Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Små hull i topper, bluser og gensere på samme sted

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-10-20, 11:48   #1
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.386
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Små hull i topper, bluser og gensere på samme sted

Jeg er drittlei av at topper, bluser og gensere blir ødelagt av at de får små hull. Hullene kommer alltid på samme sted, rett over der glidelås og knapp er på buksen, men jeg merker aldri at ting setter seg fast eller noe. Det bare skjer. Uansett hvilken bukse eller overdel jeg har på meg, vide - trange - tykke eller tynne. Det er ikke noe med vaskemaskinen eller møll i skapet - hullene er som sagt alltid på samme sted. Jeg er lei og håper noen har et godt råd.

(Får bare feilmelding på opplasting av bilder)

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-20, 12:06   #2
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Små hull i topper, bluser og gensere på samme sted

Det har jeg opplevd, riktignok kun på én genser. Type vid ullgenser. Det var buksa som var synderen. Har ikke brukt den siden, ga den bort til datteren min.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-10-20, 13:02   #3
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.797
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Små hull i topper, bluser og gensere på samme sted

Dette har jeg opplevd. Hos meg ser det ut til at adganskortet på jobb var synderen, henger i bånd rundt halsen, det hadde en slags metallklype som jeg nå har skifta med annen løsning, men det er ikke optimalt, for det kommer nupper/slitasje i samme område, men ikke lenger hull.

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-20, 13:22   #4
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.466
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Små hull i topper, bluser og gensere på samme sted

Samme her, hull i absolutt alt som er. Tror det er bukseknappen som er synderen.

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-20, 13:51   #5
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.386
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Små hull i topper, bluser og gensere på samme sted

Opprinnelig lagt inn av Gerbera, her.

Samme her, hull i absolutt alt som er. Tror det er bukseknappen som er synderen.

Jeg tror også at knappen er synderen uten at jeg helt skjønner sammenhengen. Kan man kjøpe bukseknappeskjulere? :kløsegihodet:

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-20, 14:28   #6
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.921
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Små hull i topper, bluser og gensere på samme sted

Jeg hadde en tråd om dette for noen år siden. Jeg har funnet ut at det kommer når toppen klemmes mellom f.eks. kjøkkenbenk / skrivepult og bukseknapp / beltespenne og lignende. Etter at jeg har sluttet å bruke belte er problemet så godt som borte.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-20, 22:09   #7
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Små hull i topper, bluser og gensere på samme sted

Har også opplevd dette med mange topper uten å finne en forklaring. Har mange forskjellige typer bukser, med forskjellige knapper. En gang ble det hull etter noen timer, og jeg kunne ikke forstå hvorfor. Knappene er ikke SÅ skarpe, så det kan ikke være dem. De siste månedene har jeg faktisk ikke hatt hull, etter at jeg ble påpasselig når jeg dro opp glidelåsen etter dobesøk. Aner ikke om det har betydning, men nye hull har ikke kommet. Forstå det den som kan.

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-20, 22:24   #8
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Små hull i topper, bluser og gensere på samme sted

Den buksa jeg hadde som laget hull hadde en glidelås som stakk litt ut. Men drn ødelegger ikke klærne til datteren min. Kanskje buksa sitter annerledes på henne?

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-10-20, 10:47   #9
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Små hull i topper, bluser og gensere på samme sted

Det har jeg også sett på etpar topper. Akkurat der bukseknappen er. Kanskje det er belte eller bukseknappen som er synderen, ja.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-20, 11:25   #10
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.386
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Små hull i topper, bluser og gensere på samme sted

Jeg bruker ikke belte og sitter ikke sånn til at det blir noen klemming. Kan ha syndet mot å være påpasselig med å dra glidelås helt opp, men det blir såpass ofte hull at jeg ikke helt kan tro at dette er grunnen.

Jeg har kommet til at jeg må gå til innkjøp av flere lette singlets eller tynne topper slik at jeg ALLTID bruker disse innerst. For jeg gidder ikke å ødelegge flere, til dels dyre, klær.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-20, 11:44   #11
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Små hull i topper, bluser og gensere på samme sted

Jeg bruker veldig lite bukser, og dette er vel noe av årsaken.

Det blir små hull i gensere og topper der hvor bukselinningen ligger. Jeg har tenkt at "sånn er det bare".

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no