Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Festpynte

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-07-07, 19:52   #1
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.413
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Festpynte

Hei!

Jeg skal arrangere bursdagsfest til voksen og trenger tips på hvordan jeg kan festpynte her, ballonger blir litt kjedelig:

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 19:54   #2
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Festpynte

Masse fine lykter og blomster?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 19:57   #3
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.413
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Festpynte

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Masse fine lykter og blomster?

Ja, jeg har tenkt på det også. Men det med lykter er jo litt meningsløst kl 18 i august. Men det blir jo flott utover kvelden.

Hvordan bør jeg dekorerer med blomstene, i tilfelle? Det går jo ikke akkurat å spikre dem opp

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 20:16   #4
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.787
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Festpynte

Hva med solsikker? Enten lagt i en allè midt på bakken eller i bøtter bortover som en velkomstgang, med kubbelys/lykter i mellom.

Eller hva med et slags tema? Alle kan klee seg i kostymer til temaet.

F.eks maritimt tema. Lag seilbåtflagg som kan henge fra treet over til garasjen(som de i bakgrunnen her:

eller kanskje et fiskenett, en åre, sånne orange bøjer, grønne lys på babord side og røde på styrbord side(eller var det omvendt?) eller hva vet jeg.

Her er forresten tips til å lage enkle lykter som kan henge i treet eller i snor fra treet til garasjen:


Lag lyslykt på 1-2-3
Med rimelige råvarer som tomme små glass fra f.eks tomatpurre, stålråd og lys lager du dine egne lyslykter på 1-2-3. Velg deg glass som passer de lysene du skal bruke. Små glass er penest til te-lys og små lys samt er enkle å hende opp. Velg deg farger på lysene som matcher festbordet, enten det er sommerfest i sterke farger eller til jul i røde farger. La fargene på lysene i glassene gå igjen i blomstene på festbordet. Det skaper en helhet og gir et rent inntrykk. Med rosa og hvite lys skaper du en romantisk stemning og med hvite og blå lys en maritim stemning, med knall farger skaper du en leken og tropisk stemning. Til sene høstkvelder og vinterkvelder, gir lys i varmt orange, rødt og grønt en lun stemning.

Dette trenger du:
4 tomme glass, gjerne tomatpurreglass
Ståltråd
Saks
Lys, telys, små minilys i ønskede farger


Sist redigert av Minerva : 30-07-07 kl 20:23.
Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 20:16   #5
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Festpynte

Hvis du er kreativ og litt fingernem kan du jo evt. feste blomster på sånn plastikk stålwire (elendig forklaring) og henge de opp på kroker med sugekopp.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 20:38   #6
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.102
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Festpynte

Den bjelken på garasjen, kan du feste noe der? Snurre rundt bjørkekvister eller lignende?

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 20:57   #7
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.413
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Festpynte

Dere er supre å ha! Kjempe gode tips.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 21:00   #8
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Festpynte

Skal du ha partytelt eller noe der? Fint med sånn juletrebelysning med små pærer av noe slag i taket

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 21:02   #9
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.489
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Festpynte

Har du sett slik pæler med lys? Det synes jeg er fint. Ellers kunne du ha satt opp store fat med vann og hatt oppi vannliljer (eller andre blomster), glasskuler, flytelys etc. Har du mulighet til å plukke ville blomster eller hageblomster? Nyperoser, lupiner, geiterams kunne vært flott i store krukker (jeg har glemt navnet, men de er spisse i bunn og står i stativer. Ampler? )

Ikke akkurat slik jeg tenkte det, men du får en ide om hva jeg mener.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 21:04   #10
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.489
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Festpynte

Det var egentlig amforer jeg tenkte på, men ampler er fint det også.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 21:10   #11
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.413
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Festpynte

Opprinnelig lagt inn av marikken, her.

Skal du ha partytelt eller noe der? Fint med sånn juletrebelysning med små pærer av noe slag i taket

Ja, det blir partytelt.

Akkurat nå elsker jeg dere, nå får jeg masse inspirasjon!

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 21:17   #12
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Festpynte

Jeg har brukt mange lyslykter.
Bundet opp et tau/grov hyssing hvor jeg har knytt løkker med jevne mellomrom og kan huke fast lyslyktene med små karabinkroker

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 22.07.jpg (102,5 KB, 38 visninger)

Sist redigert av gullet : 30-07-07 kl 21:23.
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 21:18   #13
konemor
Erfaren
 
konemor sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 861
konemor er litt kulkonemor er litt kul
Standard

Sv: Festpynte

Ikea hadde jo mye sommervarer(iallefall tidligere i sommer) som pyntet opp "uterommet" for en billig penge. Fant ikke noe på nettet, men om du ikke bor for langt unna kan det jo lønne seg.

konemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 21:28   #14
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Festpynte

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 22:03   #15
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Festpynte

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 22:05   #16
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Festpynte





En vanlig papirpose med sand i bunn og fire blomsterpinner som støtte, er bli en kreativ lykt.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 23:46   #17
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.760
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Festpynte

På Ikea kjøpte jeg noen fine holdere til teys. De stikkes ned i bakken og har en liten krok som man henger selve lysestaken på. Tre stykker i en pakke og billige.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-07, 08:39   #18
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.413
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Festpynte

Jeg har kjøpt diverse lykter og greier som kan henges opp i trær. Noen ligner veldig på tomatpurélyktene oven Kanskje jeg skal gjøre flere?! Jeg har også noen fine kinesiske lykter som jeg kjøpte i Kina.

Jeg og Ginger2 skal til IKEA til uken så da blir det litt shopping der.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-07, 13:26   #19
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.413
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Festpynte

Om jeg kjøper tomatpuréglass - kan jeg da fryse inn tomapuré for så bruke det senere. Blir det vellykket? Noen som har prøvd?

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no