Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvilke matprogrammer anbefaler dere?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-04-09, 08:52   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvilke matprogrammer anbefaler dere?

Jeg har lastet ned en sesong av Jamie Olivers "Jamie at home" nå, men har ikke fått sett det enda. Nigella fant jeg ikke.
Jeg er veldig glad i sånne kokkeprogrammer, blir så inspirert av det. Det går litt sport i å lage omtrent ALT fra bunnen av hjemme nå, og det hadde vært kjekt med enda mer inspirasjon fra sånne programmer. Har tatt opp noen fra Travel Channel, men ingen av dem har helt falt i smak. Jeg er veldig glad i Jamie og Nigella og den slags.

Og i går så jeg "Sunt og godt" på TV2, og der laget de noen knekkebrød som så knallgode ut. Ikke hvetemel i, bare en haug med kli, havre, solsikkefrø og greier. De skal jeg lage i dag.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 09:31   #2
valborg
Superaktiv
 
valborg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 345
valborg er litt kulvalborg er litt kul
Standard

Sv: Hvilke mat-programmer anbefaler dere?

Jeg liker "Tinas mat" veldig godt. Hun lager god og enkel mat, er sjarmerende og sier nam-nam så utrolig mange ganger i løpet av programmet at man bare må løpe til kjøkkenbenken etterpå. Super dame!

__________________
02, 04, 08
valborg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 09:43   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke mat-programmer anbefaler dere?

Åja Tina Nordstrøm ja. Hun hadde jeg glemt. Takk for tipset!

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 10:06   #4
Manga
Bør lage seg en tittel selv
 
Manga sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
Innlegg: 2.129
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Sv: Hvilke mat-programmer anbefaler dere?

De knekkebrødene lagde jeg i går. Ble gode, men jeg fikk de ikke særlig sprøe.

Jeg ser noen ganger på et matprogram som går på svensk TV4. Kan bare ikke komme på hva det heter nå. Ellers liker jeg både Jamie og Tina som er nevnt her.
Har dere BBC Food? En del bra, men også mye dårlig synes jeg.

__________________
Storesøster 05 - Lillebror 07 - Bittelillebror 15
Manga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 10:14   #5
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.461
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke mat-programmer anbefaler dere?

Jamie at Home, er det programmet der han henter ting fra kjøkkenhagen sin og slikt? Det er i så fall veldig bra.

Ellers liker jeg noen av programmene til Food Network.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 10:33   #6
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke mat-programmer anbefaler dere?

Jeg liker Jamie og Nigella, men har fått skikkelig sansen for Christian Meyer sitt program om dansk mat som går på NRK 1. Jeg synes jeg får veldig mange tips til matretter og ingredienser som jeg ikke har tenkt på, i motsetning til Jamie og Nigella som jeg er mer lik.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 10:39   #7
Mandino
inn i dimman
 
Mandino sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.230
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilke mat-programmer anbefaler dere?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg liker Jamie og Nigella, men har fått skikkelig sansen for Christian Meyer sitt program om dansk mat som går på NRK 1. Jeg synes jeg får veldig mange tips til matretter og ingredienser som jeg ikke har tenkt på, i motsetning til Jamie og Nigella som jeg er mer lik.

Christian Meyer er skikkelig inspirerende. Vi lagde hans langstekte lammelår i påsken og det er det beste jeg har smakt.

__________________
Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 10:44   #8
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke mat-programmer anbefaler dere?

Opprinnelig lagt inn av Manga, her.

Har dere BBC Food? En del bra, men også mye dårlig synes jeg.

Nei, har ikke det.

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jamie at Home, er det programmet der han henter ting fra kjøkkenhagen sin og slikt? Det er i så fall veldig bra.

Det er det jeg håper, for jeg er veldig glad i akkurat den serien. Skal ta en titt nå.

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg liker Jamie og Nigella, men har fått skikkelig sansen for Christian Meyer sitt program om dansk mat som går på NRK 1. Jeg synes jeg får veldig mange tips til matretter og ingredienser som jeg ikke har tenkt på, i motsetning til Jamie og Nigella som jeg er mer lik.

Takk for tipset!

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 10:46   #9
Tove
XXX
 
Tove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 3.578
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilke mat-programmer anbefaler dere?

Kikker litt på forskjellig om det passer sånn, men "Bizzarr food" er vel det eneste jeg blir så fasinert over, at jeg forsetter å se til det er ferdig

__________________
Jentene 93 og 02
Tove er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 10:49   #10
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke mat-programmer anbefaler dere?

Haha ja, jeg har to sesonger liggende på pcen. Grøss.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 12:53   #11
Millis
Multividunder
 
Millis sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 850
Millis er litt kulMillis er litt kul
Standard

Sv: Hvilke mat-programmer anbefaler dere?

Jeg ser alt Vi har BBC Lifestyle (tidligere BBC Food) og der går det alt mulig.
Jeg liker veldig godt Jamie og Nigella. Ellers har NRK en serie fra Sverige som heter Niklas Mat. Ganske likt Tina Nordstrøm synes jeg, helt ok Jeg ser stort sett bare på NRK og BBC, kommer det matprogrammer sitter jeg som regel limt. Synes det er vanskelig å finne noe på nett, hvertfall dvder til disse mesterkokkene..

Ellers kan jeg anbefale Videojug.com sine matsider. VELDIG detaljerte med oppskrifter og utstyr og det kan jo være greit om det er noe helt nytt man skal prøve seg på.

__________________
Ruskesara -05 Lillebror kom 10.august -09
" I don't need therapy. It's not my fault there's a disaster every time I blink. I want to f***ing move on and leave it behind me"
Millis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 13:30   #12
kofferikke
bestemamma
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: örebro,sweden
Innlegg: 5
kofferikke har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvilke matprogrammer anbefaler dere?

Vet ikke?men, om du kommer over oppskrifter eller gode råd om tyttebär e.l,så kontakt meg!Jeg samler på tyttebär-opplysninger!Hilsen Kofferikke!

kofferikke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-09, 21:23   #13
Meta
Heldig
 
Meta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 777
Meta er populærMeta er populærMeta er populær
Standard

Sv: Hvilke matprogrammer anbefaler dere?

Åh, jeg har oppdaget disse søte mennene fra Bergen, Gard og Petter. Tror programmene deres er fra noe BergenTV eller lignede, men linken min er til Aftenposten. http://dinmat.aftenposten.no/Temasid...al-fiskemiddag

__________________
Meta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-09, 21:30   #14
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvilke matprogrammer anbefaler dere?

Jeg elsker å se Masterchef goes large. Og Trish's Paris Kitchen er heller ikke verst.

  Svar med sitat
Gammel 28-04-09, 21:41   #15
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.637
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke matprogrammer anbefaler dere?

Jeg liker å se på Gordon Ramsay.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-09, 21:42   #16
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke matprogrammer anbefaler dere?

Fjernsynskjøkkenet.

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-09, 21:58   #17
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke matprogrammer anbefaler dere?

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Fjernsynskjøkkenet.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-09, 22:02   #18
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilke matprogrammer anbefaler dere?

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Jeg liker å se på Gordon Ramsay.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-09, 22:06   #19
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke matprogrammer anbefaler dere?

Så lenge jeg slipper Eivind Hellstrøm. :blæh:

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-09, 22:17   #20
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.461
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke matprogrammer anbefaler dere?

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Jeg liker å se på Gordon Ramsay.

Han virker jo helt speeda på det siste showet sitt!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no