etc. Eller kunne dere invitert henne med på ett eller annet? Sammen med dere kanskje? Teater, konsert, badeland for den saks skyld eller en fin middag.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-20, 23:28   #657
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2020

En reiseskildring?

Har gitt denne i julegave:

https://www.cappelendamm.no/_pa-vand...-9788202608286

Denne kunne kanskje også være noe?

https://www.cappelendamm.no/_stiens-...-9788202573164

Legg med en kvikk-lunsj og et kort om at man kan reise i tankene i denne tiden.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-20, 08:56   #658
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.637
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2020

Nå har gavene begynt å komme til postkassen.
Julelysene er oppe. Første ladning med pepperkaker er bakt og spist opp. Første test ever med karameller er laget og kvalitetssjekket - til det ble tomt.
Julemiddagen er avklart.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-20, 09:05   #659
Sissel
Bør lage seg en tittel selv
 
Sissel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Innlegg: 3.328
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Juletråden 2020

Vi har faktisk satt opp juletreet, myyye tidligere enn vi pleier, men pytt, pytt. Regner med at resten av julepynten kommer opp denne helga.

Jeg har bakt 3 sorter julekaker - Cookies (har bakt de 3 ganger allerede....), brune pinner og peppernøtter. Må bake ny batch med brune pinner i helga tenker jeg.

__________________
Gutt/jente 99, gutt 01
Sissel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-20, 09:41   #660
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.348
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2020

Vi har planer om å gjøre endel juleting denne helgen, starte baking, pynte litt mer, rydde og gi bort ting og henge opp mer lys ute. De siste julegavene skal også kjøpes inn.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no