Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Morsdag

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-02-07, 12:47   #41
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Morsdag

Så langt har jeg hatt en fantastisk morsdag.
Siden Tilde og Hedda lå over hos Skilpadda og BenMurphy i natt sov både sambo og jeg lenge og uavbrutt gjennom natten. En morsdag morgen uten barn er faktisk å anbefale

Nå har vi hentet jentene og Lillegutt og de leker så fint sammen mens vi voksne gjør litt husarbeide. Senere i dag kommer Skilpadda, BenMurphy og Lillegutt på middag og så blir det morsdagskake til dessert.

Da jeg var barn husker jeg at vi alltid lagde kort til mors og farsdager, serverte dem frokost på senga og at vi spiste kake. Tror ikke gaver var så vanlig.

Etter at jeg ble voksen ringer jeg mamma og bestemødrene mine på morsdagen og gratulerer dem. Er jeg tilfeldigvis sammen med mamma på morsdagen kan det hende jeg kjøper henne en blomsterbukett, ikke nødvendigvis fordi det er morsdag men fordi hun er veldig glad i blomster og jeg liker godt å gi bort buketter.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 12:50   #42
Sansa
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.741
Sansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Morsdag

Jeg har ringt min mor. Pleier ikke å kjøpe noe eller lage kake siden vi bor et stykke fra hverandre. Jeg håper min lillesøster tar på seg den oppgaven siden hun faktisk bor hjemme.

Selv har jeg fått kort og kake. Pakker pleier vi ikke å kjøpe. Kommer vel ikke til å begynne med det før guttungen eventuelt selv ønsker å kjøpe noe.

Vi skal forøvrig på morsdagsmiddag på restaurant i ettermiddag.

__________________
Mamma til to gutter og to jenter
Sansa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 12:51   #43
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Morsdag

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

I min familie har vi aldri markert denne type dager, og jeg har ikke noe ønske om å begynne med det heller.

Signerer hvert ord. Det er så deilig!

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 14:28   #44
vimjer
Tante Sofie
 
vimjer sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.632
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Morsdag

Det er for så vidt greit nok at han tar gulvvasken nå, mens jeg surfer på nettet og skriver brev. Vi hadde sikkert sex på farsdagen.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 14:30   #45
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Morsdag

Her har vi markert morsdag helt siden kl. 04 i morges.

Ellers har jeg fått et håndlaget kunstverk.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 14:33   #46
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Morsdag

Fikk kort av to åringen, tegnet i barnehagen.
Skal ringe mor og svigermor senere.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 14:39   #47
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Morsdag

Opprinnelig lagt inn av Hønni, her.

Ja, det er ikke bra med fornærmede mødre på Gran Canaria.

Moren min dro til Gran Canaria i går, hva er dette for noe? Hemmlig mammaconvention på kanariøyene

Vi feirer morsdag med presang og kake, slik vi feirer farsdag også. Med presang mener jeg noe barna har tegnet/ laget. Kjempekoselig
Min egen mor får som regel blomster, men i år blir det å ringe henne.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 15:17   #48
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Morsdag

Jeg har fremdeles feber, vondt i hodet og hoste, så jeg har latet meg leeeenge i senga i dag. Jeg fikk en bukett hvite tulipaner i går, samt at mannen betalte Bronxstøvlettene som kom fra Lillevinkelsko. I dag har mannen laget marsipankake til meg, så vi skal kose oss med kake og besøk i ettermiddag!

Fikk et nydelig morsdagskort av prinsessa, og lillesnupp har tegnet mange hodefotinger på et rosa ark. Ringer alltid mamma på morsdagen, og mannen ringer svigertiger.

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 15:36   #49
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Morsdag

Min mor lever dessverre ikke - og morsdagen blir markert på samme måte her i huset, som den ble markert hjemme der jeg vokste opp...
på nøyaktig samme måte som vi markerer farsdagen - den blir fullstendig ignorert.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 18:20   #50
Ibidelma
sporadisk
 
Ibidelma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 3.750
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Morsdag

vi gikk ut og spiste idag
Jeg gir alltid en liten oppmerksomhet til mamma.
Enten blomster eller en ting. Når jeg bodde hjemme pleide jeg å vaske og stelle. Det ble mamma glad for !

__________________
"Langt langt borte, mye lenger enn du tror"
06 08
Ibidelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 18:39   #51
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Morsdag

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Mannen sang "Into my arms" (Nick Cave) til meg ved frokostbordet i dag.

Kan han komme og lære mannen min å synge sånne fine sanger?

Jeg fikk en flott blomsterbukett og en lekker sjokoladeeske med masse store, deilige konfekstsjokolader oppi.
Ja, også fikk jeg sove lenge, men det får jeg hver søndag.

__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)
Majsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 19:05   #52
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Morsdag

Opprinnelig lagt inn av Majsa, her.

Kan han komme og lære mannen min å synge sånne fine sanger?

