Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Pepper mot katt i hagemøbler

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-08-13, 12:51   #1
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.011
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Spørsmål

Pepper mot katt i hagemøbler

Jeg skal ikke starte nok en diskusjon, men jeg må finne på noe lurt så det ikke blir kattene som vinner bruksretten til min hage.

Har lest at pepper holder katter unna. Noen som vet i hvilken form (hele korn eller malt) og hvor mye? Og hvor strør jeg det? I møblene eller rundt omkring? Og hva er i såfall rundt omkring?

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-13, 13:22   #2
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.892
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pepper mot katt i hagemøbler.

Aner ikke, men jeg liker ikke at nabokattene sover i mine nye hagenmøbler, så jeg tar gjerne imot tips.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-13, 13:26   #3
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv
 
Hannamoren sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.182
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Pepper mot katt i hagemøbler.

Vi har vært plaget med nabokatten her. Min mor strødde hel pepper rundt om kring, og vi har ikke sett katten siden.

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-13, 13:28   #4
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.892
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pepper mot katt i hagemøbler.

Jeg finner svarte hår i teppene mine hvis jeg har glemt å ta dem inn om natta. Uten unntak.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-13, 13:30   #5
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv
 
Hannamoren sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.182
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Pepper mot katt i hagemøbler.

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg finner svarte hår i teppene mine hvis jeg har glemt å ta dem inn om natta. Uten unntak.

Da hadde jeg blitt mektig sur.

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-13, 13:35   #6
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.892
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pepper mot katt i hagemøbler.

Opprinnelig lagt inn av Hannamoren, her.

Da hadde jeg blitt mektig sur.

Nja, men hva kan man gjøre da? Vi bor særdeles tett, og flere naboer har katt på samme måte som vi har hund. Katter ER annerledes enn hunder, og selv om jeg misliker katter og er allergisk mot dem, så skjønner jeg at de må være ute. De driter heldigvis ikke i mine bed, men jeg skjønner på en måte at de vil sover i utemøblene mine. Vi tar inn alle puter hver kveld, men jeg at egne fleecetepper til utebruk i en kurv. Jeg pleier å sette en annen kurv oppå, men det hender jeg glemmer det.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-13, 18:04   #7
Christa
Bør lage seg en tittel selv
 
Christa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3.166
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Sv: Pepper mot katt i hagemøbler

Vi bruker hele hvitpepperkorn i vår hage. Det hjelper.

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-13, 18:37   #8
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.867
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pepper mot katt i hagemøbler.

Opprinnelig lagt inn av Hannamoren, her.

Da hadde jeg blitt mektig sur.

Sånn må du ikke si her inne. Da blir du rødprikketav folka som mener at katter er katter og hvis du bosetter deg i nærheten av andre, er prisen du må betale kattehår i utemøbler og kattebæsj i hagen.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-13, 18:42   #9
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Pepper mot katt i hagemøbler.

Sånn der aliminiumsfolie fungerer VELDIG effektivt mot katter i møbler o.l.

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-13, 19:11   #10
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.011
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pepper mot katt i hagemøbler.

Opprinnelig lagt inn av Sneglo, her.

Sånn der aliminiumsfolie fungerer VELDIG effektivt mot katter i møbler o.l.

Hæ? Dekke møblene, eller hva?

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-13, 19:12   #11
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.011
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pepper mot katt i hagemøbler.

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg finner svarte hår i teppene mine hvis jeg har glemt å ta dem inn om natta. Uten unntak.

Ja, jeg har samme problem. Masse hår, og jeg er allergisk. Dårlig kombo.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-13, 19:14   #12
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Pepper mot katt i hagemøbler.

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Hæ? Dekke møblene, eller hva?

Neida, bare legge oppå sittedelen liksom.

Siden det er ute så må man kanskje legge en liten stein så det ikke blåser vekk, eller finne en løsning hvis det er vind.

Men katten hopper ikke oppå det flere ganger enn 1.

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-13, 19:47   #13
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.011
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pepper mot katt i hagemøbler

Ah, skjønner. Har strødd på pepperkorn nå, og så tester jeg alufolie om de ikke skyr pepperen.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-13, 19:58   #14
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Pepper mot katt i hagemøbler

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Ah, skjønner. Har strødd på pepperkorn nå, og så tester jeg alufolie om de ikke skyr pepperen.

Var min farmor som fortalte meg det, når jeg slet med at katten vår gikk på stellebordet hele tiden.

Ville ikke ha katten oppå der siden jeg faktisk skulle stelle en baby der etterhvert. (Var gravid)

Så jeg la en stripe som da dekte lengden, satt meg i stua og det tok ikke lang tid før jeg hørte det knitra i papiret for han hoppa oppå. Og det tok enda kortere tid før jeg hørte han landet på gulvet igjen. Hadde det på en stund til, men ALDRI prøvde han seg oppå der igjen gitt.

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no