Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

I lys av en del andre tråder

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-02-07, 00:33   #41
Zefid
Moden
 
Zefid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 375
Blogginnlegg: 1
Zefid er litt kulZefid er litt kul
Standard

Sv: I lys av en del andre tråder

Opprinnelig lagt inn av kie, her.

Jeg har ikke lest alt i de trådene, så jeg har kanskje ikke fått med meg hele sammenhengen denne tråden bør ses i.

Men jeg må vel si at jeg nok er av de mer "gammeldagse" og er opptatt av at jeg skal være forelder og ikke kompis. At virkeligheten ser sånn og slik ut per i dag er ikke bestandig god nok grunn til at jeg skal akseptere at mine barn går i den retningen. Om det er vanlig å ha sex når man er 14 så vil jeg fortsatt prøve å få mine barn til å ta andre valg. Jeg synes det er feil at kompisgjengen skal legge sterkere føringer på hva som er ok enn foreldre og jeg tror at det å gjemme seg bak "jeg er realistisk og oppdatert" vel så ofte kan være strutsementalitet i forhold til den jobben man selv har i forhold til å være en leder for egne barn. For en del blir det en unnskyldning for å ikke være den tydelige og noen ganger kjipe voksne som barna trenger mer enn noensinne.

Jeg synes det er en stygg ukultur at vi lever i en verden der så få vil være de "kjipe" voksne. Alle vil gjerne være den kuleste forelderen, den som følger med i tiden og gjerne er litt forut for den og i det hele tatt.

Når det er sagt; jeg er for stor tilgjengelighet i forhold til kondomer etc. og synes det er flott om natteravner vil dele de ut. Men jeg er ikke akkurat så positivt innstilt i forhold til kompissex osv.

Utrolig bra innlegg, jeg er enig i absolutt hvert eneste ord...(med unntak av natteravner og kondomer) spesielt den delen jeg har uthevet

__________________
Zefid
stolt fire-barns mor
Zefid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-07, 00:35   #42
kie
weird
 
kie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.456
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I lys av en del andre tråder

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Kjipe voksne? Å ha unger som er trygge på deg som forelder og tør å snakke med deg, er det å være kjip?

Nå misforstår du.

Det er flott at barna tør å snakke med en. Men dersom man gir beng i å være foreldre fordi man er redd for å miste den åpenheten, synes jeg det er feil.

Man trenger ikke å være enig i og støtte opp om alt man allikevel tåler å høre om.

Man trenger ikke å være positiv til grøftefyll selv om man gir ungen beskjed om at det når som helst kan ta en drosje hjem som man vil betale. Fremfor at barnet blir gående ute og rave i fylla. Det er en forskjell på å ta avstand til visse ting og å ta avstand til barnet.

Det er sikkert vanskelig. Jeg har heldigvis ikke kommet dithen at jeg har fått behov for den balansen der. Men jeg vet om en del foreldre som har klart det på en glimrende måte. Bl.a. fra egen oppvekst. Selv om man høylytt i vennegjengen satte pris på de "kule" som ikke satte noen grenser i det hele tatt, så tror jeg nok at flere enn meg egentlig satte mest pris på de som var tydelige og tilgjengelige voksne.

__________________
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-07, 00:35   #43
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I lys av en del andre tråder

Jeg trodde ikke det hadde vært snakk om det her. Jeg må ha misforstått.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-07, 00:41   #44
kie
weird
 
kie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.456
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I lys av en del andre tråder

Og jeg tror vel egentlig det er litt viktig for ungdommer at de voksne står støtt når ungdommen selv kanskje føler at verden snus på hodet rett som det er. Jeg tror det lett kan gi utrygghetsfølelse når det er ungdommen som leder den voksne og ikke omvendt.

Å være redd for at ungdommen skal opponere, synes at du er kjip, ikke forstår noen ting osv. Vel, det er jo på en måte tenåringenes privilegium, da. Å får brynt seg litt, kjenne på egen identitet og enge meninger. Løsrive seg. Det er ikke nødvendigvis noe galt når det skjer.

__________________
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-07, 00:42   #45
kie
weird
 
kie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.456
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I lys av en del andre tråder

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg trodde ikke det hadde vært snakk om det her. Jeg må ha misforstått.

Som sagt; jeg er ikke helt oppdatert på de trådene så det er godt mulig at jeg er den som er på bærtur i febertåka.

__________________
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-07, 00:42   #46
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: I lys av en del andre tråder

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Her antar du ut ifra hva som vil passe deg.

Programmet fokuserte som jeg sa på at jenter vil ha bekreftelse/føle seg elsket. Det hadde altså ikke så mye med sex å gjøre, men at jenter sliter med lav selvtillit/selvfølelse. :gjentarmegselv:

Jeg svarte på Go/jentas innlegg.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-07, 00:54   #47
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: I lys av en del andre tråder

Opprinnelig lagt inn av kie, her.

Og jeg tror vel egentlig det er litt viktig for ungdommer at de voksne står støtt når ungdommen selv kanskje føler at verden snus på hodet rett som det er. Jeg tror det lett kan gi utrygghetsfølelse når det er ungdommen som leder den voksne og ikke omvendt.

