Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Ytringsfriheten og muhammedtegningene oppe igjen!

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-02-10, 19:16   #101
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.150
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ytringsfriheten og muhammedtegningene oppe igjen!

Denne gangen var det snakk om en HELT relevant illustrasjon til en nyhetssak. Det ville jo vært totalt meningsløst å skrive om de illustrasjonene uten å vise dem, bare beskrevet dem. Altså, det GÅR jo - det gikk jo an å lage aviser før man fikk bilder i det hele tatt, men det må være helt legitimt for en avis å vise frem et bilde av det den skriver om.

Og så skjønner jeg ikke hvorfor BM vil at Dagbladet skal bli borte, i denne forbindelse?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-10, 19:46   #102
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ytringsfriheten og muhammedtegningene oppe igjen!

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Og så skjønner jeg ikke hvorfor BM vil at Dagbladet skal bli borte, i denne forbindelse?

Jeg ønsker naturligvis at Dagbladet skal bli borte helt uavhengig av denne saken, men den gjør meg slett ikke mer postiv til produktet. Dagbladet er så frastøtende dårlig og irrelevant at jeg får vondt bare av å tenke på det. Jeg leser det naturligivs ikke hverken på papir eller på nettet. Når det gjelder denne konkrete saken fremstår forsideoppslaget deres (det kunne jeg ikke unngå å få med meg, men jeg har kun lest om saken andre steder, så jeg har ikke førstehåndskunnskap om hva de skrev inne i «avisen») for meg som ubegripelig dårlig journalistikk. Den var vinklet som om PST stod bak denne karikaturen på sine egne nettsider. Hvis jeg har forstått dette riktig dreide det seg derimot om et bilde en tilfeldig nettbruker hadde lagt i et kommentarfelt på en åpen Facebookside som PST har (eller tilsvarende). For min del er Dagladet hjertelig velkommen til både å håne muslimer og profeten deres og til å prøve å sverte PST. Sikkert vel fortjent i begge tilfeller. Men inntrykket jeg sitter igjen med er at fordi Dagbladet blør penger er de villige til å gjøre hva som helst for å få oppmerksomhet, og at de er totalt uinteressert i det samfunnsansvaret de faktisk har som en av de største avisene i landet. Og da snakker jeg ikke om ansvar for at muslimer, eller andre, ikke skal bli såret eller sinte, men ansvar for faktisk å opplyse om hva som skjer i samfunnet, og for å sette søkelyset på det om for eksempel PST gjør noe kritikkverdig. Denne typen oppslag skader også andre avisers evne til å ta det ansvaret.

Ben "Vebjørn Selbekk hadde iallefall en mening" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-10, 20:20   #103
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ytringsfriheten og muhammedtegningene oppe igjen!

Siv Jensen er i alle fall i gang igjen: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...p?artid=584172

På tv i sted sa hun at vi måtte passe oss for de mørke kreftene.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-10, 20:32   #104
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ytringsfriheten og muhammedtegningene oppe igjen!

Man skal ikke kimse av de mørke kreftene.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-10, 21:08   #105
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.150
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ytringsfriheten og muhammedtegningene oppe igjen!

BM: Har du lest Dagbladet etter omleggingen? Jeg syns fortsatt nyhetsstoffet deres er - eh, ymse - men begynner man bakfra så er det ikke så verst.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-10, 21:33   #106
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ytringsfriheten og muhammedtegningene oppe igjen!

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

- men begynner man bakfra så er det ikke så verst.

Absolutt helt enig!

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-10, 09:53   #107
Brutus_
Bør lage seg en tittel selv
 
Brutus_ sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 1.302
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Sv: Ytringsfriheten og muhammedtegningene oppe igjen!

Jo flere som trykker dem jo vanskeligere blir det å rette primalskrikene i én bestemt retning. Selv om dette var et spekulativt oppslag, så var bildet en illustrasjon av saken. Det var en eller anne gjøk som hadde postet bildet på PST sin Facebookside. Synes det er interessant at folk som har flyktet fra presteregimet i Iran sier de synes tegningene er støtende, men at de prinsippielt bør trykkes vilkårsløst når redaktører vurderer det slik. Kvinner som har fått fredsprisen og sånn. Men det er vel hets og trakassering av muslimer i det hele tatt å mene noe om det som avviker en tomme fra det politisk korrekte gospelkoret

__________________
...på bedringens vei?
Brutus_ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-10, 10:14   #108
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ytringsfriheten og muhammedtegningene oppe igjen!

Opprinnelig lagt inn av Brutus_, her.

Men det er vel hets og trakassering av muslimer i det hele tatt å mene noe om det som avviker en tomme fra det politisk korrekte gospelkoret

Om du hadde giddet å lese hele tråden så hadde du sett at de som er for ytringsfrihet og mener det er greit å trykke disse karikaturene er akkurat de som du pleier å kalle politisk korrekt og himle over i hijabdebattene. Du har hukommelse og evne til logisk tenkning som en gullfisk. Og nå er jeg grei.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-10, 10:22   #109
Brutus_
Bør lage seg en tittel selv
 
Brutus_ sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 1.302
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Sv: Ytringsfriheten og muhammedtegningene oppe igjen!

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Om du hadde giddet å lese hele tråden så hadde du sett at de som er for ytringsfrihet og mener det er greit å trykke disse karikaturene er akkurat de som du pleier å kalle politisk korrekt og himle over i hijabdebattene. Du har hukommelse og evne til logisk tenkning som en gullfisk. Og nå er jeg grei.

Gratulerer, du har akkurat matet trollet!

Gospelkoret er alle dem som mener muslimer forfølges og hetses i samfunnet. Eneste måten å gjøre dem til lags er å gjøre samfunnet mer religiøst. Så de religiøse får det bra og de gode hjelperne endelig skjønner at de har gått litt lenge med bæsj på leggen. Gullfisk eller troll, like greitt. Eller gris.

__________________
...på bedringens vei?
Brutus_ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-10, 10:23   #110
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ytringsfriheten og muhammedtegningene oppe igjen!

Opprinnelig lagt inn av Brutus_, her.

Gratulerer, du har akkurat matet trollet!

Det er sant. Jeg skal skjerpe meg. *plonk*

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
ytringsfrihet


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no