Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Husokkupanter kastet ut av Hausmania

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-02-10, 23:33   #121
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.073
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Husokkupanter kastet ut av Hausmania

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Også tenker jeg at man har levd et beskyttet liv når man spør slik.

Et beskyttet liv lever vi vel alle som en, her i Norge.
De få jeg kjenner som har vært eller er husokkupanter, har i alle fall ikke levd noe liv før okkupasjonstilværelsen som skulle tilsi noe annet enn at det skulle gå greit å følge samfunnets lover og regler.

For min del er i hvert fall ikke sånne type markeringer som vi har sett de siste dagene med på å øke respekten for husokkupantene, i hvert fall...

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-10, 23:41   #122
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Husokkupanter kastet ut av Hausmania

Er det ikke en gjeng med sånne som stiller opp når det er mulig å kaste ting på politiet som stiller opp i denne type demonstrasjoner da? Jeg er såpass naiv at jeg ikke tror det er de utkastede som oppfører seg sånn.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-10, 23:41   #123
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Husokkupanter kastet ut av Hausmania

Man behøver ikke å ha levd et beskyttet liv for å synes at virkemidlene de bruker skaper antipati og tar søkelyset bort fra saken deres.
Også må jeg bare presisere at jeg overhodet ikke mener at folk skal "passe inn i samfunnet" og "gjøre som folk flest", jeg er helt for å bo alternativt, men må si at slike ting som økolandsbyen i Hurdal appellerer mer til meg. Ikke helt midt i Oslo sentrum, da, så om man har et enormt behov for å holde til akkurat der, funker det ikke helt.

__________________
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum
når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom
Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro,
ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-10, 23:56   #124
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.307
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Husokkupanter kastet ut av Hausmania

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Angående de papirløse innvandrerne, så kommer de i mange tilfeller fra EU-land, ergo skal de få skattekort og D-nummer ved første besøk på skattekontoret. De blir i stedet for mottatt med standardløgnen om at "du må ha en jobb først". Den ser jeg bør forandre seg, ja. Definitivt.

Man får beskjed om at man må ha arbeidskontrakt før man får arbeidstillatelse og opphold i Norge. Er det dette du mener er løgn? Det er jo logisk at man kan forsørge seg selv før man får oppholdstillatelse. Nå snakker jeg ikke om flyktninger, selvsagt.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 00:24   #125
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.320
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Husokkupanter kastet ut av Hausmania

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Man får beskjed om at man må ha arbeidskontrakt før man får arbeidstillatelse og opphold i Norge. Er det dette du mener er løgn? Det er jo logisk at man kan forsørge seg selv før man får oppholdstillatelse. Nå snakker jeg ikke om flyktninger, selvsagt.


Jeg snakker ikke om arbeidstillatelse og opphold, jeg snakker om d-nummer og skattekort, som enhver borger innenfor EU skal få uten mer om og men.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 00:58   #126
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.402
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Husokkupanter kastet ut av Hausmania

Jeg mener ikke at man har levd beskyttet ved å mene at demonstrantene oppfører seg teit, det var bare måten spørsmålet ble stilt på som jeg knegget litt av. Jeg har ikke noe sted sagt at jeg syns oppførselen er flotters.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-10, 12:15   #127
Brutus_
Bør lage seg en tittel selv
 
Brutus_ sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 1.302
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Sv: Husokkupanter kastet ut av Hausmania

Stort sett møblerte folk som finner seg til rette i slike miljøer. Mye bønder som kommer inn til sentrale strøk og skal leve ut gylden mytologi. De virkelig bostedsløse befinner seg i et helt annet kulturelt og ikke minst, sosialt univers.

__________________
...på bedringens vei?
Brutus_ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-10, 15:29   #128
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Husokkupanter kastet ut av Hausmania

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Et beskyttet liv lever vi vel alle som en, her i Norge.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no