Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Hvilken mobil kjøper vi til åtteåringen vår?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-05-10, 14:10   #1
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.764
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Hvilken mobil kjøper vi til åtteåringen vår?

Storebror blir straks 8 år og ønsker seg mobiltelefon. Vi hadde tenkt å holde igjen litt til, men pga ulike pratiske årsaker har vi ombestemt oss.

... men hva i all verden er en grei telefon for ham?

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-10, 14:11   #2
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.942
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken mobil kjøper vi til åtteåringen vår?

Følger med her... Lurer på det samme.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-10, 15:02   #3
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.641
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken mobil kjøper vi til åtteåringen vår?

Klapptelefon til de små. Da slipper de å tenke på tastelås og la bukselommen bruke opp verdifulle kontantkortkroner.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-10, 19:41   #4
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.764
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken mobil kjøper vi til åtteåringen vår?

Noen som har konkrete tips til merke og modell?

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-10, 19:57   #5
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.739
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken mobil kjøper vi til åtteåringen vår?

Jeg tenkte umiddelbart Nokia sportsmobil (Nokia 5500). Den tåler en støyt.

Klapptelefon er kanskje en god idè, selv om man kan stille inn tastelås til å slå seg på automatisk ganske kjapt etter bruk. Jeg har hatt Nokia 2760 selv, den er veldig enkel men helt grei.

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-10, 19:59   #6
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.887
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken mobil kjøper vi til åtteåringen vår?

Denne følge eg også med på. Vår skal også få til åtteårsdagen sin.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-10, 20:03   #7
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.641
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken mobil kjøper vi til åtteåringen vår?

Noe billig. Sannsynligheten for at den blir mistet, går i stykker eller blir stjålet er jo stor, og da er det greitt at den ikke er så dyr at alle blir sinte og sure.

Puddingen på fem har en sånn skyvesak fra Nokia som funker helt fint. Kostet ikke mer enn 500,- uten abonnement eller noe som helst. Hun behersker helt fint de fleste funksjonene, dvs hun kan ringe, lese SMS (i den grad hun kan lese) og ta bilder/sende dem og sette på spill. (Hennes er rosa, men den finnes i svart og ser jeg.) Kameraet er jo elendig, men de bruker jo bare å ta tullebilder de små uansett.


Det kan forresten være lurt å tenke på hvilke merker resten av familien har, for da slipper man å ha ørten forskjellige ladere med seg overalt. (Det finnes dog universalladere, men de er dyre.)

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-10, 20:10   #8
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.887
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken mobil kjøper vi til åtteåringen vår?

Den såg jo veldig grei ut. Kva heite den? Og kva abonnement velge en til slike små egentlig? Kontantkort?

Kan en ha fri familie på bedriftsabonnement forresten? Både eg og pappaen har jo betalt telefon frå jobb.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-10, 20:59   #9
hildeje
Superaktiv
 
hildeje sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 407
hildeje er litt kulhildeje er litt kul
Standard

Sv: Hvilken mobil kjøper vi til åtteåringen vår?

Opprinnelig lagt inn av Haugtussa, her.

Kan en ha fri familie på bedriftsabonnement forresten? Både eg og pappaen har jo betalt telefon frå jobb.

ja det kan du

hildeje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-10, 21:20   #10
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.245
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken mobil kjøper vi til åtteåringen vår?

Opprinnelig lagt inn av Haugtussa, her.

Den såg jo veldig grei ut. Kva heite den? Og kva abonnement velge en til slike små egentlig? Kontantkort?

Kan en ha fri familie på bedriftsabonnement forresten? Både eg og pappaen har jo betalt telefon frå jobb.

Vi har netcom. Der er det sånn at man må ha ett vanlig abonnement. Da kan man knytte til ett bedriftsabonnement og inntil 3 kontantkort i tillegg + så mange vanlige abonnement man vil. Men man må ha ett abonnement som hovedabonnement, kan ikke ha bedriftsabo som utgangspunkt for familienettverket.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-10, 21:31   #11
Stine-mor
Firebarnsmor
 
Stine-mor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9.741
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken mobil kjøper vi til åtteåringen vår?

Vårt barn har SE 595, og det ser jeg "alle" vennene har også.

