Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Alkohol i puppen

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-03-08, 19:38   #41
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Alkohol i puppen

Noen som er litt enklere møblert i toppetasjen fikk moren til branet sitt til å drikke ganske mye øl, ammet deretter gutten, og faren holdt på le seg i hel av den stakkar gutten etterpå.
Men dette var ikke bare et glass eller to.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-08, 20:46   #42
Lizzie
Bør lage seg en tittel selv
 
Lizzie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.498
Lizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Alkohol i puppen

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Noen som er litt enklere møblert i toppetasjen fikk moren til branet sitt til å drikke ganske mye øl, ammet deretter gutten, og faren holdt på le seg i hel av den stakkar gutten etterpå.
Men dette var ikke bare et glass eller to.

Huff. Det var da bare trist.

__________________
Lizzie
junior, desember 04 og Poden, september 07
Lizzie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-08, 21:00   #43
Marge
Bør lage seg en tittel selv
 
Marge sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 3.669
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: Alkohol i puppen

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Noen som er litt enklere møblert i toppetasjen fikk moren til branet sitt til å drikke ganske mye øl, ammet deretter gutten, og faren holdt på le seg i hel av den stakkar gutten etterpå.
Men dette var ikke bare et glass eller to.

Da må jo moren også være stokk dum. Man skal drikke ganske store mengder før det får noen påvirkning på barnet.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-08, 21:23   #44
Nebbia
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Alkohol i puppen

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

for ikke å nevne Toro mat som er så er så innholdsrik på forskjellige E stoffer at de nærmest lyser i mørke - alt i perspektiv sier jeg bare ...

Er dette en imaginær underkategori av fargestoffer?

E 165i luciferase

Høres ut som Toro er et opplagt alternativ for romantiske middager.

  Svar med sitat
Gammel 01-03-08, 21:37   #45
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Alkohol i puppen

Faren er rimelig dum, så jeg regner med at mora stiller i samme divisjon. (har ikke truffet henne, det var faren som fortalte, og mente jeg burde gjøre det samme. As if.)

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-08, 21:45   #46
Lucifer
Skummelt distré...
 
Lucifer sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Innlegg: 1.931
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Sv: Alkohol i puppen

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Altså burde man vel være like forsiktig med alkohol om man gir barnet flaske.

Godt poeng!

Hun moren i stykket rett over her høres jo like stokk dum ut som faren, da.

__________________
3-barnsmor: Nesten tenåringen (07.07.2002) og Fotballspilleren (10.10.2005) og Minsteprinsessa (03.08.2008)

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-08, 21:49   #47
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Alkohol i puppen

Intererssant.

Gjeler dette også da ufarlige hodepinetabletter f.eks? At man kan ta det med god samvittighet når man ammer også?

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-08, 21:50   #48
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alkohol i puppen

Opprinnelig lagt inn av Bella76, her.

Intererssant.

Gjeler dette også da ufarlige hodepinetabletter f.eks? At man kan ta det med god samvittighet når man ammer også?

Man kan ta både paracetamol og ibuprofen f.eks. når man ammer ja.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-08, 08:02   #49
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alkohol i puppen

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Streng tatt bør man vel være forsiktig med alkohol uansett. Hvis man ikke er det kan man for eksempel falle og slå seg ganske hardt.

Og enda verre, flaskene med alkohol kan knuse.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-08, 10:09   #50
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alkohol i puppen

Så flott at du sjekket det opp, MinaX! Tænks! Og selv om regnestykket var kriminelt forenklet, så blir konklusjonen den samme, ikke sant? Selv om tilnærmelsesvis alt av alkoholen absorberes, blir det likevel noenlunde det samme regnestykket for barnet? Eller mangler barnet "first-pass-effekten"? Fortynningseffekten blir vel også mindre for barnet, for den har mindre blod, men det kan jo ikke utgjøre så stor forskjell (siden c_1 = 12% og c_2 = 0,012 %, V_1 = 0,2 L og V_2 = 5 L, c_2/c_1 << V_1/V_2, ergo må det være noe annet som står for størstedelen av effekten).

Jeg har regnet biotilgjengelighet som andel aktivt stoff som når blodbanen, altså minus first-pass og utskillelse; er det feil, altså? Skal det bare regnes som alt som absorberes?

Ellers fikk jeg litt noia da jeg så denne var oppe igjen nå (ammet kl. 5 etter noen drinker ).

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-08, 20:11   #51
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alkohol i puppen

Opprinnelig lagt inn av Kaija, her.

Jordmor var også full av propaganda når det gjaldt alkohol. Jeg har ikke drukket mens jeg har vært gravid, men jeg har smakt, og bare akkurat smakt, et par dråper av god vin på tungespissen, sånn for å dele smaksopplevelsen med en vinglad familie. Jordmor stilte rutinespørsmålene om alkohol, og jeg sa som sant var at jeg ikke drakk, men at jeg hadde smakt et par dråper noen få ganger. Den stramme maska hun satte opp da glemmer jeg ikke. -Ja, for det var deres erfaring at hvis man sa at man smakte så var det adskillig mer enn å smake folk egentlig gjorde.

Akkurat den formuleringen kunne hun godt ha spart seg. Jeg kan vanskelig se for meg at noen tar til seg noe slikt, enten det stemmer på dem eller ikke. Slike kommentarer er bare egnet til å irritere.

Utover det, så synes jeg egentlig det er ganske greit at helsepersonell kjører den stramme linje i forhold til alkoholinntak og amming. Jeg tror nemlig hun har rett i at mange har et ganske ugunstig syn på hva det innebærer å "smake et par dråper". Folk flest mener jo at akkurat de har et veldig fornuftig inntak av alkohol – enten det nå innebærer at de drikker et glass eller en flaske. Det er slik sett mye lettere å tale for avholdenhet enn for moderasjon.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-08, 12:52   #52
Lucifer
Skummelt distré...
 
Lucifer sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Innlegg: 1.931
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Sv: Alkohol i puppen

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Man kan ta både paracetamol og ibuprofen f.eks. når man ammer ja.

Fikk beskjed av legen at det er kun smertestillende med paracetamol og ikke ibuprofen som er greit i svangerskap og under amming.

__________________
3-barnsmor: Nesten tenåringen (07.07.2002) og Fotballspilleren (10.10.2005) og Minsteprinsessa (03.08.2008)

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-08, 13:46   #53
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alkohol i puppen

Opprinnelig lagt inn av Lucifer, her.

Fikk beskjed av legen at det er kun smertestillende med paracetamol og ikke ibuprofen som er greit i svangerskap og under amming.

I svangerskapet er kun paracetamol OK. Under amming er både paracetamol og ibuprofen OK.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
amming, ibuprofen, paracetamol, rødvin, smertestillende, spedbarnsfyll


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no