Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Når endret du folkeregistrert adresse?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-09-21, 09:32   #21
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.825
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når endret du folkeregistrert adresse?

Da jeg giftet meg og flyttet sammen med (nå eks)mannen.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-21, 09:33   #22
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.042
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når endret du folkeregistrert adresse?

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Ikke så viktig, men er dette informasjon som ligger lagret på tilgjengelig sted? Kjenner at jeg ble litt nysgjerrig på hvordan jeg gjorde det.

Jeg ble også nysgjerrig, så måtte sjekke Altinn. Siste flyttemeldingen min der var fra 2006, så de har nok ikke registrert eldre data enn det i det digitale systemet. Det var jo papirskjema den gang jeg var ung. :knirk:

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-21, 09:34   #23
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når endret du folkeregistrert adresse?

Meldte flytting da jeg var ferdig med studiene og flytter hjem igjen. Var vel 25 tenker jeg.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-21, 09:35   #24
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når endret du folkeregistrert adresse?

Eg kjøpte leilighet tre år inn i studiene, 23 år gammal. Då meldte eg og flytting.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-21, 09:36   #25
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.254
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når endret du folkeregistrert adresse?

Jeg husker ikke, men jeg gjetter at det iallefall ble gjordt da vi flyttet fra Oslo til hjemstedet i 2002. Men tror nok at jeg hadde folkeregistert adresse i Oslo fra november 2001, da jeg giftet meg. (rett før 21 årsdagen). Og muligens litt før. Så en gang i 2000 da jeg flyttet inn hos exen.
Årene 1996 til 2000 bodde jeg nesten ikke hjemme, med folkehøgskole, hybel og kollektiv i Oslo + 1 år innlagt, men mener jeg var folkeregistert hjemme hele den tiden. (15 til 20 år)

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-21, 09:36   #26
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.971
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Når endret du folkeregistrert adresse?

Da vi kjøpte første leiligheten da jeg var 24.
Vi bodde i et falleferdig hus "uten adresse" da jeg studerte.
Lurer på om jeg var hjemom på papiret etter bruddet da jeg var bostedsløs i 4 mnd.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-21, 09:38   #27
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.368
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når endret du folkeregistrert adresse?

Da jeg flyttet sammen med første samboer som 21-åring. Studerte gjorde jeg senere og ikke noe forkorting i støtte fra Lånekassen.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-21, 09:40   #28
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.312
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Når endret du folkeregistrert adresse?

Da jeg var ferdig studert, 22 år gammel. Det ble mest tungvindt, for vi bodde der bare 4 mnd. Da var det å styre med endring igjen...

Mine barn er fortsatt folkeregisteret hjemme. Eldste på 22 endrer nok adresse snart. Hun og kjæresten har flyttet ca 45 min hjemmefra og hun har et år igjen på studier, mens han har jobb der i minst 2 år. De skal nok bo der de bor nå iallefall et par år.
Nesteldste på 20 holder på å flytte inn med ei venninne, men tror hun beholder adresse her til hun er ferdigstudert. Nå skal hun jobbe og ta opp fag.

Jeg trodde det var slik at når man giftet seg så måtte begge ha samme adresse i folkeregisteret. Det var iallefall det jeg hadde hørt, men vet om iallefall et tilfelle der ektefeller hadde/har forskjellige adresser.

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-21, 09:41   #29
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.048
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når endret du folkeregistrert adresse?

Da jeg kjøpte min første leilighet som 20-åring.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-21, 09:41   #30
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.186
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Når endret du folkeregistrert adresse?

Jeg flyttet når jeg ble ferdig med å studere, og startet i min første jobb. Husker det var vanskelig å få legetime når jeg var student pga tilhørighet i annen kommune enn studiestedet.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-09-21, 09:42   #31
GeekyGirrrl
Nærmer seg
 
GeekyGirrrl sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.958
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Når endret du folkeregistrert adresse?

Jeg meldte flytting som 26-åring når vi fikk førstemann. For å få rett på bostøtte og diverse som to studenter som får barn i studietida trenger mer enn borteboerstipendet.

__________________
To gutter, 05 og 10 og ei jente 17
GeekyGirrrl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-21, 09:43   #32
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når endret du folkeregistrert adresse?

Da jeg flyttet inn i min første leilighet som 21-åring.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-09-21, 09:43   #33
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.441
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Når endret du folkeregistrert adresse?

Meldte flytting da jeg flyttet til min første leilighet og begynte å jobbe i Oslo. Da hadde jeg hatt folkeregistert adresse hos foreldrene mine hele tiden mens jeg studerte og bodde i England. Var 26 år.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-21, 09:43   #34
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.154
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når endret du folkeregistrert adresse?

Da vi giftet oss.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-21, 09:45   #35
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.821
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når endret du folkeregistrert adresse?

Det var vel når jeg var ferdig med å studere. Det var det året jeg ble 24 år. Jobbet bare ett år før jeg gikk på studier igjen, men "flyttet" ikke hjem med adressen min.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-21, 09:47   #36
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.618
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når endret du folkeregistrert adresse?

Det var ganske strengt da jeg studerte, i hine hårde dager, da fikk man IKKE melde flytting som student. Dette er det endret på nå.
Allikevel sier skatteetaten noe om at du må melde flytting senest 8 dager etter at du har flyttet.
Da jeg begynte å jobbe bodde jeg på hybel og delte kjøkken og bad, jeg fikk da fritak for å melde flytting, og kunne registrere meg som pendler. Dette fordret at jeg reiste en del hjem.
Da jeg kjøpte egen bolig, med mannen, "måtte" jeg melde flytting, kan aldri tenke meg at skatteetaten hadde godtatt at jeg var registrert som pendler da.

annemede er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-09-21, 09:47   #37
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.390
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når endret du folkeregistrert adresse?

Tror jeg meldte flytting fra en av foreldrene mine til der jeg faktisk bodde først da jeg var ferdig med studiene. Dette var pga borteboerstipendet.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-21, 09:48   #38
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.921
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når endret du folkeregistrert adresse?

Jeg mener å huske at jeg gjorde det da jeg etablerte meg med leilighet og jobb. Definitivt ikke da jeg studerte, hovedregelen den gang (på 80-tallet) var at man ikke behøvde å melde flytting som student på hybel.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-21, 09:50   #39
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 8.974
Blogginnlegg: 38
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når endret du folkeregistrert adresse?

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Jeg ble også nysgjerrig, så måtte sjekke Altinn. Siste flyttemeldingen min der var fra 2006, så de har nok ikke registrert eldre data enn det i det digitale systemet. Det var jo papirskjema den gang jeg var ung. :knirk:

Papirskjemagenerasjonen jeg også, så sikkert ikke mye å finne.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-21, 09:51   #40
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.361
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når endret du folkeregistrert adresse?

Tror det var da vi fikk eldstemann, det var jo praktisk å bo samme sted som barnefar og ungen. Mener også at det var et poeng at man ikke endret folkeregistrert adresse før man var ferdig med å studere. Selv om jeg fortsatt var student, så syntes jeg altså det var viktigst å bo sammen med den familien jeg hadde laget selv.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no