Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Forheng e.l. i rom med skråtak? Og gardin?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-01-12, 09:01   #1
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Forheng e.l. i rom med skråtak? Og gardin?

Dette blir nok bare det første i noen spørsmål om interiørløsninger ifht. skråtak...

Vi har en loftsetasje med skråtak som går langt ned på veggen. Når du kommer opp trappa fra stua er det et soverom (atskilt med vegg) til høyre, og en stor loftsstue til venstre. Når Storesøster flytter inn på soverommet til høyre mister vi et gjesterom, og jeg er på jakt etter noe som kan skjerme loftsstua litt for innsyn når gjester bor der. Det er ikke aktuelt å sette opp en vegg, for da mister loftsstua mye av sjarmen og det er fint med lys gjennom hele etasjen når døra til soverommet står oppe.

Jeg har tenkt på et forheng/gardin, men hvordan henger man det opp sånn at det kan både trekkes for og tas helt til side når det er skråtak? Forhenget må gå parallellt med gavlveggen. Andre løsninger enn forheng?

Og når jeg er så godt i gang - gardinløsning på rommet til Storesøster. Det er et vanlig vindu i midten, men med små vinduer på hver side som følger formen på gavlen. Hvordan setter vi opp gardin her så de dekker for sidevinduene?

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-15, 19:23   #2
Tonjemor
Forvirret
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 642
Tonjemor er litt kulTonjemor er litt kul
Standard

Sv: Forheng e.l. i rom med skråtak? Og gardin?

Henter denne opp jeg.

Fikk du løst problemet med forheng Asca?
Jeg har akkurat lik problemstilling nå til en garderobe og lurer på hvordan jeg skal skjule den best mulig med et forheng.

__________________
Du greier ikke å fly med en sopelim av ren og skjær vilje....
Tonjemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no