Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Del ditt beste hundetips!

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-12-16, 10:28   #61
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.382
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Del ditt beste hundetips!

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Eneste grunnen til at jeg tok med død på forsikringen her var at jeg har en skikkelig utbryterkonge som ikke hadde noe respekt for biler. Planen var å ta den bort når valpetiden var over. Er usikker på hvor mye den utgjør på prisen.

Først trodde jeg at du skulle ta bort HUNDEN etter at valpetiden var over. Det tok noen sekunder før jeg skjønte at det var en del av forsikringen du snakket om.


Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-16, 11:07   #62
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Del ditt beste hundetips!

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Først trodde jeg at du skulle ta bort HUNDEN etter at valpetiden var over. Det tok noen sekunder før jeg skjønte at det var en del av forsikringen du snakket om.


__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-16, 12:08   #63
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Del ditt beste hundetips!

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Total innbetaling for alle må dekke det inn, ja, men det er ikke meningen at hver enkelt forsikringstaker skal betale mer inn enn hva man kan få utbetalt. Det er ikke sånn det virker.

I praksis så er det jo sånn for alle forsikringer: For de aller fleste vil man betale inn mer enn man får ut, men de gangene man får virkelig store smeller, så "tjener" man på det, og pengene fra alle som har betalt inn mer enn de har fått ut betaler for de store operasjonene for de som trenger det.

En slags frivillig skatt, egentlig.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-16, 12:25   #64
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Del ditt beste hundetips!

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

I praksis så er det jo sånn for alle forsikringer: For de aller fleste vil man betale inn mer enn man får ut, men de gangene man får virkelig store smeller, så "tjener" man på det, og pengene fra alle som har betalt inn mer enn de har fått ut betaler for de store operasjonene for de som trenger det.

En slags frivillig skatt, egentlig.

Jo, men det får være grenser. Vi har betalt syke summer for forsikringspremie og egenandeler, det lønner seg virkelig ikke i vårt tilfelle.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-16, 12:32   #65
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Del ditt beste hundetips!

Ingen av mine forsikringer har lønnet seg. Heldigvis.

(Og over tid vil det, statistisk sett, lønne seg å ikke forsikre seg mot noe, dersom man har penger klare til å betale en smell)

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-16, 13:10   #66
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Del ditt beste hundetips!

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Ingen av mine forsikringer har lønnet seg. Heldigvis.

(Og over tid vil det, statistisk sett, lønne seg å ikke forsikre seg mot noe, dersom man har penger klare til å betale en smell)

Jeg forklarer meg tydeligvis klønete, eller så misforstår du. Jeg snakker ikke om det. Jeg snakker om at når man ikke ville fått utbytte av maks utbetaling engang, fordi premie og egenandel omtrent er like høy, da er betingelsene for dårlige. Det er ingen vits for oss å ha den forsikringen, derfor må vi enten stå uten eller vurdere en annen.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-16, 13:29   #67
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Del ditt beste hundetips!

Jeg er jo enig i vurderingen, da, at det er best å velge en annen/velge å ikke forsikre.

Jeg har alltid stusset over dette "man MÅ forsikre, det lønner seg, altså"-argumentet man leser i alle hundetråder, for det lønner seg åpenbart ikke totalt sett, men det kan være deilig å slippe å tenke på at det kan komme en plutselig, uventet utgift. Sånt har man jo bilreparasjoner for. Og om man ikke har en solid buffer (som man kan spare opp ved å spare forsikringespolisen, kanskje? ) så kan det være helt nødvendig.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-16, 13:36   #68
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.808
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Del ditt beste hundetips!

Opprinnelig lagt inn av Ciela, her.

Det viktigste tipset er å trene ro ,både hjemme og andre steder . Vi har trent mye ro inne men ikke andre steder og skulle nok fokusert mere på det . Det å bare sitte et sted og ikke gjøre noenting før hunden er rolig . Storm har tidlig gått på kurs og har NKKs bronsemerke , allikevel kan han hoppe hvis han skal hilse . Han blir helt i ekstase når noen kommer hjem .
I tillegg er det lurt å tenke på hvordan man skal mentalt stimulere hunden . Storm trener smeller sammen med far i huset .

Tren ro. Det er mitt beste tips.
Ha hunden med overalt, og lær den til å finne roen på toget, i bilen, midt på torget, i store folkemengder, i skogen, med forstyrrelser.. ++

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-16, 13:53   #69
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.603
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Del ditt beste hundetips!

