Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2020

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-11-20, 15:42   #621
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.385
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2020

Her blir de gjerne brukt om morgenene i helgene også, og av og til om kvelden, når de har dusjet etter trening. Og jentene har det av og til med på overnatting. Men kun lillesøster som finner på å sove i den, sånn ellers. Men de jeg kjøper har som sagt ikke julemotiv da.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-20, 16:51   #622
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Juletråden 2020

Holder et juletre seg bra dersom vi kjøper det nå og lar det stå ute frem mot jul? Ser de har medlemstilbud på coop bygg og det hadde passet fint å kjøpe i slutten av denne uken når mannen har fri.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-20, 17:10   #623
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.833
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2020

Ja, det er jeg temmelig sikker på. Alle juletrærne er vel hugget for lengst så jeg har ingen tro på at man får et nyere tre ved å vente. Bare husk å oppbevare det ute.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-20, 21:05   #624
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.483
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2020

Ungene i seng og siste rest av kalendergaver spredd utover bordet.

Mannen kommer opp fra legging og spørr hva han skal gjøre. Så jeg tilbød ham det jeg trodde var hans faste 30.11-oppgave. Henge opp pakkene etterhvert som jeg pakker inn.

Han svarte at da sier han som han på radioen som fikk en multiple choice oppgave.

Har du flere alternativer?

Ja, altså. Rydde og pynte trappa ute, det står en nissekone i gangen som skal ut dit. (og ideelt sett lys på rekkverket men så langt kom jeg ikke som å sidbet. Og det er mørkt og regnet så det kan han slippe i kveld)

Eller rydde den gangen innenfor, som trenger en real runde.

Han gikk ut

Men han har kjøpt kalender til meg da. Spent på helt hva,, skal ikke lese bakpå. Pink glam? Eller noe sånn. Sminke tror jeg, han sa jeg får dele med jentene om det er mer for barn. Vi får se.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-20, 21:20   #625
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.993
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Juletråden 2020

Ene gaven til eldste er 3 ganger så stor som jeg trodde. Jeg kan ikke helt skjønne hvordan han skal kunne drasse rundt med den. Er jo rene parasollen.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-20, 21:25   #626
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2020

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-20, 22:26   #627
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.808
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2020

Her har vi fått to slag konfekt i boks i dag.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-20, 22:36   #628
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.849
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2020

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Her har vi fått to slag konfekt i boks i dag.

Hvordan i alle dager klarer dere å la være å spise det opp med en gang? Jeg laget biscotti forrige uke. Hele boksen var spist på under et døgn. Av meg. Og kun meg. Jeg har store planer om konfekt, men jeg kjenner meg selv...

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-20, 22:42   #629
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.483
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2020

Snakket med en bekjent i dag som har alle gaver i hus og alle kaker bakt. En ting er at vi kunne vært mer i gang emd gavene. Men vi hadde ikke hatt kaker til jul om de var bakt nå...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-20, 22:45   #630
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.661
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2020

Noen som kjenner til Lego tema jul som ikke koster 1000 spenn?
:leteretterjulegave:

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-20, 22:46   #631
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.993
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Juletråden 2020

Vi har en stor kakeboks med kakemenn og en med pepperkaker. Spent på om det er igjen noe når jula ringes inn. :humre.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-20, 22:52   #632
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2020

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Noen som kjenner til Lego tema jul som ikke koster 1000 spenn?
:leteretterjulegave:

https://www.brikkebutikken.no/city-julenisse-sett.html

https://www.brikkebutikken.no/creato...-med-pynt.html

https://www.brikkebutikken.no/brickh...mrs-claus.html

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-20, 22:58   #633
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.483
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2020

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Vi har en stor kakeboks med kakemenn og en med pepperkaker. Spent på om det er igjen noe når jula ringes inn. :humre.

Vi pleier å bake kakemenn, julemenn som de heter her, tidlig i desember. Det ligger i kalenderen til ungene i helga. Gjør ofte det første helg i desember.

Det er slett ikke uvanlig at vi baker nye når skolen slutter....

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-20, 23:03   #634
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2020

Signerer Hyacinth. Her gjelder det å ikke være for tidlig ute med baksten.

Er mer på den «det sto på sjokoladen at den var holdbar til august 2021, men det stemmer ikke!! Den holdt ikke ti minutter, en gang!!»

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-20, 23:04   #635
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.849
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2020

Jeg elsker kakemenn, men jeg hater å lage sånne kjevledeiger. Så jeg kjøper ferdig (Samson) pepperkakedeig. Kakemanndeig er verre å oppspore, særlig en som er god.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-20, 23:04   #636
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.849
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2020

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Signerer Hyacinth. Her gjelder det å ikke være for tidlig ute med baksten.

Er mer på den «det sto på sjokoladen at den var holdbar til august 2021, men det stemmer ikke!! Den holdt ikke ti minutter, en gang!!»

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-20, 23:31   #637
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.336
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2020

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg elsker kakemenn, men jeg hater å lage sånne kjevledeiger. Så jeg kjøper ferdig (Samson) pepperkakedeig. Kakemanndeig er verre å oppspore, særlig en som er god.

Coop Mega på Madla!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-20, 23:35   #638
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.336
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2020

Vi laget rice krispie treats i dag. Det er noe jeg smakte da jeg bodde i USA. Barna hadde aldri smakt det. Det ble lite, så resten spises vel i morgen. Søtt, så ikke noe vi lager ofte eller mye av.

Julekortene er sendt og mangler et par gaver. Håper å bli ferdig på lørdag. Vi må og henge opp flere lys ute. Rakk det ikke forrige uke da vi besøkte barnas pappa. I ukedagene er det mørkt når jeg kommer fra jobb.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-20, 23:37   #639
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Juletråden 2020

De brente mandlene jeg laget i går hadde heller ikke lang holdbarhet. #tomtjo

Lage dobbel porsjon til eller lille julaften kanskje. Om de skal vare til jul.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-20, 00:05   #640
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.833
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2020

Vi har ikke begynt julebaksten ennå, litt fordi de ville bli spist opp og litt fordi jeg liker dem ferskest mulig. Denne helgen hadde jeg tenkt at vi skulle lage pepperkakelandsby, men så viser det seg at eldste skal på speidertur på lørdag og mannen på speiderdugnad på søndag, så planen er å lage det neste helg i stedet. Koselig å samles rundt bordet for å pynte hvert vårt lille hus. Begynner vel så smått kakebakingen neste uke tenker jeg.
I morgen skal jeg kose meg med å pakke inn resten av gavene. Det nyter jeg like mye hvert år. Ja, og så ble julekortene sendt i dag.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no