Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Det er jammen godt at kalorier ødelegges ved høy varme

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-09-06, 16:22   #1
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Smil

Det er jammen godt at kalorier ødelegges ved høy varme

... hadde det ikke vært for det ville denne oppskriften dekket inn energibehovet for en hel måned. Det er godt vi har steikovner

Dumlekaker

200 gram smeltet smør
200 gram mel
90 gram melis

Dumlesjokolader og Noblesse sjokolader (evt krokanrull)

Bland smør, mel og melis til en glatt deig. Legg den i kjøleskapet til den blir kald. Klem den ut i små muffinsformer. Legg en dumlesjokolade i hver form med en noblessesjokolade/krokanrull oppå. Stekes ved 200 grader i 10-15 minutter (til deigen får en gyllen farge). Fine å fryse. Serveres lunkne.

Det smaker akkurat like godt som oppskriften skulle tilsi.
(Heldige de som skal på besøk hit i kveld og ikke prioriterer hytteturer med lukkede samfunn i stedet )


Sist redigert av Mei : 22-09-06 kl 16:24. Årsak: språk-spikking
Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-06, 16:23   #2
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

:blind:

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-06, 17:06   #3
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.692
Blogginnlegg: 20
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard



Så det er derfor eplekake er mye sunnere enn epler?

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-06, 17:35   #4
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Saint, her.



Så det er derfor eplekake er mye sunnere enn epler?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-06, 18:50   #5
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.846
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja ellers ville det gått helt galt.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 14:33   #6
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Disse var sinnsvakt gode. Men zol gjorde nok lurt i å dele hver i fire, det er jo mye færre kalorier i mange små, som kjent, også er det plass til mange flere i magen! Det forsvinner en hel del kalorier i oppskjæringsprosessen!

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 15:09   #7
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.487
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Disse skal jeg garantert prøve, men det avhenger av at både dumle og krokanrull overlever lenge nok i kjøkkenskapet til at jeg får lageet de. Men først må ting kjøpes inn...

Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 16:44   #8
Bequita
Walking in the air
 
Bequita sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.477
Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kalorier ødelegges ved høy varme? Den var ny Finfint argument!

__________________

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-06, 14:40   #9
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Det er jammen godt at kalorier ødelegges ved høy varme

Har bare lyst å dra denne opp i anledning julen. Og legge til at de nesten blir enda bedre dersom man bruker Smørbukk (vanlig type) i stedet for Dumle. Og at dersom man bruker Krokanrull istedet for Noblesse er det best å legge krokanrullen underst.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-06, 14:44   #10
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Det er jammen godt at kalorier ødelegges ved høy varme

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Har bare lyst å dra denne opp i anledning julen. Og legge til at de nesten blir enda bedre dersom man bruker Smørbukk (vanlig type) i stedet for Dumle. Og at dersom man bruker Krokanrull istedet for Noblesse er det best å legge krokanrullen underst.

Det var nesten dårlig gjort.

I og med at jeg holder koken med lavkarbo om dagen er det ikke så dårlig gjort. Tror dette får føyes til julebakstlisten, men prøver Zolvarianten.

Noterer smørbukk, krokanrull og små muffinsformer til handlelisten.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-06, 14:49   #11
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Det er jammen godt at kalorier ødelegges ved høy varme

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Det var nesten dårlig gjort.

I og med at jeg holder koken med lavkarbo om dagen er det ikke så dårlig gjort. Tror dette får føyes til julebakstlisten, men prøver Zolvarianten.

Noterer smørbukk, krokanrull og små muffinsformer til handlelisten.

Jeg tror de er det beste jeg har smakt av godteri. Noensinne.

Det er ganske vanskelig å jobbe ut deigen i vanlige papirformer. Første gang jeg bakte den brukte jeg store muffinsbrett - nå har jeg gått til innkjøp av små. Dersom jeg ikke hadde sånne, eller ikke fikk til å bake de ut i papirformer, ville jeg laget det i brødform e.l. også skjært de opp når de er lunkne.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-06, 14:55   #12
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Det er jammen godt at kalorier ødelegges ved høy varme

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Jeg tror de er det beste jeg har smakt av godteri. Noensinne.

Det er ganske vanskelig å jobbe ut deigen i vanlige papirformer. Første gang jeg bakte den brukte jeg store muffinsbrett - nå har jeg gått til innkjøp av små. Dersom jeg ikke hadde sånne, eller ikke fikk til å bake de ut i papirformer, ville jeg laget det i brødform e.l. også skjært de opp når de er lunkne.

Hmmm, får se etter små metallformer eller lage en stor, og så dele det opp etterpå.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-06, 20:04   #13
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det er jammen godt at kalorier ødelegges ved høy varme

Disse må testes ut. Ser i alle fall sånn nogenlunde enkelt ut å lage sånn ved første øyekast.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-06, 20:07   #14
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Det er jammen godt at kalorier ødelegges ved høy varme

:fremdeles blind:

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-06, 20:26   #15
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Det er jammen godt at kalorier ødelegges ved høy varme

*later som jeg aldri så denne tråden*

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-06, 20:59   #16
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Det er jammen godt at kalorier ødelegges ved høy varme

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-06, 21:01   #17
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Det er jammen godt at kalorier ødelegges ved høy varme

Dette må prøves, ja.

  Svar med sitat
Gammel 09-12-06, 21:49   #18
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Det er jammen godt at kalorier ødelegges ved høy varme

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Det er ganske vanskelig å jobbe ut deigen i vanlige papirformer. Første gang jeg bakte den brukte jeg store muffinsbrett - nå har jeg gått til innkjøp av små. Dersom jeg ikke hadde sånne, eller ikke fikk til å bake de ut i papirformer, ville jeg laget det i brødform e.l. også skjært de opp når de er lunkne.

Men er det ikke bare å la litt av degen stå i romtepratur først. Da bør den være lett å bearbeide.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-06, 21:50   #19
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det er jammen godt at kalorier ødelegges ved høy varme

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

:fremdeles blind:

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-06, 21:53   #20
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Det er jammen godt at kalorier ødelegges ved høy varme

Må definitivt prøves!!

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no