Å være redd for at ungdommen skal opponere, synes at du er kjip, ikke forstår noen ting osv. Vel, det er jo på en måte tenåringenes privilegium, da. Å får brynt seg litt, kjenne på egen identitet og enge meninger. Løsrive seg. Det er ikke nødvendigvis noe galt når det skjer.

Helt enig. Min datter har ei jente i klassen som har nesten ingen grenser.
Hun har vært full mange ganger (14 år) og ligget med flere gutter. Moren er glad i en fest og syns det bare er fint at datteren er utpå, iflg min datter.
Min datter ble invitert med denne jenta på bursdag til en gutt som fylte 18 år. Datteren min kjente ham ikke. Jeg nektet min datter å gå dit. Jeg sa at det var store sjanser for at det ble drikking og jeg ville ikke at hun skulle utsettes for drikkepress når hun var så ung. Hun svarte at hun ville selvfølgelig ikke drikke. Jeg sa at det vil du nok ikke, men du vil bli utsatt for et massivt press om å smake. Det vil jeg ikke at du skal utsettes for når du bare er 14 år, sa jeg til henne. Noen dager senere kom hun til meg og takket meg for at jeg sa nei. Hun sa at det var mye lettere å si nei når hun kunne skylde på meg.

Jeg sitter og leser barnepsykologi om dagen. Der leste jeg at de barna som klarer seg best er de som har foreldre som setter klare grenser. Jeg tror de ble kalt autorative foreldre (ikke autoritær). Barn som nesten ikke ble satt grenser for hadde langt vanskeligere for å finne seg en plass i samfunnet.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-07, 01:05   #48
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: I lys av en del andre tråder

Man kan sette klare grenser selv om man også gir uttrykk for at man faktisk skjønner hva som foregår.

Du Jessica, sa at du IKKE hadde snakket med dine tenåringer om dette i det hele tatt.
Da noen av oss sa at vi syntes det var rart, sa du at du likevel, etter å ha tenkt deg om, muligens hadde snakket med dem om det likevel....:forvirret:

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-07, 01:08   #49
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: I lys av en del andre tråder

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Man kan sette klare grenser selv om man også gir uttrykk for at man faktisk skjønner hva som foregår.

Du Jessica, sa at du IKKE hadde snakket med dine tenåringer om dette i det hele tatt.
Da noen av oss sa at vi syntes det var rart, sa du at du likevel, etter å ha tenkt deg om, muligens hadde snakket med dem om det likevel....:forvirret:

Selvfølgelig kan man sette grenser og skjønne hva som foregår....

Ja, jeg kom på det etterhvert. Er det så rart?? Hvorfor er det viktig for deg å ta opp dette nå?

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-07, 01:09   #50
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: I lys av en del andre tråder

Jeg har på følelsen at ungdommene har mye mere informasjon om sex nå enn hva vi hadde da vi var ung. Likevel hender det ulykker.

Noen bekjente av meg står nå foran en rettsak hvor en 14 år gammel jente er misbrukt av en hun møtte på nett. Det sliter hardt på familien. Jenta fortalte at hun var 18, og mannfolka trodde henne. Hun skjønner ikke hva hun gjør. Det virker som om ungdommene i dag ikke har noen skrupler. I min ungdom var det viktig å ha et godt rykte, i dag virker det som om det er vanlig at unge jenter treffer voksne menn på nett og har sex. Jeg synes det er skremmende.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-07, 01:18   #51
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: I lys av en del andre tråder

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Selvfølgelig kan man sette grenser og skjønne hva som foregår....

Ja, jeg kom på det etterhvert. Er det så rart?? Hvorfor er det viktig for deg å ta opp dette nå?

Næsj, viktig var det vel ikke. Men det slo meg liksom...:følger med i timen:

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-07, 10:31   #52
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I lys av en del andre tråder

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Jeg svarte på Go/jentas innlegg.

Så hva dette egentlig handlet om, gir du blaffen i?

Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-07, 10:36   #53
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: I lys av en del andre tråder

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Selvfølgelig kan man sette grenser og skjønne hva som foregår....

Ja, jeg kom på det etterhvert. Er det så rart?? Hvorfor er det viktig for deg å ta opp dette nå?

Når jeg tenker over det, er det egentlig ganske viktig likevel. Hvordan kan man først si at man ikke har snakket med sine tenåringer om prevensjon og sex i det hele tatt, for så å "etterhvert komme på" at man likevel har gjort det?

Det blir liksom ikke troverdig. Jeg får problemer med å ta deg på alvor. Sorry.

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-07, 12:36   #54
Zefid
Moden
 
Zefid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 375
Blogginnlegg: 1
Zefid er litt kulZefid er litt kul
Standard

Sv: I lys av en del andre tråder

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Når jeg tenker over det, er det egentlig ganske viktig likevel. Hvordan kan man først si at man ikke har snakket med sine tenåringer om prevensjon og sex i det hele tatt, for så å "etterhvert komme på" at man likevel har gjort det?

Det blir liksom ikke troverdig. Jeg får problemer med å ta deg på alvor. Sorry.

