Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er jeg sær?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-02-07, 20:36   #1
vimjer
Tante Sofie
 
vimjer sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.632
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Er jeg sær?

Småguttene og jeg har vært i åtteårsbursdag til en gutt i familien.
Guttens mor var sengeliggende med omgangssyke da vi kom.
Hun var riktignok oppe og "vaket" nå og da i løpet av feiringen, oppkaststanken bredte seg når soveromsdøra gikk opp!

Jeg ble rett og slett irritert. Jeg sa fra at man avlyser selskap når man har omgangssyke! Hun "snakket det bort" ved å si at hun ikke hadde vanlig smittsom omgangssyke; hun hadde fått "tak" i magen etter snømåking i går.
Kiss my ass, liksom. Hun var likblek og så mildt sagt sjaber ut. Man kan gjerne si at man vil spy av all snøen som har kommet de siste dagene, men man blir bare ikke sånn av å måke snø!

Vi var sytten stykker på besøk. Jeg så at flere ble storøyde, og at alle selvsagt gjennomskuet at vi snakker ekte, smittsom spysyke.
Det var bare jeg som var ubehøvlet nok til å uttale at vi burde blitt informert på forhånd.

Spennende dager i vente, ja.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 20:38   #2
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er jeg sær?

Jeg hadde nok ikke turdt å si noe, men jeg syns absolutt det var på sin plass at du gjorde det.

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 20:39   #3
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er jeg sær?

Du er ikke sær. Man avlyser da selskap hvis man har fått omgangssyke. Er det mulig.

Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 20:40   #4
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er jeg sær?

Men innigranskauen da! Du er ikke sær. Jeg hadde blitt rasende.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 20:40   #5
Solregn
Aktiv
 
Solregn sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 291
Solregn er litt kulSolregn er litt kulSolregn er litt kul
Standard

Sv: Er jeg sær?

Jeg trur faktisk at jeg hadde latt det bli et meget kort besøk jeg! Det er faktisk noe av det verste jeg har hørt...

Solregn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 20:41   #6
SmarteSmelt
Erfaren
 
SmarteSmelt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.133
SmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er jeg sær?

Jeg har sagt fra før, og jeg har også meldt avbud fra bursdager der jeg vet de har kastet opp natta før (da hadde jeg veldig gode grunner for å ikke ønske å bli syk, mere enn vanlig mener jeg jeg var høygravid og syk fra før...).

Smitten sitter jo i huset i opptil 48 timer...

SmarteSmelt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 20:47   #7
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er jeg sær?

Det var da unødvendig å holde selskap med sykdom i huset. Da utsetter man jo alle som er på besøk for smitte.

Vi avlyser alltid selskap når noen i huset er syk, så du er nok ikke sær nei.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 20:48   #8
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er jeg sær?

Opprinnelig lagt inn av SmarteSmelt, her.

Jeg har sagt fra før, og jeg har også meldt avbud fra bursdager der jeg vet de har kastet opp natta før (da hadde jeg veldig gode grunner for å ikke ønske å bli syk, mere enn vanlig mener jeg jeg var høygravid og syk fra før...).

Smitten sitter jo i huset i opptil 48 timer...


Stemmer det. Vet du jeg hadde faktisk reist meg og gått, først hadde jeg skrubbet hendene mine godt både før jeg gikk og etter jeg kom hjem. Fysj at det går ann!!

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 20:55   #9
amor
Den som gir seg...
 
amor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.710
amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er jeg sær?

Er det virkelig mulig å holde selskap når man er smittsom? Jøss!!!

Dette var ikke ok i det hele tatt. Var det jeg som kom med mine barn dit, hadde jeg takket pent for meg ut av døren igjen. Det er jo bare helt utrolig!

__________________
Mamma til fem
Wish It ☆ Dream It ☆ Do It
amor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 20:55   #10
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er jeg sær?

Jeg hadde neppe sagt fra på en åtteårsdag, av hensyn til bursdagsbarnet. Istedet hadde jeg kanskje på en spøkefull måte sagt at jeg var redd for å bli smittet og at hun trygt kunne holde senga.
At man inviterer til bursdag sjøl om noen er syk, synes jeg ikke er så ille i seg sjøl, men da holder den syk seg langt unna gjestene. Andre i familien kan naturligvis være smittet, men det kan de jo også være om de går på barnehage eller skole, liksom. Man kan jo ikke isolere seg sjøl om noen i familien har omgangssjuka, men jeg synes man likevel bør opplyse gjestene om det på forhånd, slik at de sjøl kan bestemme om de vil komme eller ei.
Det jeg med sikkerhet kan si, er at jeg hadde spist ytterst lite kake og dessuten bedt til høyere makter om at alle som hadde vært i befatning med maten hadde vært pinlig nøye med håndhygiene.


Sist redigert av Fadese : 11-02-07 kl 21:07.
Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 20:59   #11
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er jeg sær?

Jeg syns ikke du er sær.
Jeg hadde nok sagt fra som du gjorde.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 21:05   #12
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er jeg sær?

Sær er du i allefall ikke!!!

Hadde jeg vært hatt spysyken, og skulle hatt bursdagsbesøk, så hadde jeg såklart avlyst!!

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 21:12   #13
Pelikan
Tåler regn
 
Pelikan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Innlegg: 5.045
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er jeg sær?

Opprinnelig lagt inn av LilleLeo, her.

Sær er du i allefall ikke!!!

Hadde jeg vært hatt spysyken, og skulle hatt bursdagsbesøk, så hadde jeg såklart avlyst!!

(mye brukt smileys for tiden...)

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 21:14   #14
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Er jeg sær?

Jeg hadde avlyst.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 21:15   #15
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er jeg sær?

Opprinnelig lagt inn av LilleLeo, her.

Sær er du i allefall ikke!!!

Hadde jeg vært hatt spysyken, og skulle hatt bursdagsbesøk, så hadde jeg såklart avlyst!!

Signerer denne.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 21:15   #16
Agurke
Fabelaktig
 
Agurke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.618
Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er jeg sær?



Nei, du er ikke sær! Tøff som sa fra, var du. Det tror jeg ikke jeg hadde gjort.

Agurke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 21:15   #17
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er jeg sær?

Jeg tror ikke jeg hadde satt mine bein frivillig i et hus jeg visste hadde omgangssyke. Det er noe av det verste som finnes for min del, og den store skrekken å få i hus for både meg selv og ungene. Synes det var fint du sa ifra. Uansett om de absolutt ikke ville avlyse, så burde de ringt rundt og sagt i fra, sånn at folk hadde et valg om de ville komme eller ikke. Håper virkelig at dere slipper unna den dritten.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 21:16   #18
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er jeg sær?

Man ber ikke folk inn i et hus der noen har omgangssyke. Så enkelt er det. Det smitter jo så lett og så lenge, og er så ufyselig å få. Nei,makan, håpløst!

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 21:17   #19
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.384
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er jeg sær?

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Jeg hadde nok ikke turdt å si noe, men jeg syns absolutt det var på sin plass at du gjorde det.

Samme her.

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 21:19   #20
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er jeg sær?

Du var flink som sa fra, Vimjer!

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no