Jeg fikk en flott blomsterbukett og en lekker sjokoladeeske med masse store, deilige konfekstsjokolader oppi.
Ja, også fikk jeg sove lenge, men det får jeg hver søndag.

Soving hver søndag er vel heller ikke å forakte
Det får ikke jeg.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 19:48   #53
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.714
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Morsdag

De sa gratulerer med morsdagen.

Min mor fikk elektrisk pepperkvern av meg.

Vi markerer altså ikke dagen, men min mor gjør

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 20:34   #54
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv
 
pippimamma sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.500
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Morsdag

Jeg ble vekket grytidlig idag av noe som føltes som flombelysning, men viste seg å være taklampen på soverommet. Må huske å ta ut lyspæren til neste års morsdag.

Fikk kaffe på sengen og fiberrik med jarlsberg.Gaven var 20 ønsker fra hver av ungene, hvor jeg kunne ønske hva som helst. Minstejenta foreslo at sisteønsket kunne være å ønske meg nye ønsker.

Var på kaffebesøk hos moren min og overleverte gave.

Syns det er koselig å markere dagen litt.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 22:48   #55
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Morsdag

Ringer min mor.

Jeg selv fikk frokost (lunsj) på sengen, kakao og guttene hadde tegnet en tegning hver. Og mange susser og koser fra 3 ivrige små gutter.

De var veldig ivrige på å at jeg skulle stå opp.
Da jeg kom ut i stuen så hadde de ryddet og vasket den, og DET var den beste gaven jeg har fått.

På ettermiddagen vanket det en morsdag kake som gubben har kjøpt og litt brus.

Kost meg idag jeg.

__________________
•·.·´¯`·.·• •·.·´¯`·.·•

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 22:55   #56
Blush
Aktiv
 
Blush sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 144
Blush er litt kul
Standard

Sv: Morsdag

Jeg setter pris på å markere dagen slik jeg selv vokste opp med det: mor skulle slippe husarbeid og matlaging denne dagen, fikk servert kaffe på senga (akkurat det dropper jeg - men frokost ja takk!), hjemmelagde morsdagskort og passe lat dag.

Min morsdag artet seg derimot ikke slik, men: 0100 - veslejenta inn i bingen vår med masse feber, og mor hadde da en levende glødeovn tett på ene siden og sengekanten faretruende nær på andre siden resten av natten. Mannen snorket også sitt (ærlig talt - snorking før morsdagen!)
0650 var det noen som mente dagen skulle starte, og gubben sov godt... Jeg nektet plent å gå ut av sengen før etter 08, så litt av og på søvn med unger ut og inn av rommet før jeg kapitulerte. (Gubben sto nemlig opp lørdag, og da hjalp det ikke at det var morsdag nei.. eller at jeg var dårlig lørdag.. grrrr).
Så etter en god dusj (hurra!) dekket jeg opp med egg, bacon osv til frokost. Litt senere på dagen dekket jeg opp med kaffebord, og til sist middag. Og middagen var en historie for seg, og kort oppsummert satt jeg mer eller mindre alene med steika, fløtesausen og tilbehøret, mens ungene ble lagt etter å ha presentert sine minst flatterende sider overhodet mulig... Til sist gikk jeg ned i kjelleren med tårene tytende og satte på dagens tredje klesvask. Møkkamorsdag.

Så her i huset var det ingen markering av morsdag...

Hører med til dagen at gubben jobbet med å legge gipsplater på gulv, og var godkjent opptatt. Men jeg ville satt sånn pris på en "gratulerer med morsdagen" uttalelse, og kanskje en tegning! Pleier liksom å få ordnet noe slikt til farsdagen.. Tulipaner kjøpte jeg meg selv på ikea i går

Selv ringte jeg mamma

Blush er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-07, 11:21   #57
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Morsdag

Vi stablet oss inn i bilen med alt av alpinutstyr, matpakker og kakako. Og snowracer til Jonas. Droppet av Jonas, snowrecer og en stor blomsterbukett hos mamma og pappa, og dro til Kongsberg skisenter. Siden min kjære ikke kunne diske opp med en blomsterbukett, ei heller et kort, måtte han kjøpe ny alpinjakke, bukse og nye alpinbriller i butikken på skisenteret. Tror det hadde vært billigere med blomster

Men selv om det var svinkaldt hadde vi "store" det helt toppers, selv i 13 minus, og mamma hadde en toppers morsdag med to barnebarn og skjemme bort. En win-win situasjon alt i alt.

Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-07, 11:35   #58
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Morsdag

Jeg feiret morsdag ved å shoppe et belte til meg selv på lørdag, som mannen gledesstrålende ( ) fikk overrekke samme dag slik at jeg kunne bruke det på treff.

Søndagen ble forbigått i stillhet, men jeg kjøpte blomster til min mor som står i min stue siden hun er på besøk.

Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no