Det er virkelig frustrerende å se hvordan du og noen andre MÅ finne negative sider i andres innlegg og plukke de i fillebiter.
Jeg skjønner veldig godt hva Jessica mener jeg, det innlegget der hun sa hun ikke hadde snakket med sine tenåringer handlet om prevensjon som p-piller og kondomer en prat hun ikke hadde hatt enda, men hun har da (ikke som jeg har sett eller lest ut av innleggene hennes) ikke sagt at hun ikke har snakket med ungene sine om blomster og bier, sex osv. Hun skrev jo til og med at hennes seks-åring hadde fått konkret og alderstilpasset svar på hvordan babyer kommer inn i magen, et svar som også ble litt mer detaljert enn hun først hadde tenkt fodi seksåringen selv kom med direkte spørsmål.

__________________
Zefid
stolt fire-barns mor
Zefid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-07, 12:37   #55
Zefid
Moden
 
Zefid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 375
Blogginnlegg: 1
Zefid er litt kulZefid er litt kul
Standard

Sv: I lys av en del andre tråder

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Så hva dette egentlig handlet om, gir du blaffen i?

enda et eksempel på unødvendig kverulering

__________________
Zefid
stolt fire-barns mor
Zefid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-07, 12:38   #56
Zefid
Moden
 
Zefid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 375
Blogginnlegg: 1
Zefid er litt kulZefid er litt kul
Standard

Sv: I lys av en del andre tråder

Opprinnelig lagt inn av kie, her.

Og jeg tror vel egentlig det er litt viktig for ungdommer at de voksne står støtt når ungdommen selv kanskje føler at verden snus på hodet rett som det er. Jeg tror det lett kan gi utrygghetsfølelse når det er ungdommen som leder den voksne og ikke omvendt.

Å være redd for at ungdommen skal opponere, synes at du er kjip, ikke forstår noen ting osv. Vel, det er jo på en måte tenåringenes privilegium, da. Å får brynt seg litt, kjenne på egen identitet og enge meninger. Løsrive seg. Det er ikke nødvendigvis noe galt når det skjer.

__________________
Zefid
stolt fire-barns mor
Zefid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-07, 12:46   #57
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.952
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: I lys av en del andre tråder

Opprinnelig lagt inn av Zefid, her.

enda et eksempel på unødvendig kverulering

Jeg syns det var et legitimt spørsmål, iom at Fluke så programmet (som Jessica ikke så) og satt igjen med et helt annet inntrykk.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-07, 12:53   #58
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: I lys av en del andre tråder

Opprinnelig lagt inn av kie, her.

Nå misforstår du.

Det er flott at barna tør å snakke med en. Men dersom man gir beng i å være foreldre fordi man er redd for å miste den åpenheten, synes jeg det er feil.

Man trenger ikke å være enig i og støtte opp om alt man allikevel tåler å høre om.

Man trenger ikke å være positiv til grøftefyll selv om man gir ungen beskjed om at det når som helst kan ta en drosje hjem som man vil betale. Fremfor at barnet blir gående ute og rave i fylla. Det er en forskjell på å ta avstand til visse ting og å ta avstand til barnet.

Det er sikkert vanskelig. Jeg har heldigvis ikke kommet dithen at jeg har fått behov for den balansen der. Men jeg vet om en del foreldre som har klart det på en glimrende måte. Bl.a. fra egen oppvekst. Selv om man høylytt i vennegjengen satte pris på de "kule" som ikke satte noen grenser i det hele tatt, så tror jeg nok at flere enn meg egentlig satte mest pris på de som var tydelige og tilgjengelige voksne.

'Godt skrevet nok engang.

Min erfaring med tenåringene er nettopp at de unge setter pris på at en er tydelig som voksen og setter grenser. Det med grenser har jeg ikke trengt så mye ennå men det kommer nok, men hva jeg mener vet jenta mi svært godt..
Kommer også ann på måten en har dialogen med de unge på.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-07, 13:05   #59
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I lys av en del andre tråder

Opprinnelig lagt inn av Zefid, her.

Det jeg egentlig hadde tenkt med dette innlegget var å spørre dere hvordan dere stiller dere til sex som forhandlings-verktøy, det er nemlig også en del av ungdomskulturen, "vi har jo sex allikevel, hvorfor ikke få noe mer ut av det" sex for penger er bare en del av det, sex for smykker, klær, middager osv osv osv
I forhold til endel holdninger jeg har sett her inne vil jeg tro dette er like "greit" som vennesex, det er jo noe to parter blir enige om på forhånd og derfor ikke noen form for overgrep.........

Dette er ikke sammenlignbart. Sex er noe man har for lystens skyld, og da mener jeg lysten på sex i egenskap av seg selv, ikke i egenskap av et kontantkort. Hvis man selger kroppen sin for tjenester blir det jo et overgrep, for da er det ikke sexen man har lyst på.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-07, 13:07   #60
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I lys av en del andre tråder

Opprinnelig lagt inn av Zefid, her.

enda et eksempel på unødvendig kverulering

Unødvendig kverulering?

En definisjon på "unødvendig kverulering" hadde vært fint.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no