Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvordan oppbevarer du gulosten?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-01-21, 23:50   #81
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.926
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan oppbevarer du gulosten?

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Men jeg får jo ikke kjøpe en hvit og en svart, jo??!!

Gjør du ikke? For det kunne jeg få lov til nemlig Send de en mail som jeg gjorde. Det må jo være en seriøs bug i systemene deres.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-21, 23:58   #82
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan oppbevarer du gulosten?

Ja, skal gjøre det i morgen, hvis det ikke funker fra nettleser på pc. Perfekt bursdagsgave til mannen.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-21, 02:44   #83
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.926
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan oppbevarer du gulosten?

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Ja, skal gjøre det i morgen, hvis det ikke funker fra nettleser på pc. Perfekt bursdagsgave til mannen.

Jeg forsøkte både nettleser på Mac og mobil.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-21, 11:58   #84
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan oppbevarer du gulosten?

Det funket på pcn, så da er straks to stykker på vei hit. EN ting mindre å krangle om i heimen.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-21, 11:07   #85
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.845
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan oppbevarer du gulosten?

Hm. Nå bestilte jeg også denne dingsen.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-01-21, 11:12   #86
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.069
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan oppbevarer du gulosten?

Ser de selger dingsen på obs, så man MÅ ikke bestille på nett. Der koster den 199,-

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-21, 11:14   #87
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.845
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan oppbevarer du gulosten?

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Ser de selger dingsen på obs, så man MÅ ikke bestille på nett. Der koster den 199,-

Pokker.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-01-21, 14:08   #88
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan oppbevarer du gulosten?

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Ser de selger dingsen på obs, så man MÅ ikke bestille på nett. Der koster den 199,-

Æsj, så irriterende! Jeg fikk gratis frakt på mine to, så sånn sett så hadde jeg neppe klart å kjøre til nærmeste obs via bomringer og tilbake og samtidig spart noe. Men det er jo en god regel at ting er billigst å bestille hos produsenten!

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-21, 10:53   #89
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.419
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan oppbevarer du gulosten?

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Takk for tips. Tråden inspirerte meg, og jeg endte med å finne en selv på Amazon, til og med gratis levering. Egentlig for kaker, men den duger forhåpentligvis for ost, også. Denne: https://www.amazon.de/gp/product/B00...?ie=UTF8&psc=1

Ikke så fin som den jeg hadde, men billig i alle fall. Nå får jeg vente spent.

Den kom i dag, levert med UPS på døren, og jeg er superfornøyd, særlig fordi lokket også passet oppå glassfatet som vi hadde fra den som gikk i stykker (bare lokket knuste). Så billig, gratis transport og ingenting å betale ekstra (tror Amazon inkluderer mva og sånn automatisk). Takk til dere fra PF som fikk meg til å få ut fingeren etter at vi har vært uten god osteoppbevaringsløsning i over et år.

PF skulle såklart vært FP, men nå morer jeg meg med å si Poreldrefortalen, så jeg lar det stå.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-21, 11:39   #90
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.101
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan oppbevarer du gulosten?

Den funker veldig fint, den easy cheese-en - nå skal jeg bare få teskjeforklart de jeg bor med at OSTEN MÅ SETTES OPPI DER FØR DU BEGYNNER Å TA AV DEN, ELLERS BLIR DET BARE TØYS!!!!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-21, 12:23   #91
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.211
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan oppbevarer du gulosten?

Hvordan funker easycheesen hvis man av og til skal rive ost til f.eks pizza, taco el.l. Kan man ta den ut, rive ost og sette den tilbake? Eller blir det bare søl?

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-21, 12:28   #92
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.993
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan oppbevarer du gulosten?

Jeg tenker vi bare dytter osten opp så mye som hi tror vi trenger og skjærer av.
Foreløpig har vi bare en og den brukes på brunosten.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-21, 12:28   #93
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.359
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan oppbevarer du gulosten?

Opprinnelig lagt inn av Molly, her.

Hvordan funker easycheesen hvis man av og til skal rive ost til f.eks pizza, taco el.l. Kan man ta den ut, rive ost og sette den tilbake? Eller blir det bare søl?

Ja, det går helt fint. Jeg har bare dyttet den litt lenger opp og skåret av en bit jeg river, men det går fint an å enten rive mens man holder i hele boksen, eller ta ut osten, rive og sette tilbake igjen.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-21, 12:32   #94
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.211
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan oppbevarer du gulosten?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ja, det går helt fint. Jeg har bare dyttet den litt lenger opp og skåret av en bit jeg river, men det går fint an å enten rive mens man holder i hele boksen, eller ta ut osten, rive og sette tilbake igjen.

Sweet! Da må jeg få kjøpt meg en slik.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-21, 13:24   #95
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.101
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan oppbevarer du gulosten?

Jeg mener å ha sett en sånn "resteosteboks", der man kan rive og oppbevare rester. Noen som har sett? Disse som jeg bor med GIDDER NEMLIG IKKE Å BRUKE OSTERESTER, DER BARE BEGYNNER PÅ EN NY OST!!

(Mulig jeg må en tur inn i rante-tråden)

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-21, 13:36   #96
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.141
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan oppbevarer du gulosten?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg mener å ha sett en sånn "resteosteboks", der man kan rive og oppbevare rester. Noen som har sett? Disse som jeg bor med GIDDER NEMLIG IKKE Å BRUKE OSTERESTER, DER BARE BEGYNNER PÅ EN NY OST!!

(Mulig jeg må en tur inn i rante-tråden)

Noe sånt?
https://coop.no/sortiment/obs-sortim...is/spiis-45357

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-21, 13:52   #97
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.211
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan oppbevarer du gulosten?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg mener å ha sett en sånn "resteosteboks", der man kan rive og oppbevare rester. Noen som har sett? Disse som jeg bor med GIDDER NEMLIG IKKE Å BRUKE OSTERESTER, DER BARE BEGYNNER PÅ EN NY OST!!

(Mulig jeg må en tur inn i rante-tråden)

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Noe sånt?
https://coop.no/sortiment/obs-sortim...is/spiis-45357

Evt denne: https://www.ikea.com/no/no/p/chosigt...rkis-60491118/

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-21, 13:58   #98
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.101
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan oppbevarer du gulosten?

Takk! Nå er det bare å vente på at man er velkommen på ikea igjen. (Min nærmeste ligger i Bærum)

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-21, 14:12   #99
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.926
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan oppbevarer du gulosten?

Vi har den fra Ikea og synes den er for liten for oss 5. Kanskje den på Obs er større? Og så liker jeg aller best firkantede bokser da de utnytter plassen bedre i kjøleskapet. Synes det er en konstant kamp om plassen i kjøleskapet

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-21, 14:14   #100
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.211
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan oppbevarer du gulosten?

Bare google "rivjern med boks" eller noe sånt, de selges flere steder.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no