__________________
06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09.
Stine-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-10, 02:08   #12
Maryan
Aktiv
 
Maryan sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 245
Maryan er litt kul
Standard

Sv: Hvilken mobil kjøper vi til åtteåringen vår?

Kjøper vi telefon til åtteåringer?

Maryan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-10, 06:02   #13
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.555
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken mobil kjøper vi til åtteåringen vår?

Opprinnelig lagt inn av Maryan, her.

Kjøper vi telefon til åtteåringer?

Nei da, det var bare et lurespørsmål, så ikkke tenk mere på det, du.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-10, 07:14   #14
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.616
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken mobil kjøper vi til åtteåringen vår?

Opprinnelig lagt inn av Maryan, her.

Kjøper vi telefon til åtteåringer?

Selvsagt. Mine tre fikk alle mobil til jul i 2 klasse. De er ikke de første som har fått i klassen. Flertallet av ungene har mobil her i hvert fall.

Minstepropellen har en SE Jalou


__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-10, 09:00   #15
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilken mobil kjøper vi til åtteåringen vår?

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Klapptelefon til de små. Da slipper de å tenke på tastelås og la bukselommen bruke opp verdifulle kontantkortkroner.

Der sier du det jen tenker men man får jo nesten ikke tak i klapp telefonere lengre
Turbo har min kjempe gamle samsung klapp men den går nesten ikke ant å ringe med mere.
Og jeg finner ikke ny klapp ,finner faktisk ikke noe billig uten abb.
Vi har Netcom og på netcom siden er det bare vanlige som er kontant telefon eller billige med flex abb

Turbo er bare 7 og bruker telefonen som hustelefon, med at vi ikke har det
Og så tar han den med seg bort om jeg ikke er hjemme og han drar ut. Er bare meg,pappaen, og besteforeldrene han ringer. eneste han har nr til

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-10, 13:07   #16
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.887
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken mobil kjøper vi til åtteåringen vår?

Opprinnelig lagt inn av Maryan, her.

Kjøper vi telefon til åtteåringer?

Ja, eg gjer. Eg er skilt, har ungane mine annakvar veke og likar tanken på å ha kontakt med storebror pr sms for eksempel. I tillegg er det fint å ha i forhold til å gjere seg ærend ut av huset. For duppeditten si skyld hadde eg ikkje kjøpt.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-10, 13:13   #17
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.942
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken mobil kjøper vi til åtteåringen vår?

Min eldste har ikke akkurat brukt for mobil, men vi vurderer det. Det er visst mange som har det i klassen hans. Ikke det at det har noe å si for oss, men han spør ofte etter det.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-10, 14:05   #18
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 38.002
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken mobil kjøper vi til åtteåringen vår?

Opprinnelig lagt inn av Stine-mor, her.

Vårt barn har SE 595, og det ser jeg "alle" vennene har også.

Har de fleste mobil altså? Vår åtteåring har ikke, og det har ingen av vennene hennes heller. Jeg omgås åtteåringer på jobben hver eneste dag, og jeg har aldri hørt noe om mobiler der heller. Er det ikke uvanlig, altså?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-10, 14:11   #19
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.969
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken mobil kjøper vi til åtteåringen vår?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Har de fleste mobil altså? Vår åtteåring har ikke, og det har ingen av vennene hennes heller. Jeg omgås åtteåringer på jobben hver eneste dag, og jeg har aldri hørt noe om mobiler der heller. Er det ikke uvanlig, altså?

Tror det varierer veldig. På skolen til Lillevenn fikk visst mesteparten mobil da de startet i andre klasse. Jeg håper ikke det også vil gjelde for hennes årskull......

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-10, 14:50   #20
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.400
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken mobil kjøper vi til åtteåringen vår?

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Tror det varierer veldig. På skolen til Lillevenn fikk visst mesteparten mobil da de startet i andre klasse. Jeg håper ikke det også vil gjelde for hennes årskull......

Her har ingen i hverken 2. eller 3. trinn mobiltelefon, i 4. trinn er det 3-4 stk som har (liten skole, full oversikt), min sønn er en av dem. Han fikk til jul i fjor, og ble ti år i januar. De to eldste ungene våre fikk også da de var ti år.

Telefon til åtteåring?

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no