Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Bruke penger på tv-avstemninger

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-02-07, 10:30   #21
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bruke penger på tv-avstemnminger

Her fremstiller jeg et spørsmål. så er det sutring?
Ettersom de fleste ikke deltar i slike avstemminger, må det være noen som blakker seg på dette.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 10:33   #22
Pelikan
Tåler regn
 
Pelikan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Innlegg: 5.045
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bruke penger på tv-avstemnminger

Nei, jeg deltar ikke på slike avstemminger. Gidder ikke å betale for å få frem meningen min

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 10:34   #23
Pelikan
Tåler regn
 
Pelikan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Innlegg: 5.045
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bruke penger på tv-avstemnminger

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Her fremstiller jeg et spørsmål. så er det sutring?
Ettersom de fleste ikke deltar i slike avstemminger, må det være noen som blakker seg på dette.

Ja, siste bonden er enda ikke skutt vettu...

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 10:41   #24
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bruke penger på tv-avstemnminger

Nei, bruker pengene våre på noe annet enn akkurat det.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 10:48   #25
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruke penger på tv-avstemnminger

Nei, jeg stemmer ikke. Men jeg irriterer meg heller ikke over NRK sine avstemninger ved Grand Prix. Det hadde sikkert blitt ramaskrik hvis det kun var fagpanel, og ikke avsteming per telefon/sms.

Jeg synes genrelt avstemninger per telefon hos NRK er bedre enn f.eks TV2 sine ultrahåpløse avstemninger. Lisens er prisen vi må betale for å ha en kanal som ikke er kommersiell og dustete, med værdamer som ansettes etter kroppsfasong og avstemninger a la "Kan vi la muslimer komme til landet og voldta kvinnene våre". Det er verdt pengene.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 11:51   #26
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.864
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruke penger på tv-avstemnminger

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Ettersom de fleste ikke deltar i slike avstemminger, må det være noen som blakker seg på dette.

Og det får vel nesten bli deres problem, vil jeg si.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 12:25   #27
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bruke penger på tv-avstemnminger

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Her fremstiller jeg et spørsmål. så er det sutring?
Ettersom de fleste ikke deltar i slike avstemminger, må det være noen som blakker seg på dette.

Det var ikke ditt spørsmål som jeg så på som sutring men koblingen til lisens.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 12:27   #28
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bruke penger på tv-avstemnminger

Nei, det gjør vi ikke.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 12:40   #29
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bruke penger på tv-avstemnminger

Min eventuelle stemme er faktisk bortkastede penger. Har aldri opplevd at noen har vunnet med 1 stemme.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 13:00   #30
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruke penger på tv-avstemnminger

Næsj, det gidder jeg ikke.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 13:09   #31
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruke penger på tv-avstemnminger

Jeg har aldri deltatt i en eneste avstemming på tv. I sånne debattprogram er jo oftest problemstillingene så søkte, og spørsmålene så ledende at jeg rødmer.

Jeg sutrer ikke over fjernsynslisensen, den syns jeg er helt grei, men jeg kan bli ordentlig sutrete av div. programledere. :sutreputre:

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)

Sist redigert av nolo : 11-02-07 kl 14:05. Årsak: det heter ikke nrk-lisens
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 13:21   #32
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bruke penger på tv-avstemnminger

Vi snakket faktisk om det i går. Hele organiseringen av Grand Prix nå er helt klart basert på å tjene mest mulig. Syns det er på tide de avskaffer lisensen snart...... men nå skal vi snart måtte betale lisens til tv2 også hvis jeg hørte riktig...

Vi stemmer ikke på slikt. Helt enig med deg Kisha....

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 13:35   #33
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruke penger på tv-avstemnminger

Vi stemte på cowboyene i går, vi. Jeg har faktisk råd til de 5 kronene, men det er nå engang min arbeidsgiver som betaler for tlf.

Vi stemmer svært sjelden.

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 13:38   #34
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bruke penger på tv-avstemnminger

Aha, Snipa. Det var noen som lurte på hvordan vi stemte her. Jeg fraskrev meg ansvaret for resultatet, siden jeg ikke stemte. Det var altså du!

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 13:43   #35
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruke penger på tv-avstemnminger

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Aha, Snipa. Det var noen som lurte på hvordan vi stemte her. Jeg fraskrev meg ansvaret for resultatet, siden jeg ikke stemte. Det var altså du!

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 13:48   #36
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruke penger på tv-avstemnminger

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.


Lisens er prisen vi må betale for å ha en kanal som ikke er kommersiell og dustete, med værdamer som ansettes etter kroppsfasong og avstemninger a la "Kan vi la muslimer komme til landet og voldta kvinnene våre". Det er verdt pengene.

Akkurat dette utsagnet irriterer øyet utav skallen på meg. Det er verdt det for de som SER på kanalen ja. For oss andre som ser på NRK kanskje en gang i året, er 2300,- kr veldig sure penger.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 13:54   #37
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bruke penger på tv-avstemnminger

Niks - har aldri brukt ei krone på sånne tv-avstemminger

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 14:02   #38
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruke penger på tv-avstemnminger

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Akkurat dette utsagnet irriterer øyet utav skallen på meg. Det er verdt det for de som SER på kanalen ja. For oss andre som ser på NRK kanskje en gang i året, er 2300,- kr veldig sure penger.

Jo jo, men det samme kan man da si om veldig mye man ellers betaler skatt for. Jeg har for eksempel ikke bil, så jeg betaler langt mer for veihold enn jeg faktisk forbruker. Jeg ser ikke på fotball eller andre sportsarrangementer, så vedlikehold av fotballbaner og idrettshaller er bortkastede penger for min del. Det er rett og slett ikke slik at man kan velge hva skattepengene skal gå til, og det har fint liten hensikt å klage over at de brukes til formål man selv ikke har interesse av.

Det som er spesielt med fjernsynslisensen (det heter ikke NRK-lisensen) er jo at den innkreves direkte, i stedet for via skatteseddelen, og derfor er det selvsagt ekstra lett å se hva akkurat de pengene går til (og ekstra lett å ergre seg over dem), men fjernsynslisensen er altså bare snakk om en litt avansert form for skatt på fjernsyn, og ikke "betaling for å se NRK".

Og for å svare på hovedspørsmålet: nei, jeg har aldri stemt på slike undersøkelser, men det hadde jeg ikke gjort om de var gratis heller. Jeg synes vanligvis slike programmer som spør hva seerne mener er enten pinlige eller kjedelige, eller gjerne begge deler på en gang.


Sist redigert av Teofelia : 11-02-07 kl 14:09.
Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 14:07   #39
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruke penger på tv-avstemnminger

Jeg synes i så fall lisensen skulle blitt innbakt i skatten.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 14:10   #40
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bruke penger på tv-avstemnminger

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg synes i så fall lisensen skulle blitt innbakt i skatten.

Enn de som ikke har tv? Skal de måtte betale?

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no