Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Adressert reklame: Kan det sendes til de med reservasjon?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-02-21, 19:18   #1
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.919
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Adressert reklame: Kan det sendes til de med reservasjon?

Dette er muligens en dårlig tittel.

Scenario: Helten og jeg har flyttet og adresseendring er meldt der vi skal. Både Helten og min folkeregistrerte adresse og mobilnummer er reservert mot adressert reklame via BRREG. Like forbasket får Helten plutselig reklame fra et oppussingsfirma som sier de registrerer at vi har flyttet. Firmaet inkl kontaktinfo er norskt, men reklamen er sendt fra Sverige. Det kan da ikke være lov eller innafor? Vi har ikke et kundeforhold til bedriften.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-21, 21:38   #2
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Adressert reklame: Kan det sendes til de med reservasjon?

Nei, men mange ser seg ikke tjent med å sjekke, eller lager seg unnskyldninger. Wang-skolene, f.eks. sender ut reklamedrit til «Foresatte til Navn Navnesen» selv om både foresatte og lille Navn er registrert i BRREG. Noen bruker Finn-annonser og ulike lister for å finne sine... ofre.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-21, 21:59   #3
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.991
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Adressert reklame: Kan det sendes til de med reservasjon?

Sånt sender jeg i retur, da får jeg utløp for irritasjonen. Krysser over min adresse, skriver ukjent adressat og slenger i rød postkasse.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-21, 23:36   #4
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Adressert reklame: Kan det sendes til de med reservasjon?

Det kan virke som de utnytter et smutthull ved at kravet er at de som sender ut reklame oppdaterer registeret sitt en gang pr. måned. Om de da dobbeltsjekker med folkeregisteret så er ikke din nye adresse kommet med i listen over reserverte som de har enda.

Det er min teori.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-21, 07:01   #5
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Adressert reklame: Kan det sendes til de med reservasjon?

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Sånt sender jeg i retur, da får jeg utløp for irritasjonen. Krysser over min adresse, skriver ukjent adressat og slenger i rød postkasse.

Good one!

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-21, 18:15   #6
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.919
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Adressert reklame: Kan det sendes til de med reservasjon?

Opprinnelig lagt inn av Fersken, her.

Det kan virke som de utnytter et smutthull ved at kravet er at de som sender ut reklame oppdaterer registeret sitt en gang pr. måned. Om de da dobbeltsjekker med folkeregisteret så er ikke din nye adresse kommet med i listen over reserverte som de har enda.

Det er min teori.

Det er oss som personer som er reservert, ikke adressen som sådan. I hvert fall slik jeg har tolket det.

Jeg lurte på om de benyttet seg av registeret for eiendomsoverdragelser, helt til jeg kom på at det ikke har vært noen eiendomsoverdragelse. Det må altså være adresseendringer som er kilden.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no