Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Når endret du folkeregistrert adresse?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-09-21, 12:12   #61
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.964
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når endret du folkeregistrert adresse?

Da jeg var 21 og kjøpte mitt første krypinn. Var fortsatt student, men foreldre bodde i samme by jeg studerte i.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-21, 12:38   #62
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når endret du folkeregistrert adresse?

Jeg flytta sammen med Helten lillejulaften i 1985. Første uka i januar i 1986 meldte jeg flytting. Jeg var da deltidsjobbende student og bodde ca 2-3 mil fra studiestedet. (Gjelder for både foreldreheimen og for samboerleiligheten.)

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-21, 12:52   #63
Synnemor
Born to run
 
Synnemor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 5.397
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Når endret du folkeregistrert adresse?

Jeg husker ikke, men det var sikkert da jeg gifta meg og var ferdig med studiene. Det skjedde samme måneden og jeg var da nylig fylt 24 år.
Jeg var folkeregistrert hjemme hos foreldrene mine mens jeg var student i alle fall, mener det hadde noe med Lånekassen å gjøre.

__________________
1999 2001 2004

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-21, 12:55   #64
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.712
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når endret du folkeregistrert adresse?

Da jeg var ferdig studert og flyttet sammen med kjæresten min i hjembyen min.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-21, 13:32   #65
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når endret du folkeregistrert adresse?

Jeg husker ikkenår jeg meldte flytting første gang.
Men jeg ble så nysgjerrig på hvor mange folkeregistrerte adresser jeg har hatt at jeg har bestilt en attest fra folkeregisteret.
Jeg tipper jeg meldte flytting første gang i 1998, da var jeg 20år.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-21, 14:24   #66
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.652
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når endret du folkeregistrert adresse?

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Jeg er nok en del år eldre enn deg, og beskjeden vi fikk fra Lånekassa da jeg begynte å studere (1991) var at vi ikke kunne bo på den folkeregistrerte adressen i studieåret for å få borteboerstipend. Det kan godt hende det er endra, men for meg var det dette som var opplest og vedtatt. Hvis det er feil (jfr. et innlegg lenger opp), var det ingen i min krets som visste det, og det var heller ikke det Lånekassa formidlet.

Det var nok helt andre regler når jeg studerte (russ i 2005, så rett i studier). Men var veldig mange som fortsatt gjorde det når jeg studerte også. Men det var helt unaturlig for meg å bo hjemme fortsatt.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-21, 14:29   #67
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.797
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Når endret du folkeregistrert adresse?

Det må ha vært en gang mellom jeg var ferdig å studere (25 år) og kjøpte egen leilighet (30 år). Bodde i kollektiv de første par årene etter jeg sluttet å studere, tror jeg var folkeregistrert i barndomshjemmet da.

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-21, 14:43   #68
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når endret du folkeregistrert adresse?

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Jeg er nok en del år eldre enn deg, og beskjeden vi fikk fra Lånekassa da jeg begynte å studere (1991) var at vi ikke kunne bo på den folkeregistrerte adressen i studieåret for å få borteboerstipend. Det kan godt hende det er endra, men for meg var det dette som var opplest og vedtatt. Hvis det er feil (jfr. et innlegg lenger opp), var det ingen i min krets som visste det, og det var heller ikke det Lånekassa formidlet.

Dette. Jeg begynte studiene i -94.

Jeg meldte endring da jeg startet å jobbe etter studiene.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-21, 14:55   #69
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når endret du folkeregistrert adresse?

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Det var nok helt andre regler når jeg studerte (russ i 2005, så rett i studier). Men var veldig mange som fortsatt gjorde det når jeg studerte også. Men det var helt unaturlig for meg å bo hjemme fortsatt.


Jeg bodde jo ikke hjemme - var bare hjemme i feriene.

__________________
2001 og 2001
Stompa er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-09-21, 14:56   #70
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når endret du folkeregistrert adresse?

Det året jeg fylte 19.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-21, 15:13   #71
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når endret du folkeregistrert adresse?

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Jeg er nok en del år eldre enn deg, og beskjeden vi fikk fra Lånekassa da jeg begynte å studere (1991) var at vi ikke kunne bo på den folkeregistrerte adressen i studieåret for å få borteboerstipend. Det kan godt hende det er endra, men for meg var det dette som var opplest og vedtatt. Hvis det er feil (jfr. et innlegg lenger opp), var det ingen i min krets som visste det, og det var heller ikke det Lånekassa formidlet.