Artig å lese her nå som det kommer en ny hund i storfamilien av en rase som vi ikke kjenner fra før. Det blir pappa sin og han er jo veldig hundevant, men hundene og rasene er jo ulike. Typiske helseutfordringer for rasen er jo greit å sette seg inn i. Det samme er om det er spesielle forhold som må tas hensyn til i vokseperioden. Noen av de store hundene kan f.eks være såpass tunge at de må passes litt på i forhold til å hoppe ned fra noe særlig høyde mens de vokser. Dette er en gårdshund/gjeterhund og pappa tenker at han må prioritere sosialtrening for å unngå at han blir for beskyttende for egen flokk. Det er et gårdstun der det er mye folk og barn innom. Han hadde en pyreneer som ble litt slik. Verdens snilleste, men dersom hun lå ute ved barnevognen til min søster og nabodama kom for å se oppi vogna så knurret hun. Selv om hun ellers elsket den dama. Elghunden på gården har også lært seg til å tåle barnestyr og har blitt rund i kantene til elghund å være. New Founlandshunden måtte han lære bordskikk for hun la bare hodet på skakke og rasket med seg det som lå innenfor rekkevidde på bordet. Veeeldig matglad. Setteren var jo utrolig snill, men han var de mer forsiktig med som unghund når det kom til å gå på tur med utgangspunkt fra gården. Han ble dermed også en gårdshund som kunne gå løs uten å stikke til skogs.
Gleder oss til å lære en ny type hund å kjenne.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-16, 13:54   #70
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.808
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Del ditt beste hundetips!

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg er jo enig i vurderingen, da, at det er best å velge en annen/velge å ikke forsikre.

Jeg har alltid stusset over dette "man MÅ forsikre, det lønner seg, altså"-argumentet man leser i alle hundetråder, for det lønner seg åpenbart ikke totalt sett, men det kan være deilig å slippe å tenke på at det kan komme en plutselig, uventet utgift. Sånt har man jo bilreparasjoner for. Og om man ikke har en solid buffer (som man kan spare opp ved å spare forsikringespolisen, kanskje? ) så kan det være helt nødvendig.

Hvis man ikke har råd til en uforutsett utgift på 30 000 +/- så bør man forsikre mener jeg. For hvis en hund må opereres eller det skjer en ulykke eller noe går pengene raskt. Og dette kan skje mens den er valp også, og man ikke har hatt tid til å sette av penger.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-16, 16:29   #71
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.100
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Del ditt beste hundetips!

Vi har hatt en hund på visitt for å studere rasen litt nærmere, vedkommende likte svært dårlig at jeg forsøkte å tørke potene hans etter at vi hadde gått tur. Han knurra ikke, men det likna.
Hvor mye og hvordan skal man stimulere poter så vasking går som en lek?

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-16, 16:41   #72
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.508
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Del ditt beste hundetips!

Opprinnelig lagt inn av Erica, her.

Hvis man ikke har råd til en uforutsett utgift på 30 000 +/- så bør man forsikre mener jeg. For hvis en hund må opereres eller det skjer en ulykke eller noe går pengene raskt. Og dette kan skje mens den er valp også, og man ikke har hatt tid til å sette av penger.

Eller kalkulere med at man må avlive.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-16, 16:51   #73
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.382
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Del ditt beste hundetips!

De blir vant med det om du begynner fra når de valp. Men jeg syns at de burde tåle det som voksen uansett.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-16, 01:54   #74
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.972
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Del ditt beste hundetips!

Opprinnelig lagt inn av Katinka, her.

Vi har hatt en hund på visitt for å studere rasen litt nærmere, vedkommende likte svært dårlig at jeg forsøkte å tørke potene hans etter at vi hadde gått tur. Han knurra ikke, men det likna.
Hvor mye og hvordan skal man stimulere poter så vasking går som en lek?

Det hadd ikke jeg godtatt. Da hadde jeg nok vasket litt lenger.
Mine løfter foten selv, en etter en. De har heller aldri fått trekke seg ved kloklipp.

Ang. forsikring. Vi er glad vi forsikrer og bruker Agria. Da hunden vår brakk benet kom det på over 50 000 kr totalt. Det var uten medisiner, sårstell etc.
Nå måtte vi etterhvert avlive han, men det var verdt det likevel.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-16, 02:25   #75
vimjer
Tante Sofie
 
vimjer sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.632
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Del ditt beste hundetips!

Opprinnelig lagt inn av Katinka, her.

Vi har hatt en hund på visitt for å studere rasen litt nærmere, vedkommende likte svært dårlig at jeg forsøkte å tørke potene hans etter at vi hadde gått tur. Han knurra ikke, men det likna.
Hvor mye og hvordan skal man stimulere poter så vasking går som en lek?

Nå har jeg aldri vasket/ tørket potene på min lille venninne, så potestimulering vet jeg ingenting om. Før jeg fikk hund tenkte jeg at det fulgte mye skitt med inn siden de går "barfot" ute, men der har jeg blitt gledelig overrasket.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no