Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

En tråd til om innsiden av stekeovner

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-12-08, 14:12   #1
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

En tråd til om innsiden av stekeovner

I dag var den store dagen da komfyren skal vaskes inni.
Nå har jeg vasket komfyr innvendig i snart seks timer, og kan konstatere at det svarte som enda er igjen ser ut til å være av tøffere materiale enn huden på hendene mine.

Jeg savner pyrolysen jeg hadde før for å si det sånn.

Men - what now?
Jeg har brukt ovnsrens fra hvitevarebutikken i tre runder nå. Det er en sånn guffe man skal ha på, deretter varme ovnen til 250 grader, så avkjøle og vaske med lunket vann.
Og jeg har fått av 95% asså. :flink:

Men jeg skulle gjerne hatt av det siste også. Det er noen innbitte sorte flekker etter søl, også er det litt sånn "svidd" på døra som ikke er etter søl, men mer ser ut som om det har vært for varmt hvis dere skjønner.

Noen superdyktige husmødre der ute med bedre tips? Mr. Muscle er prøvd - den hjalp ikke.

  Svar med sitat
Gammel 01-12-08, 14:18   #2
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En tråd til om innsiden av stekeovner

Har du forsøkt vanlig ovnsrens (lut)? Sprayes på i kald ovn og lar det stå gjerne over natten før det vaskes av med fuktig klut.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-08, 14:20   #3
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: En tråd til om innsiden av stekeovner

Lut er ikke forsøkt. Får man det på matbutikken?
:avslører totalt uvitenhet:

  Svar med sitat
Gammel 01-12-08, 14:23   #4
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En tråd til om innsiden av stekeovner

Svint

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-08, 14:25   #5
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En tråd til om innsiden av stekeovner

Du får ovnsrens i vanlige dagligvareforretninger, ja.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-08, 15:05   #6
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: En tråd til om innsiden av stekeovner

Veronal - er det noe annet enn den mr. muscle har? Den har jeg prøvd.

  Svar med sitat
Gammel 01-12-08, 15:11   #7
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En tråd til om innsiden av stekeovner

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Veronal - er det noe annet enn den mr. muscle har? Den har jeg prøvd.

Jeg husker ikke merket. Jeg trodde det var Mr. Muscle, men det høres ikke sånn ut fra beskrivelsen. Det står på flasken at den kan kun brukes på kald ovn. (Du varmet opp til 250 grader?) Jo lengre du lar det virke - jo større effekt.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-08, 15:41   #8
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: En tråd til om innsiden av stekeovner

Nei, det var ikke mr muscle jeg varmet opp.

Jeg forsøkte først med mr muscle i kald ovn og natten over.
Deretter gikk jeg på med en annen stekeovnsrens som de på Elkjøp mente skulle være sterkere. Det var den som skulle varmes opp. Den tok mer, men etter tre omganger er det fremdeles litt igjen som ikke minsker, også har jeg fått en smule dilla nå.

  Svar med sitat
Gammel 01-12-08, 15:43   #9
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En tråd til om innsiden av stekeovner

Da har jeg brukt skalpell. Skånsomt.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-08, 15:45   #10
indie
Bør lage seg en tittel selv
 
indie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
Innlegg: 1.195
indie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: En tråd til om innsiden av stekeovner

Jeg misliker sterkt innsiden av stekeovner, gleder meg til å få en selvrensende en gang. Vi har prøvd diverse og aldri fått vekk alt. Kanskje vi må bruke skalpell vi også.

indie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-08, 16:44   #11
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: En tråd til om innsiden av stekeovner

Skalpell - kanskje det er tingen ja - eller den skrapedingsen til toppen. Det skal testes! Takk.

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no