Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Maksimum tillatt tid med pressveer (-rier)?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-09-08, 15:44   #1
*HH*
Frøken
 
*HH* sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.269
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Maksimum tillatt tid med pressveer (-rier)?

Finnes det en slik grense?

Her på sykehuset mener jeg de har en grense på 45 minutter(mulig det var 60 min).

Da jeg fødte min sønn lå jeg akkurat i grenseland for hvor lang tid de kunne la en fødende gå med pressveer uten å gjøre noe(hva gjør de forøvrig om man går over den tiden? KS?). Nå leste jeg akkurat om en dame som hadde hatt pressveer i tre timer(om det er sant eller ei vet jeg ikke). Siden de på sykehuset informerte meg om det trodde jeg jo at det var sant.

__________________
I valg mellom falske venner og åpne fiender har jeg alltid foretrukket det siste - Bjørnstjerne Bjørnson

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 15:48   #2
Blomst
nygift
 
Blomst sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Innlegg: 2.118
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Maximum tillatt tid med pressveer(rier)?

Her er det 1 time, jeg klarte det akkurat Tror kanskje jeg fikk litt fart på meg da de begynnte å snakke om at nå var det snart tid å prate om keisersnitt

__________________
Det har jeg ikke gjort før, så det kan jeg helt sikkert.....

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10

Sist redigert av Blomst : 17-09-08 kl 16:05.
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 15:48   #3
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.315
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Maximum tillatt tid med pressveer(rier)?

Haukeland har 1 time som maks. Allikevel låg eg i 2 timer med pressrier med førstemann.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 15:51   #4
goldnugget
fornøyd
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
Innlegg: 1.894
goldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Maximum tillatt tid med pressveer(rier)?

Hvis det så lang tid setter de vel på overvåkning på babyen i hodet tror jeg??

__________________
2004 2006 2008
goldnugget er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 15:53   #5
Avelonia
Gangster girl
 
Avelonia sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Innlegg: 1.389
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Sv: Maximum tillatt tid med pressveer(rier)?

3 timer kan umulig være sant!

Max 1 time har jeg hørt, og da jeg skulle ha minsten tok de han ut med vakuum. Da hadde jeg ligget i 60 min med pressveer.

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 15:55   #6
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Maximum tillatt tid med pressveer(rier)?

Jeg tror de har en grense på 1 t. på Haukeland, men at de ser det litt an. Er det fremgang, eller ei, liksom.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 15:55   #7
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.408
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Maximum tillatt tid med pressveer(rier)?

Hos meg gikk det akkurat 3 timer fra full åpning og jeg fikk beskjed om å begynne å trykke til Junior ble forløst med keisersnitt. Jeg fikk dog aldri pressveer, da barnet kom aldri gjennom bekkenet. Jeg hørte aldri om noen makslengde?

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 15:59   #8
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Maximum tillatt tid med pressveer(rier)?

Jeg presset i 90 minutter med storebror, han ble tatt med sugekopp til slutt. Hørte heller ikke om noen makstid. En time hadde vært mer enn nok.

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 16:07   #9
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.551
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Maximum tillatt tid med pressveer(rier)?

Opprinnelig lagt inn av Honeybunny, her.

På Ullevål tillater de iallefall en tryketid på 83 min, selv om de ikke klarer å feste elektrode i hode på babyen.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 16:08   #10
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.967
Blogginnlegg: 269
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Maximum tillatt tid med pressveer(rier)?

Var nettopp på fødekurs på Ullevål, og der sa de 2 timer.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 16:09   #11
Cielo
Superduperaktiv
 
Cielo sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 685
Cielo er populærCielo er populærCielo er populærCielo er populær
Standard

Sv: Maximum tillatt tid med pressveer(rier)?

Over fire timer med full åpning og trykking fra min side her. Hadde drypp i over tre timer, men fikk som Martis ikke ordentlige pressrier fordi babyen ikke kom langt nok ned i bekkenet. Presset dog på kommando hele tiden. Ikke gøy. Endte med vacuum.

__________________
Cielo & Tassen, f.05. og Lille Bolla, f.08.
Cielo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 16:14   #12
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Maximum tillatt tid med pressveer(rier)?

Jeg lå også med pressrier i 2 timer første gangen.

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 16:21   #13
Jinx
Tre små T
 
Jinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.499
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Maximum tillatt tid med pressveer(rier)?

Jeg lå da 4 1/2 time med førstemann,så ikke hørt noe om maxtid her.

__________________
T august 04, T februar 08 og T august 10.
Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 16:22   #14
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.408
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Maximum tillatt tid med pressveer(rier)?

Opprinnelig lagt inn av Cielo, her.

Over fire timer med full åpning og trykking fra min side her. Hadde drypp i over tre timer, men fikk som Martis ikke ordentlige pressrier fordi babyen ikke kom langt nok ned i bekkenet. Presset dog på kommando hele tiden. Ikke gøy. Endte med vacuum.

Vacuumet funket ikke her, men tre forskjellige leger måtte prøve først før de innså det.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 16:33   #15
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Maximum tillatt tid med pressveer(rier)?

Jeg aner ikke. Jeg brukte 15 min på førstemann, og 10 min på andremann. Men jeg skulle gjerne tatt det litt mer med ro slik at jeg slapp å sy liksom. La det få utvide seg sakte.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 16:41   #16
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.566
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Maximum tillatt tid med pressveer(rier)?

Jeg aner ikke, men kan informere om at premien for hurtighet i denne sportsgrenen er gratis keisersnitt ved de neste fødslene.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 16:42   #17
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.772
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Maximum tillatt tid med pressveer(rier)?

Jeg vet ikke hvilken grense de opererer med, men med førstemann presset jeg i en time og 20 minutter tror jeg det var. Da klippet de til slutt. De overvåket babyen hele tiden, og visste at hun hadde det bra, det spilte sikkert inn.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 16:45   #18
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.642
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Maximum tillatt tid med pressveer(rier)?

To timer pressing første gang her også. Ble vakum og tang til slutt da.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 16:48   #19
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.315
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Maximum tillatt tid med pressveer(rier)?

Kan legge til at dei ikkje hadde noko overvåking på gutten, utenom dei forbaskade greien rundt magen. Ikkje noko elektroder på han. Det heile endte med klipping, vakuum og ørtem leger. Gutten satt fast, han hadde aldri kommen ut på eiga hand.

Og epidural og slikt veit eg vist ikkje kva er.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.

Sist redigert av Hjertensfryd : 17-09-08 kl 17:48.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 17:02   #20
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Maximum tillatt tid med pressveer(rier)?

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Jeg aner ikke, men kan informere om at premien for hurtighet i denne sportsgrenen er gratis keisersnitt ved de neste fødslene.



Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Jeg vet ikke hvilken grense de opererer med, men med førstemann presset jeg i en time og 20 minutter tror jeg det var. Da klippet de til slutt.

Ja, de klippet meg første gangen. Andre gangen modererte hun seg fra at jeg nok ikke ville revne, til at hun skulle passe på så jeg ikke revnet så mye når han kom ned til åpningen ...

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
pressrier, trykketrang

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no