Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Konfirmant 2017

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-05-16, 16:56   #221
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.853
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Det Tally sier. Jeg fikk akutt lyst på å samle på penservise når jeg kom på at vi har konfirmant neste år, så det skal jeg begynne med.

Men jeg er helt fast bestemt på at jeg ikke skal stresse som en gal eller pusse opp hele huset på grunn av den konfirmasjonen. Jeg pleier åp bruke gamle overlaken som duk når jeg dekker bord her hjemme, og jeg har nok til å dekke til et helt regiment, tror jeg. Jeg kommer til å låne og evt. kjøpe noe på loppis.

Forresten så pleier Kid å ha femmetersruller med stoff som er rimeligere enn papirduk.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 09-05-16, 00:23   #222
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.813
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Jeg har ikke matchende servise til alle, enda vi bare blir ca 20 stk. Jeg tror vi har landet på å ha det hjemme. Om vi flytter litt m får vi langbord ene veien i stua. Matchende duk vil jeg ha. Da får jeg kjøpe noe. Så får vi låne litt rundt om. Nå må jeg telle hvor mange av det fine middagsserviset vi har, tipper 12.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er aktiv nå  
Gammel 09-05-16, 00:29   #223
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.813
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Jeg liker velourdukene (stoffremser) fra stoff og stil. Bllige. Så kan man ha sånn løper på midten om man vil ha mønster i annen farge på. Jeg ser for meg hvite duker og farge på pynt. Jeg tviler på at konfirmanten er meninger, men skal jo høre med ham.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er aktiv nå  
Gammel 09-05-16, 09:34   #224
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.883
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Eg har hatt bonusdatterkonfirmasjon i helga og dermed hatt generalprøve til neste år. Det er berre å glede seg, en nydelig dag!

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv  
Gammel 09-05-16, 12:13   #225
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Skatten vil absolutt feire hjemme. Hyggelig det, bortsett fra at vi ikke har plass. Da blir det enten

1. partytelt i hagen, eller
2. garasje. Men da må vi bygge garasje.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv  
Gammel 09-05-16, 12:36   #226
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.910
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Etter å ha sett hvordan huset vårt så ut etter at vi bare hadde kledd oss for å gå i konfirmasjon, så er jeg full av beundring, og også litt bekymring, for folk som klarer å ha konfirmasjonsselskapet hjemme. Vi måtte flyttet ut av huset vårt en uke i forveien, om det skulle gått. Og da kan man nok like gjerne heller leie lokale... Noen bør minne meg på dette i 2020, om familien vår skulle krympe ned til et antall jeg innbiller meg kan få plass i stuen.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv  
Gammel 09-05-16, 22:32   #227
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Jeg begynner virkelig å bli desperat. Hvert eneste sted jeg prøver å få lokale er bortleid, og det for flere år siden!
42-45 gjester kan ikke puttes inn hos oss for å si det mildt.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv  
Gammel 09-05-16, 22:35   #228
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.460
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Susse: Har du sjekket idrettsklubber? Grendehus/forsamlingshus? Her i min bydel og ellers har seilerklubben lokaler, karateklubben har, dykkerklubbben, vi har to grendehus mm. Hva finnes hos dere? Har speiderne noe? Vet om noen som arrangerte konfirmasjon i en stor barnehage her i helgen (konfirmantens mor er styrer der). Har arbeidsplassen til mannen din noe? Hør med venner av eldre konfirmanter.

Er det mulig å finne et lokale litt lenger unna?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv  
Gammel 09-05-16, 22:55   #229
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.161
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Jobbkantiner?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv  
Gammel 09-05-16, 23:09   #230
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Kantina til mannens jobb skal sjekkes i morgen,men håpet svinner dessverre. Skal også høre på jobben min,men det er nok også mye mulig den er bortleid. Den er også for liten for oss,men går i nøden om vi må.
Håper, håper at det blir en løsning i morra!

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv  
Gammel 10-05-16, 17:42   #231
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.652
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Hjelp! Jeg har funnet ut at vi blir over 35 personer, om alle kommer, og da blir lokalet jeg har booket for lite. Alle vanlige utleielokaler er jo bestilt bort for lengst, så nå er vi litt i beita her. Da mine de to eldste barna ble konfirmert, lånte vi et barnehagelokale. Det funket veldig fint, og var i tillegg deilig uformelt. Nå har jeg skjønt at reglene er endret, slik at man ikke lenger kan leie slike lokaler.

:grubler:

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv  
Gammel 10-05-16, 20:46   #232
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Hurra!

En melding på en lokal side på facebook var redningen. Vi har fått et utrolig flott lokale i boks ! Plass til 120, hehe så det skal ikke stå på det i allefall. Skikkelig storkjøkken, lyst og trivelig i skogkanten. Er så utrolig glad!

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv  
Gammel 10-05-16, 20:51   #233
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.943
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Så flott!

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv  
Gammel 10-05-16, 21:29   #234
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.460
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Så bra, Susse! Så godt å ha det i boks.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv  
Gammel 10-05-16, 21:30   #235
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.821
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Så flott at det ordnet seg, Susse.

Bokormen er ikke aktiv  
Gammel 18-05-16, 10:45   #236
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.801
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Så flott!

Ellers har jeg nylig funnet ut at man kan jo også bruke hoteller/ restauranter. Mange som ikke tenker på det som et alternativ, dermed går de "under radaren". For oss kom leie av lokale på 5000, det er ganske vanlig her, og med 36 gjester blir bare LEIE da 138 kroner pr person. Da ga det ikke mening for meg å ta fri fra jobben og styre i dagevis for å lage maten selv, så vi har booket lokale hvor vi betaler prisen for koldtbordet, lokalet får vi "på kjøpet". Kan være et tips.

Charlie er ikke aktiv  
Gammel 20-05-16, 11:56   #237
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.497
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

.....


Sist redigert av -ea- : 04-04-17 kl 10:50.
-ea- er ikke aktiv  
Gammel 20-05-16, 12:12   #238
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.877
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Vi skal ha det på et sted som ordner alt.

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 20-05-16, 12:33   #239
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Så flott!

Ellers har jeg nylig funnet ut at man kan jo også bruke hoteller/ restauranter. Mange som ikke tenker på det som et alternativ, dermed går de "under radaren". For oss kom leie av lokale på 5000, det er ganske vanlig her, og med 36 gjester blir bare LEIE da 138 kroner pr person. Da ga det ikke mening for meg å ta fri fra jobben og styre i dagevis for å lage maten selv, så vi har booket lokale hvor vi betaler prisen for koldtbordet, lokalet får vi "på kjøpet". Kan være et tips.

Et veldig godt tips, vi fant også ut at det prismessig omtrent kommer på det samme, om man ikke skal lage maten selv. Hos oss er det ikke vanlig med alkohol i konfirmasjon, så drikke blir ikke all verden det heller.
MEN, konfirmanten selv vil helst ha det hjemme, så det kan hende vi likevel lander på det.

emm er ikke aktiv  
Gammel 20-05-16, 13:05   #240
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.801
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Det Tally sier. Jeg fikk akutt lyst på å samle på penservise når jeg kom på at vi har konfirmant neste år, så det skal jeg begynne med. .

Solgte det gamle Porsgrundserviset mitt på Finn til noen som skulle ha konfirmasjon, de hadde samme servise selv. De hadde to barn og servise til 12 - og kjøpte mitt =24 - og de sa at serviset etter konfirmasjonene skulle gis videre til ungene, så de fikk til 12 hver

Bra tenkt, tenkte jeg!

Charlie er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no