Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er jeg sær?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-02-07, 21:19   #21
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er jeg sær?

Jeg synes det var helt riktig av deg å si fra. Jeg tror sjansen er stor for at vi hadde snudd i døra. Så jeg er i hvert fall sær.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 21:22   #22
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er jeg sær?

Er det mulig?!

Jeg hadde tatt med ungene og gått derfra så snart jeg skjønte tegninga.
Og før jeg gikk derfra ville jeg definitivt satt ord på hvor hjernedødt jeg syns det er å arrangere barnebursdag i et smittereir.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 21:23   #23
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er jeg sær?

Du er ikke sær. Jeg hadde nok ikke sagt noe men ville nok vært irritert og ikke helt klart å skjule hva jeg følte..

Det samme gjelder å besøke andre om en selv er syk eller har syke barn uten å gi beskjed. Det synes jeg ikke noe om.

Vi fikk besøk av en familie hvor den ene ungen var hjemme fra barnehagen pga sykdom. Jeg så med en gang at ungen var i dårlig form og hostet voldsomt. Vi fikk ikke vite dette før de kom. Da var lillejenta mi et par-tre uker gammel. Resultatet var at vi begge ble svært så dårlig.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 21:26   #24
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.879
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er jeg sær?

Opprinnelig lagt inn av Solregn, her.

Jeg trur faktisk at jeg hadde latt det bli et meget kort besøk jeg! Det er faktisk noe av det verste jeg har hørt...

Helt enig.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 22:04   #25
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er jeg sær?



Seriøst? Noe så idiotisk ... Å utsette andre for smitte!

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 22:15   #26
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.398
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er jeg sær?

Vi hadde invitert venner på middag, og samme dagen som middagen fikk jeg beskjed om at de hadde hanglet i noen dager, sannsynligvis var på bedringens vei og at det var opp til meg om vi ville ha besøk. Jeg takket nei, ingen sure miner, ingen ble syke.

Aldri om jeg hadde invitert på party hvis jeg hadde aktiv omgangssyke - jeg vil da at mine gjester skal trives hos meg!

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 22:38   #27
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er jeg sær?

Har vi hatt omgangssyke i hus så har bestandig alle planer vært avlyst enten de er borte eller hjemme. Vi hadde en litt kinkig situasjon på julaften i fjor hvor svigermor lå rett ut hos oss med noe vi trodde var omgangssyke, noe vi i ettertid har skjønt at det ikke kunne være, men et eller annet magevirus som bare hun hadde. Så det kan ikke ha vært så smittsomt siden ikke ungene fikk det heller, for hun hadde jo lekt masse med dem dagen før. Men vi ringte alle gjestene vi skulle ha på julaften og sa i fra at vi trodde hun hadde omgangssyke, for alt tilsa at det var det. Ingen ville la være å komme av den grunn, men da hadde vi gitt dem et valg. Det var tross alt julaften som var planlagt lenge, det er ikke bare koselig å plutselig bli hjemme heller uten noe som helst i hus for en julemiddag. Svigermor holdt seg på rommet sitt hele kvelden stakkars og ingen andre ble syke heldigvis.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 23:15   #28
Blush
Aktiv
 
Blush sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 144
Blush er litt kul
Standard

Sv: Er jeg sær?

Kunne ikke falt meg inn å ha selskap og selv hatt omgangssyken (eller noen andre i familien for den saks skyld). Virker utrolig ansvarsløst!

Håper for hennes skyld, og alle andre, at det faktisk ikke var omgangssyken.



Kanskje hun egentlig er gravid... Er jo dem som da må skylde på spysyken.
Håper iallefall at alle gjestene har berget seg unna omgangssyke.

Blush er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 23:16   #29
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.758
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er jeg sær?

Ved omgangssyke forsøker man å holde seg unna andre mennesker for å minske risikoen for smitte. Hadde hun vært f.eks. matforgiftet hadde saken vært en annen. Det er ikke smittsomt.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 23:21   #30
vimjer
Tante Sofie
 
vimjer sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.632
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er jeg sær?

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

Ved omgangssyke forsøker man å holde seg unna andre mennesker for å minske risikoen for smitte. Hadde hun vært f.eks. matforgiftet hadde saken vært en annen. Det er ikke smittsomt.

