Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gi andre unger tidsramme for når de kan ringe på døren

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-02-07, 17:20   #61
vimjer
Tante Sofie
 
vimjer sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.632
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gi andre unger tidsramme for når de kan ringe på døren

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

:går og sjekker hva jeg har av piller:

Man bør ikke dytte i seg piller for/ mot alt.
Til nød kan du ta en trankapsel.

Jeg er for øvrig enig med deg, det høres ikke bra ut med en femåring som ringer på hos naboene kl. seks om morgenen. Jeg ville gjerne blitt orientert om det hvis det gjaldt mitt barn.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-07, 21:33   #62
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gi andre unger tidsramme for når de kan ringe på døren

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg sa jo det forsåvidt i dag morges da jeg freste ut i gangen at hun måtte for pokker gå inn og legge seg, det er natt!



Da kan man i allefall sia t mor og barn har fått beskjed i allefall.
Så får du bare håpe på at det hjelper.
Det kan jo hende moren reagerte mere på det en hun ville la deg få inntrykk av også. Litt flaut å bli tatt med buksa ned på en måte ved at naboen må fortelle at ungen tusler ute før pippen har våknet.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-07, 22:03   #63
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.506
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gi andre unger tidsramme for når de kan ringe på døren

Opprinnelig lagt inn av maribo, her.

Om det ikke hjelper å snakke med mora, så kanskje det hjelper å ta en prat med ungen?

Hørte jeg kulturforskjeller, eller bare litt blåst mellom øra?

LYKKE TIL!

Dialekten og kulturen er litt spsiell på Stord.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-07, 22:33   #64
Pope
Fraværende...til tider.
 
Pope sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 1.350
Pope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gi andre unger tidsramme for når de kan ringe på døren

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Så når noe skjer en gang, så skal foreldrene altså sette igang enorme tiltak fordi at? Som jeg spurte over men ingen har svart på; står aldri ungene opp uten at dere merker det?

Å joda, dette skjer. Senest idag, men de har ikke gått lenger enn til TV'en og skrudd på den mens vi foreldre ligger og sover.

Men du spurte da om dette opprinnelig: "Gi andre unger tidsramme for når de kan ringe på døren" Og til det vil jeg si; Ja, gjør det. Naboen er snart 6 år og der har foreldrene forklart henne at hun må si i fra om hun går ut av døren. Da hun var yngre (ca 3-4år) så stakk hun nemlig ned til oss på dagen uten å gi beskjed, men selv hun kom i 6-tiden. Tidligst var 9.30....

Nå leste jeg at du har gitt beskjed til moren, men jeg ville nok ha forklart også få 6 åringen hvorfor hun ikke kan ringe på når som helst på døgnet. Innfør gjerne tidsrammer....

6 om morgen er nesten kriminelt, det. Jeg hadde blitt skikkelig sinna, ja. (om det ikke var fordi jeg omtrent da holder på med nattammingen)

__________________
Filosofen 2002 - Bilmekanikeren 2005 - Ingeniøren 2006
Pope er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-07, 22:34   #65
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gi andre unger tidsramme for når de kan ringe på døren

Vi bor i enebolig og har bare en familie som nabo som har små barn som mine leker med. Men her er det ikke noe problem med å fly ned dørene.
V i ringer alltid til hverandre i forkant og hører om barna kan komme over eller spise middag her og sånt.
Min eldste går ikke rundt i huset uten at en av oss er oppe men om han hadde gjort det eller begynt å gå ut så ville jeg tatt en alvorlig samtale med han om det og satt på en sikkerhetslenke.
Jeg sover superlett så jeg tror jeg ville hørt om han hadde gått i utgangsdøren.
Jeg er temmelig sikker på at min 5 åring har forstått at man ikke går ut av døra uten å spørre og iallefall ikke mens mamma eller pappa fortsatt sover. Og om han hadde gjort det så ville jeg forklart at man ikke gjør sånt så tidlig på morgenen og at man spør om å få gå.
Lykke til med morgenvisittten.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-02-07, 22:52   #66
Nelly Nickers
Slow reader
 
Nelly Nickers sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 2.646
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gi andre unger tidsramme for når de kan ringe på døren

En 5-6 åring er oftest tilsnakkendes.
Som foreldrer hadde jeg satt pris på å få vite at barnet har vært utenfor ytterdøra så tidlig. Da hadde jeg snakket med ungen, og gjort avtale på hva som er greit å gjøre om morgenen før foreldrene våkner. Jeg er helt sikker på at barnet mitt ikke hadde forlatt huset uten "tillatelse" flere ganger.

Selv i en oppgang i en blokk, kan det være enkelte individer man helst ikke ser at barnet sitt oppsøker mens foreldrene sover (ikke Sitronfamilien altså ).

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-07, 23:29   #67
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gi andre unger tidsramme for når de kan ringe på døren

Vi bor i firemannsbolig. I naboleiligheten bor det en gutt på Frøknas alder, og de løper inn og ut hos hverandre hele dagen. Jeg ville definitivt ha satt pris på å få høre det om Frøkna hadde ringt på der til upassende tider. Eller: nei, det ville jeg ikke, men da ville problemet vært at jeg ikke hadde kontroll på datteren min, ikke at de sa fra.

For oss er det en selvfølge at Frøkna ikke får ringe på hos folk før kl. 10 eller etter kl. 18.

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

står aldri ungene opp uten at dere merker det?

Nei, det forekommer ikke. Men når sant skal sies, så skyldes nok det først og fremst at alle dager her i huset begynner med at Frøkna brøler "Er det DAAAG nå!!??!!" fra sengen sin.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-07, 23:30   #68
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gi andre unger tidsramme for når de kan ringe på døren

Vi har fellesavtale i nabolaget som gjelder alle barna Dette er tider vi har blitt enige om "over hekken" og som fungerer nesten perfekt.

Tidligst ringe på kl 10.00 i helgene, og hos oss og en annen nabo ikke etter kl 19 uansett hverdag/helg.
De nærmeste naboene har ingen kveldsgrense ,for de har 11 barn og folk kommer og går til alle tider.

Barna får gå ut tidligere om de vil, men da må de holde seg i egen hage til evt. andre kommer ut.

Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 10:25   #69
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gi andre unger tidsramme for når de kan ringe på døren

6 var litt i tidligste laget ja. Håper det hjelper at du sa fra.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 10:39   #70
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gi andre unger tidsramme for når de kan ringe på døren

Her har vi som Teofelia vekkerklokke i barna.

Markus: "Kan noen komme å hente meg?"

Så her kan de ikke stå opp uten å vekke alle.

Sitron: Bra du sa fra, om det ikke hjelper å si fra til foreldrene, så slå av dørklokken om natten.

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no