Dette ja. Jeg begynte å studere i 1994. Meldte flytting ut hjemmefra tidlig i 2000, da jeg fikk min første jobb.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-21, 15:20   #72
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Når endret du folkeregistrert adresse?

Jeg flyttet hjemmefra da jeg var 16 år, men endret adresse da jeg kjøpte min første leilighet. Da var jeg rundt 20 år.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-21, 15:24   #73
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.007
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Når endret du folkeregistrert adresse?

Jeg tror jeg meldte flytting da jeg dro til England i 1992 for å studere. Jeg bodde hos foreldrene mine før dette. Så meldte jeg flytting til leilighet i Oslo da jeg kom hjem igjen året etter. Takket det første, ble det visstnok sendt noen skattekrav til England som aldri kom frem, og jeg endte opp med utleggstrekk fra lønna senere. Jeg ble ikke møtt med forståelse for at det ikke var min feil at jeg aldri hadde fått korrespondansen.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-21, 16:36   #74
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.839
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Når endret du folkeregistrert adresse?

Når jeg var 21 og flyttet i leilighet med samboeren. Husker ikke helt hvordan reglene var da, men jeg mottok noe stipend fra Lånekassen mens jeg studerte. Var ferdig med studiene da jeg var 24.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-21, 16:41   #75
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når endret du folkeregistrert adresse?

Etter studiene, vil jeg tror, og begynte å jobbe.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-21, 16:47   #76
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når endret du folkeregistrert adresse?

En eller annen gang tidlig i studietiden. Trooooor det var i forbindelse med et lokalvalg. Jeg hadde nemlig null interesse av å stemme i min tidligere hjemkommune.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-09-21, 16:56   #77
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når endret du folkeregistrert adresse?

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Sånn apropos Ropstad saken kom jeg til å tenke på en nær slektning som giftet seg og bodde med ektemannen, men som var folkeregistrert hos foreldrene helt til 30-årene på grunn av noe som hadde med Lånekassen å gjøre.

Jeg husker ikke helt når jeg gjorde det selv - tror det var da jeg giftet meg som 24-åring, men er ikke sikker. Var midt i profesjonsstudiet da.

Husker du når du endret folkeregistrert adresse/"ble voksen"?

Jepp! Da jeg var ferdig med studier og fikk min første jobb. Da flyttet jeg ut med alt mitt og da byttet jeg adresse. Under studiene gjorde jeg det ikke, det hadde med borteboerstipend å gjøre, dessuten ville ikke Folkeregisteret at man skiftet adresse visstnok. Det var jo mye flytting i studietida, så jeg skjønner det litt.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-21, 17:42   #78
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.446
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når endret du folkeregistrert adresse?

Meldt flytting da jeg var ferdig å studere

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg meldte flytting i folkeregisteret da jeg var ferdig med å studere. Det var regelen den gangen.

Det er vel hovedregelen enda?

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Greia var vel at man kunne "bo hjemme" mens man var student (veldig praktisk for studenter, som gjerne flytter ganske ofte), men man måtte ikke være folkeregistrert hjemme hos foreldre for å få borteboerstipend.

Dette er jo fra studentene sin side (borteboerstipend), men hovedårsaken til at man ikke ønsker at studenter melder flytting er for at de belaster kommunen de flytter til. For eksempel nå med tanke på vaksiner har kommunen og Universitetet samarbeidet masse for at studentene skal få vaksine.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-21, 17:54   #79
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.770
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når endret du folkeregistrert adresse?

Jeg syns det er en litt pussig tankegang at studenter belaster kommunen de bor i ved å være registrert der. Det er jo tilstedeværelsen som innebærer belastningen. Er de folkeregistrert i kommunen de faktisk bor i kan jo kommunen få inn det de eventuelt genererer av skattepenger fra deltidsstilling. Hvis man tenker at man drar hjem, når man drar til foreldrene sine, så er det greit nok. Men foreldrene mines hjem har ikke vært "hjem" for meg siden jeg flyttet hjemmefra.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-21, 17:58   #80
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når endret du folkeregistrert adresse?

Jeg bodde litt her og der i studietiden, litt hos mamma, litt i partykollektiv og litt hos kjæresten, men basen var hjemme. Så når jeg var ferdig med studier og vi kjøpte sammen meldte jeg flytting, ca 24 år ish tror jeg.

Jeg bodde i Oslo og studerte i Oslo, så det var ikke akkurat noen kvantesprang på bostedsadresse.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no