Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hva er deres kriterier for hvor dere bor?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-01-09, 21:42   #1
M&S
Erfaren
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 928
M&S er litt kulM&S er litt kul
Standard

Hva er deres kriterier for hvor dere bor?

Ser dere på hvor vennene deres bor, hvor barnevennlig det er der, hvor sentralt det er osv???
Hva er viktig for DEG ?

M&S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-09, 21:46   #2
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.688
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er deres kriterier for hvor dere bor?

Barnevennlig, prisnivå, miljø og bussmuligheter/sentral beliggenhet.

Jeg bor ikke så sentralt som jeg skulle ønske, men mye mer barnevennlig enn jeg noen gang hadde trodd jeg ville gjøre.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-09, 21:50   #3
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er deres kriterier for hvor dere bor?

Familie og venner i nærheten. Ikke for langt til skole og sentralt i forhold til butikk, buss. Bor i nærheten av et bittelite senter med litt småbutikker. Gåavstand til alt, kjempedeilig. Er også vokst opp selv her og er lommekjent i nærområdet. Sikkert kjekt når ungene blir større.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-09, 21:50   #4
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.570
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er deres kriterier for hvor dere bor?

Først og fremst at det er gåavstand til fasiliteter som butikker, kaféer, kollektiv transport, lege etc. Jeg har en gang bodd slik at jeg trengte bil for å kunne gjøre noe så enkelt som å kjøpe melk, og det var grusomt. I tillegg er det jo viktig at det føles trygt, og nå som jeg har barn er skoler svært viktig.

Hvor familie og venner bor er ikke viktig, men det er jo fordi jeg hele tiden opererer utfra at vi skal bo i Oslo hvis vi skal bo i Norge, resten av landet er ikke med i vurdering. Og ettersom familien og venner stort sett også bor her vil det allikevel ikke være langt unna, uansett hvilken bydel vi velger.

Ideelt sett skulle klima også være viktig, men så langt har vi dessverre ikke kommet.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-09, 21:50   #5
HSJ73
Henger i stroppen
 
HSJ73 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 1.669
HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva er deres kriterier for hvor dere bor?

God skole, sentral, men likevel tilbaketrukket og svært barnevennlig beliggenhet.

__________________
Storesøster f. 2000, Lillesøster f. 2006 og Minstesøster, september 2008
HSJ73 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-09, 21:52   #6
Aiza
Går videre
 
Aiza sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 664
Blogginnlegg: 15
Aiza er populærAiza er populærAiza er populærAiza er populærAiza er populær
Standard

Sv: Hva er deres kriterier for hvor dere bor?

Vi bor rett i nærheten av svigerforeldre som alltid stiller opp til barnepass. Det er viktig for oss. Dessuten er det køfri vei til byen - 5 min til sentrum med bil og nydelig natur bare få min unna. Blåbærskog rett bak der vi bor har vi og. Svært barnevennlig er det også. Ønsker oss noe større, men da vi bare vil bo i nærområdet og ingen selger så sliter vi.

__________________
Jente 01, Gutt 08 og jente nov 09
Aiza er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-09, 21:53   #7
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.083
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er deres kriterier for hvor dere bor?

I og med at vi holder på å se etter bolig nå, så har vi en rekke kriterier:

  • Beliggenhet, vi er ganske klare på hvilke(t) område vi vil bo i, som er nær familie, venner etc.
  • Barnevennlig
  • Avstand til skole/barnehager, og ikke minst skolekrets
  • Buss-tilgang
  • Uteområder, avstand til skog og mark
  • Avstand til jobb/reisetid
Sånn ca.
Vi ser etter hus i et spesifikt område, men har også sett på enkelte hus andre steder - mye pga. pris og størrelse.
Det er viktig for oss at det er noe uteområder, lekeplass etc. og at vi får egen uteplass, at det er et trygt område uten gjennomgangstrafikk, at skolen er i gangavstand for små føtter osv.
Vi har ikke tenkt å flytte så langt, vi bor drøye kilometeren fra mine foreldre og det er jammen praktisk!
Vi håper derfor å finne noe innen samme bydel, og i samme ende av bydelen.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-09, 21:55   #8
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva er deres kriterier for hvor dere bor?

Trygg gangvei til skolen. Meget bra ungdomsskole - sjeldent bra faktisk. Mulighet til å bo i romslig hus med svær hage. Vakker natur. Gangavstand til strand. Kort nok vei til jobben til at jeg kan sykle om sommeren når jeg gidder og kjøre bil når jeg ikke gidder. Lite og trygt lokalmiljø hvor man kan være både hønemor og tenåringsmor uten å dø av stress. (Tror jeg). Ikke for mye bygdedyr, men lett å bli kjent med mange.

  Svar med sitat
Gammel 29-01-09, 21:57   #9
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.083
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er deres kriterier for hvor dere bor?

kzy75: Kan jeg friste med en 4-roms på andre siden av fjellet?

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-09, 21:57   #10
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.221
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva er deres kriterier for hvor dere bor?

Da vi kjøpte for halvannet år siden var det viktigste at det var i nærheten av kollektivtransport til sentrum, at det var mulig å komme til og fra mannens jobb tidlig om morgenen og sent om kvelden, samt at det skulle være tre soverom. Begrenset behov for oppussing var også avgjørende.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-09, 22:00   #11
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.391
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er deres kriterier for hvor dere bor?

Familie i nærheten, barnevennlig, pris, avstand til byen... Og jeg tenker mer og mer på at det er veldig greit med en ålreit gangavstand til barneskolen.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-09, 22:03   #12
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er deres kriterier for hvor dere bor?

