Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Slumdog Millionaire

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-04-09, 17:25   #1
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Slumdog Millionaire

Denne filmen så jeg i går.

Den var helt forferdelig, og nydelig på samme tid.
Jeg får vondt i magen og litt godfølelse enda av å tenke på den...

Jeg tror jeg kan anbefale den, men den er IKKE lett å se akkurat (jeg satt med fingrene i øra og øynene igjen flere ganger ). Så ikke noen kosemosefilm.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-09, 17:28   #2
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Slumdog Millionaire

har vi ikke en tråd om denne filmen fra før?

Den vant hvertfall disse oscar-ene i år:
Slumdog Millionaire was nominated for ten Academy Awards in 2009 and won eight, the most for any film of 2008, including Best Picture, Best Director, Best Adapted Screenplay, Best Film Editing, Best Sound Mixing, Best Cinematography, Best Original Score and Best Original Song.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-09, 17:38   #3
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Slumdog Millionaire

Den skal jeg se! Så et nydelig intervju med to av hovedrolleinnehaverne for ei stund siden, og klippene jeg har sett har fristet.

Regner med at det blir på DVD, da. Vi har en veldig dårlig kino her; de viser omtrent bare mainstream-filmer, og alt annet de måtte finne på å vise går kanskje to-tre ganger. Det blir for knapt med tid for meg som er avhengig av barnevakt. :fullstendig digresjon:

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-09, 17:51   #4
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Slumdog Millionaire

Fantastisk film synes jeg. Den er veldig sterk og vond på mange måter, men flott, beskrivende og veldig gjennomført. Anbefales på det sterkeste!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-09, 17:53   #5
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Slumdog Millionaire

Også så skjønn han hovedrolleinnehaveren var

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-09, 17:58   #6
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.228
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Slumdog Millionaire

Definitivt den beste filmen jeg har sett i år. Enig i karakteristikken din. Ikke lett å se, og den sitter i kroppen i lang tid, både på godt og vondt. Men mest godt, tror jeg.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-09, 18:10   #7
Krem
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.837
Krem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt likt
Standard

Sv: Slumdog Millionaire

Jeg er helt enig med alle andre. Den er godvond, rett og slett, og ganske enkelt fantastisk.

Krem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-09, 18:32   #8
Avelonia
Gangster girl
 
Avelonia sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Innlegg: 1.389
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Sv: Slumdog Millionaire

Veldig bra film ja!

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-09, 18:47   #9
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Slumdog Millionaire

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Jeg tror jeg kan anbefale den, men den er IKKE lett å se akkurat (jeg satt med fingrene i øra og øynene igjen flere ganger ). Så ikke noen kosemosefilm.

Jeg, derimot, syns den er ganske så kosemosete, derimot er den ikke kozemozete, om man skjønner forskjellen. Muligens det har en sammenheng med at Shantaram leses samtidig med at filmen ble sett og at man er litt "inni" den indiske tankegangen, men jeg syns det ikke er noe som er fullstendig jævlig i den filmen.

Jeg syns den var ganske morsom, hvordan hovedpersonen ved hjelp av en temmelig funksjonell hjerne klarte å gjøre det selv de smarteste ikke klarte og det uten det spor av utdanning.

Den kan absolutt anbefales og jeg syns den er en feel good film som passer i de fleste sammenhenger, det være med venninner, sin bedre halvdel eller alene.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-09, 18:57   #10
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Slumdog Millionaire

Jeg gråt etter filmen jeg . Jeg har vært i Nepal flere uker som yngre og sett lignende tilstander, og det satte seg så inderlig i verden-er-urettferdig-nerven. Til og med tiggerbarna var like. Kanskje det er derfor jeg ble så lei meg?

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-09, 19:01   #11
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.119
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Slumdog Millionaire

Jeg likte den veldig godt, og de hadde laget noen fine vrier i forhold til boka.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-09, 19:09   #12
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.864
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Slumdog Millionaire

Jeg likte den veldig godt og ble i veldig godt humør av den. Ja, det var en brutal virkelighet, men servert sammen med ekstremdoser med pågangsmot, livsvije, integritet og sunt vett. Vilt sjarmerende.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-09, 21:00   #13
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.228
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Slumdog Millionaire

Hvordan liker du Shantaram, Sitron? Det var en av mine favoritter i fjor.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-09, 21:10   #14
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Slumdog Millionaire

Jeg aner ikke hva jeg synes om den, og jeg hadde forventet meg en helt annen type film da jeg satt meg ned i kinosalen.
Men jeg likte den. Ikke på en direkte og definerbar måte, men på en måte som krever mer resonnering.

Historien var vakker (boy gets girl, og alt det der), men det var allikevel noe ekkelt og altfor realistisk over den til at jeg helt direkte kan si at jeg likte den - selv om jeg gjorde det.

Den kvinnelige hovedrolleinnehaveren er usannsynlig nydelig.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-09, 21:15   #15
Gri
Bør lage seg en tittel selv
 
Gri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.507
Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Slumdog Millionaire

Likte den også veldig godt. Vakker og vond film på ein gong. Glad eg valgte den på ein av mine på kinoopplevingar.

__________________
03, 06, 09
Gri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-09, 21:26   #16
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Slumdog Millionaire

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Hvordan liker du Shantaram, Sitron? Det var en av mine favoritter i fjor.

Jeg er litt over halvveis og jeg liker den veldig godt. Han har en måte å fortelle på som gjør at iallfall jeg lever meg helt inn i hva som foregår.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-09, 21:32   #17
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.998
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Slumdog Millionaire

Det var en fantastisk film, den satt i lenge. Fortsatt egentlig.

Jeg er egentlig enig med Sitrons karakteristikk, men timingen gjorde at den ble i såreste laget for både mannen og meg. Akkurat denne filmen, og særlig scenene fra barndommen og torturscenen, ble litt sterk kost for et par nybakte foreldre som har fått barnevakt for sin første kinotur etter fødselen.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-09, 09:47   #18
iBam
Erfaren
 
iBam sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
Innlegg: 1.076
iBam er populæriBam er populæriBam er populær
Standard

Sv: Slumdog Millionaire

Kanskje jeg får med meg mannen på denne ikveld...Hørt fler som har anbefalt den

__________________
lillegås 07
iBam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-09, 18:57   #19
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Slumdog Millionaire

Aldeles skjønn film - og vond film - til å både le og snufse av.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-09, 21:39   #20
Kahlan
Bør lage seg en tittel selv
 
Kahlan sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.300
Kahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populær
Standard

Sv: Slumdog Millionaire

Koser meg med boka nå, gleder meg til å se filmen en dag.

__________________
Kahlan er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no