Matforgiftet kan hun definitivt ikke være. Hun har spiseforstyrrelser, og inntar stort sett bare cola light og kaffe. Det er selvsagt synd på henne, sånn sett, uten at jeg synes det er greit at hun gjennomfører selskap når hun har omgangssyke.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 23:28   #31
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er jeg sær?

Jeg synes faktisk det er heroisk å gjennomføre en barnebursdag når man er spysjuk (men særlig lurt er det vel neppe).

Jeg er mer død enn levende når jeg er spysjuk ...

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 23:33   #32
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er jeg sær?

Det er noe av det værste jeg har hørt
Du er ikke sær, men den mora kan jo ikke være helt god ?
Man avlyser selvsagt selskap dersom det er spysjuke i huset. I allefall kunne de ha ringt og advart folk, slik at de evnt kunne ha kommet på eget ansvar. Tipper det ikke ville ha blitt mange som kom...
Jeg kan ellers ikke fatte og begripe at hun VILLE ha huset fullt av folk, man føler seg jo ikke akkurat SÅ lekker når man henger over bøtta og spyr....

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-07, 00:12   #33
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er jeg sær?

Jeg hadde gitt beskjed som deg - selvsagt. Skulle bare mangle *helseopplyser*.

Hvis jeg var i din situasjon og plutselig bare "var der", så hadde jeg sagt tydelig til vedkommende hvorfor dette var en dårlig ide og samtidig satt i gang de få tiltak vi kunne. Type vaske alle hendene på ungene flere ganger, oss selv, unngå "klengete" leker etc.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-07, 00:15   #34
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er jeg sær?

Nei, fysj. Sånt er jo supersmittsomt. Helt enig at jeg ikke ville bedt noen heller i en sånn tilstand for man føler vel ikke for å ha noe besøk da!

Tøft av deg å si ifra. Håper dere ikke blir smittet nå.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-07, 00:19   #35
carolin
Har laget seg en tittel
 
carolin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.043
Blogginnlegg: 70
carolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er jeg sær?

Selvsagt avlyser man selskap når man har omgangssyke. Tror vi hadde snudd i døren.

Datteren min skulle i bursdagsbesøk på mandag, og da ringte moren til hun som hadde bursdag, en time før besøket skulle begynne, for å si at hun dessverre måtte avlyse da hun hadde blitt syk.

__________________
If you talk to your children, you can help them to keep their lives together. If you talk to them skillfully, you can help them to build future dreams.
carolin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-07, 01:11   #36
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er jeg sær?

Det der har jeg også opplevd. Min kjære svigerinne inviterte til barnebursdag, og da vi kom dit viser det seg at bursdagsbarnet har hatt spy- og dritesyken i flere dager, "men han har ikke kastet opp siden i morges, altså." Dette var for sikkerhets skyld en ettåring som siklet og spiste på alt mulig. Festlig.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-07, 01:22   #37
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er jeg sær?

Jeg hadde nok snudd i døra. *hater omgangssyke*

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-07, 02:34   #38
Nynne
Erfaren
 
Nynne sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.159
Nynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er jeg sær?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Det der har jeg også opplevd. Min kjære svigerinne inviterte til barnebursdag, og da vi kom dit viser det seg at bursdagsbarnet har hatt spy- og dritesyken i flere dager, "men han har ikke kastet opp siden i morges, altså." Dette var for sikkerhets skyld en ettåring som siklet og spiste på alt mulig. Festlig.

Høres ut som min svigerinne! Jeg blir faktisk dritforbanna hvis noen utsetter meg eller datteren min for sykdom med vilje. Det burde være vanlig folkeskikk og utsette selskap hvis man blir dårlig. Både for andre og sin egen skyld.

__________________
~ The most dangerous place on earth is to be between a mother and her children
Nynne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-07, 07:40   #39
nikki
Bør lage seg en tittel selv
 
nikki sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 1.407
nikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er jeg sær?

Opprinnelig lagt inn av Frost, her.

Det var da unødvendig å holde selskap med sykdom i huset. Da utsetter man jo alle som er på besøk for smitte.

Vi avlyser alltid selskap når noen i huset er syk, så du er nok ikke sær nei.

Signerer

nikki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-07, 08:21   #40
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.476
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er jeg sær?

Dersom det virkelig var omganssyken hun hadde så var det forferdelig tankeløst av henne å gjennomføre en bursdagsfest.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no