Gåavstand til alt av tilbud og tjenester jeg bruker. Etter at jeg fikk barn ble TID min prioritet nummer en. Det ble uaktuelt å bruke til på å pendle til og fra jobb i hverdagen som jeg gjorde i mange år.
Så kriteriene mine er at jobb, barnehage og alt av tilbud en by kan ha er i umiddelbar nærhet. Derfor bor jeg sentralt i Oslo.
For meg betyr barnevennlighet at barnet bor nær venner, har fine uteområder å leke på og massevis at tilbud til aktiviteter i området. Jeg voks opp i granskogen og skyr den som pesten. Turer til skogen tar heldigvis barnehagen seg av

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-09, 22:06   #13
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.018
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er deres kriterier for hvor dere bor?

Det har vært viktig for oss at det er sentralt. Vi vil heller ikke bruke altfor mye penger. Vi bor så barnevennlig som prisen og beliggenheten tilsier.

Vi kunne bodd større og mer barnevennlig lenger ut av byen, men da ville ungene fått lenger dager i barnehagen.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-01-09, 22:07   #14
OlleVia
Erfaren
 
OlleVia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 891
OlleVia er litt kulOlleVia er litt kul
Standard

Sv: Hva er deres kriterier for hvor dere bor?

Jeg ønsker å bo i nærheten av familie og venner, en times kjøring er helt greitt i den sammenhengen.
Sentralt i forhold til trening, jobb, skole, bhg osv.... Bhg og skole hadde vært fint om det låg max 15 minutter å gå, ja, samme med treningen for min del. Ønsker også å bo ikke så altfor langt unna kafeèr og butikker, med andre ord hadde Bergen omkrets vært supert for meg, da hadde jeg hatt det jeg trenger.

OlleVia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-09, 22:11   #15
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er deres kriterier for hvor dere bor?

Da vi begynte å vurdere ny bolig i 1999, så var det første vi tenkte på at det skulle være i samme bydel som vi allerede var i.

Skolekrets lå også til grunn, samt at det måtte være mer barnevennlig enn det vi hadde fra før.

Vi var bestemt på å bygge nytt, og var da bestemt på å finne noe hvor vi i stor grad fikk bestemme hustype og utseende selv. Altså ikke slike ferdigprosjekter.

Jeg hadde da i mange år sett meg ut et område hvor jeg sa at OM det noen gang blir lagt ut tomter der, så var jeg villig til å gå langt for å få en. Og sannelig...da vi bestemte oss for å begynne å se etter tomter, så ble det lagt ut her.

Og vi fikk alt vi kunne ønske oss: Rett skolekrets, barnevennlig, trygg skolevei, flotte uteområder, god utsikt og i det hele tatt. Midt i blinken!

Skal skje mye rart før noen får meg bort herfra.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-09, 22:12   #16
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.083
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er deres kriterier for hvor dere bor?

Ollevia: Du kan få kjøpe leiligheten vår om ikke kzy75 vil. Den hadde vært perfekt for deg.

Vi har gangavstand til alt her hvor vi bor i dag. Eneste minuset er at det ikke er en enebolig vi bor i.
Barneskolen ligger slik til at poden ikke hadde trengt å gå i nærheten av trafikkert vei en gang, vi har svømmehall, butikker, kafeer, alt mulig i grunnen, bare 5 minutters gange hjemmefra.

Det er bare det at vi trenger noe større. 85 kvm. er ikke nok luft for meg.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-09, 22:14   #17
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva er deres kriterier for hvor dere bor?

Vi bor på landet, 3 km til skole og butikk (som utgjør halve grenda), ingen hus i sikte, men et flott nærmiljø. 20 minutter å kjøre til "sentrum" (bygd), hvor jeg også jobber.


Eneste jeg savner er å ha familie i nærheten, vi flyttet to timer fra hjemstedet vårt for noen år siden.

Men man velger ikke så lett plassering når man skal kjøpe gård, som hus.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-09, 22:15   #18
Barbarella
Bør lage seg en tittel selv
 
Barbarella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.561
Blogginnlegg: 1
Barbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva er deres kriterier for hvor dere bor?

Vi har bosatt oss i strøket hvor jeg vokste opp, og noe annet hadde vært utenkelig for meg. Vi har mye hjelp i mine foreldre og søsken og vil gjerne ha mest mulig tid sammen med dem.
I tillegg var det avgjørende at strøket er barnevennlig og med kort gangavstand til nærmeste barneskole.
At området er forholdsvis sentralt og med gode bussforbindelser var også særdeles viktig, ettersom jeg ikke kjører bil.

__________________
2001 - 2005 - 2007 - 2016
Barbarella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-09, 22:27   #19
Ekorn
Studenten
 
Ekorn sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.869
Ekorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva er deres kriterier for hvor dere bor?

Kriteriene våre her vi bor nå var ikke så høye. Stort nok til minst mulig pris. Vi bor i en studentleilighet på 60 kvm. Den er fin den, sett bort fra dealere over gata, mye festing og bråk i helgene, institusjonsgulv over hele leiligheten og et slitent kjøkken.

__________________
Ekorn med Ekornungen 0306 Nøtteliten oktober 2010
Ekorn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-09, 22:32   #20
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.828
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er deres kriterier for hvor dere bor?

Kiteriet for sted var: by der ett sett besteforeldre bor.
Innad i byen var kriteriet: "rette siden av elva", nærhet til sjøen og pris.

Et visst solforhold er også litt viktig og rimelig sentralt uten at det er sentrum.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no