Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Er det dyrt med rørlegger?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-07-11, 12:15   #1
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Er det dyrt med rørlegger?

Jeg er i utgangspunktet ganske praktisk når jeg bare kommer i gang. Nå har jeg hatt liggende ny kran i snart et halvt år - jeg kommer med andre ord ikke i gang.

Dette trengs å fikses:
Ny kran settes opp på badekaret
Ny kran på kjøkkenet mens vi først er i gang
Ny kran på en vask - den gamle er så treg å skru opp og igjen
Sluk som tetter seg lett på en vask

Er det noen som tør tippe hva det vil koste - inklusive nøkterne kraner - å få en rørlegger til å komme og fikse hele greia? Eksakt pris spiller ingen rolle - innenfor nærmeste fem-til-titusenlapp holder.

  Svar med sitat
Gammel 16-07-11, 12:17   #2
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er det dyrt med rørlegger?

Vi har akkurat fått satt opp ny kran på den nye vasken vår i kjøkkenet. Han koblet også til vaskemskinen. Har ikke fått regningen enda men det blir vel noen tusenlapper. Forundrer meg ikke ihvertfall.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-11, 12:21   #3
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.511
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det dyrt med rørlegger?

Jeg spurte en rørlegger om han kunne koble fra den gamle oppvaskmaskinen sden den satt skikkelig godt fast og jeg var redd for å ødelegge noe hvis jeg dro for hardt. Det skulle han ha 3000 for. Den handy naboen gjorde det gratis.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-11, 12:23   #4
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Er det dyrt med rørlegger?

3000 spenn for å koble AV en oppvaskmaskin?
Det kan da virkelig ikke være standard? Det tar tre minutter jo!

  Svar med sitat
Gammel 16-07-11, 12:24   #5
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.511
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det dyrt med rørlegger?

Jepp. Og han ble anbefalt fra andre, og bor 5 minutter unna. Det kan jo hende han ikke gadd da, så han bare gav en høy pris for å skremme meg bort.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-11, 13:00   #6
Macky
Flink jente
 
Macky sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.303
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er det dyrt med rørlegger?

Oi, kjenner jeg er glad at vår nærmeste nabo er rørlegger, og at barna deres arver alt av tøy fra våre barn

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-11, 13:29   #7
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det dyrt med rørlegger?

Jeg er veldig glad for å bo med en rørlegger. Jeg tror jammen jeg må oppfordre ham til å bli litt dyrere. 3000,- for å koble i fra oppvaskmaskinen. Vi kan bli rike!

Min mann sier at han ville ha tatt omtrentlig 6 500,- til 7000,- inkl. mva for en slik jobb, men det er inkludert tre batterier, siden du ikke skrev hvilket du har fra før. Så da vil prisen for evt. ett batteri kunne trekkes fra på omtrentligsummen.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-11, 14:03   #8
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.517
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det dyrt med rørlegger?

tre tusen for å koble fra oppvaskmaskinen, sier jeg også!

Da jeg flyttet hit var det ikke oppvaskmaskin. Så jeg spurte på en rørleggerbutikk hva det ville koste å ordne dette. Omtrent to tusen, var svaret. Kran/batteri ikke inkludert.


Sist redigert av -ea- : 16-07-11 kl 18:16.
-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-11, 17:40   #9
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Er det dyrt med rørlegger?

Irma - hvor bestiller jeg en sånn som din mann? Det der er jo bare å få gjort med det samme, kjenner jeg. Vi har en lokal rørlegger, men denne er avbefalt av veldig mange, så hvor finner man rørleggerbestillingsinternettbutikken?

  Svar med sitat
Gammel 16-07-11, 18:36   #10
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det dyrt med rørlegger?

Han har ikke peiling på rørleggere på den kanten, har jobbet mest i Oslo. Men på mittanbud.no så kan man legge ut jobben på anbud, og se om det er noen napp. Du kan selvsagt risikere å få den uaktuelle rørleggeren på kroken, men da er det forsåvidt bare å takke nei.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-11, 19:39   #11
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Er det dyrt med rørlegger?

Det var smart! Takk!

  Svar med sitat
Gammel 17-07-11, 01:02   #12
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det dyrt med rørlegger?

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg er veldig glad for å bo med en rørlegger. Jeg tror jammen jeg må oppfordre ham til å bli litt dyrere. 3000,- for å koble i fra oppvaskmaskinen. Vi kan bli rike!

Min mann sier at han ville ha tatt omtrentlig 6 500,- til 7000,- inkl. mva for en slik jobb, men det er inkludert tre batterier, siden du ikke skrev hvilket du har fra før. Så da vil prisen for evt. ett batteri kunne trekkes fra på omtrentligsummen.

Jeg må si meg enig med Irma og gleder meg til at rørleggeren min skal gjøre seg ferdig på vaskerommet hjemme.

Hvor på kant av landet bor gliset?

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-11, 13:51   #13
Anuk
Bør lage seg en tittel selv
 
Anuk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.946
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er det dyrt med rørlegger?

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Jeg spurte en rørlegger om han kunne koble fra den gamle oppvaskmaskinen sden den satt skikkelig godt fast og jeg var redd for å ødelegge noe hvis jeg dro for hardt. Det skulle han ha 3000 for. Den handy naboen gjorde det gratis.

Vi kobla akkurat TIL ny oppvaskmaskin, og det kosta under 1500. (Den gamle kobla vi fra selv, tross ti tommeltotter) Vi sjekka ikke prisen først, så jeg kjenner at jeg er litt glad nå at vi hadde flaks....

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-11, 13:59   #14
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det dyrt med rørlegger?

Slik jeg har forstått det kan prisene variere ekstremt på rørleggere. Sikkert innenfor andre håndtverksgrupper også, det vet jeg ikke. Det er nok derfor lurt å hente inn flere tilbud, enten ved å ringe rundt - eller ved type mittanbud.no hvor det blir litt mindre jobb å hente inn priser. I landlige strøk er det kanskje litt trøblete å få hentet inn flere tilbud, hvis det kun er en rørlegger å velge mellom.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no