Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Hvilken iPhone til 10-åring?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-09-16, 13:18   #21
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.859
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken iPhone til 10-åring?

iPhone SE! Den har nesten alle funksjonene som 6-eren har, men ser ut som en 5-er, med alle fordelene det har (liten, mindre prestisjefylt). Secunda har en, og er superfornøyd. (Hun måtte betale halve sjæl.)

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-16, 13:31   #22
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.852
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken iPhone til 10-åring?

Ja, det spørs om ikke det er SE som er svaret her.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-16, 13:48   #23
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken iPhone til 10-åring?

Min 11-åring har arvetelefon etter mannen, og skjermen ble knust i mai i år. Han har holdt ut med den så langt, men jeg vurderer å kjøpe en SE til ham istedenfor å kjøpe ny skjerm.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-16, 13:51   #24
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.852
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken iPhone til 10-åring?

Nesten-10-åringen knuste min skjerm i sommer. Jeg holdt ut (rødglødende) i nøyaktig 4 minutter før jeg sykla strake veien bort til EpleTom og fikk ordnet hastereparasjon.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-16, 13:53   #25
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken iPhone til 10-åring?

Hvor mye betalte du? Jeg fikk en pris på 2500,- for å bytte skjerm og da er vi halvveis til ny telefon...

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-16, 14:01   #26
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.852
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken iPhone til 10-åring?

1200 for å få det fiksa på et kvarter. Det var nok en ukomplisert operasjon fordi det bare var skjermen som hadde røket, og ingenting annet.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-16, 14:03   #27
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.772
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken iPhone til 10-åring?

Jeg ville nok valgt en SE til henne. Hva tenker hun selv?

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-16, 14:04   #28
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.852
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken iPhone til 10-åring?

En brukt 5-er, tror jeg - med utsikt til å måtte betale noe selv, så jeg tror SE vil være veldig gjevt.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-16, 14:05   #29
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken iPhone til 10-åring?

Jeg ville ha kjøpt SE til en unge nå, 6'ern er ganske så stor for små barnehender. Jeg har akkurat fått ny (dvs venter på å få den) og da måtte vi tenke litt over hvordan overskuddet skulle fordeles nedover i familien.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-16, 14:06   #30
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilken iPhone til 10-åring?

Vi var/er i samme situasjon med yngste her, far endte opp med å fornye sin 6s til 7'er.
Hans 6s er ca et år gammel og veldig pent brukt, som ny.
Jeg har 6 pluss og den er større, men 6s er omtrent som 5'ern(litt større?).
Hadde vi ikke hatt denne muligheten, tror jeg valget hadde blitt SE.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-16, 15:15   #31
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.887
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken iPhone til 10-åring?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

iPhone 5S er fremdeles en brukbar telefon, men jeg hadde nok vurdert iPhone SE. Den er like stor som 5S, men en 6'er "innvendig".

Det var det jeg også skulle til å foreslå. Enten en SE eller en vanlig 6 (ikke plus, den er for stor). LilleVenn fikk en vanlig 6 til 11 årsdagen for snart to år siden, den er blitt reparert noen ganger... Jeg ville derfor kanskje overvied en superforsikring.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-16, 21:24   #32
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.035
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken iPhone til 10-åring?

Storebror kjøpte 5s i vår og er veldig fornøyd med det. De fleste vennene hans har 4 eller 5. Bare noen få har 6. SE kjenner jeg ikke, men det virker kanskje som et greit alternativ.

Jeg har nettopp fått 6 på jobben, men har hatt 5s til nå selv og vært veldig fornøyd med den (den sluttet å virke. Ellers ville jeg ikke byttet den ut).

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-09-16, 22:49   #33
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.772
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken iPhone til 10-åring?

Da ville jeg valgt SE.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-16, 23:01   #34
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.383
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken iPhone til 10-åring?

Jeg hadde en 5'er som tok kvelden og har nå 5S. Den holder fint til mitt bruk.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-16, 23:47   #35
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.233
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilken iPhone til 10-åring?

Vår 10 åring fikk penger og valgte å ta alle sine sparepenger og kjøpe seg en iPhone. Det ble SE på han, noe flere andre i klassen hans også har. Kan ikke se forskjell på den og pappaens 5s.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-16, 09:17   #36
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.891
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken iPhone til 10-åring?

iPhone SE fordi det også er lettere å beskytte glasset mot skader enn på større skjerm. Jeg tenker at hun på snart 10 skal få en iPhone 5S som jeg har fått med knust glass. Nytt glass koster 900,- her, http://www.mytrendyphone.no/shop/iph...-224266c1.html. Mannen mener at vi skal kjøpe ny Android, ikke iPhone, til 1500,-

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-17, 12:05   #37
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken iPhone til 10-åring?

Hva endte du med å kjøpe, Bluen, og ble 10-åringen fornøyd? Her skal snart 10-åringen få sin første telefon, og vi kikker på iPhone 5S. Snart 12-åringen skal få ny telefon til sin bursdag om en stund, og til henne kan iPhone SE være aktuelt. Begge må i så fall legge inn en penger del selv.

12-åringens første telefon var en Samsung Galaxy (billigste, husker ikke mer), men den var elendig både på batteri og funksjonalitet. Hun har brukt en avlagt telefon etter mannen min det siste året. Jeg sverger til HTC, men der ser jeg det blir ganske gamle modeller hvis vi skal komme ned på aktuelt prisnivå.

Og det er da virkelig galskap å kjøpe telefoner til 3-4000 til barn. Jaja, fram med kamelkjøttoppskriftsboken.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-17, 12:10   #38
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.969
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken iPhone til 10-åring?

Knerten (9 år) fikk iPhone5 til jul, og var aldeles overlykkelig. Det viktigste for ham var at den kunne ha Pokemon go.

Vi var heldige og fikk kjøpe brukt gjennom jobben min (telefoner levert inn av folk som har sluttet). Vi fikk teste den litt på forhånd slik at vi var sikre på at batterikapasiteten var grei. Siden knerten er et skikkelig rotehue, synes vi det er greit at kroneverdien på telefonen ikke var for høy.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-17, 12:12   #39
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.852
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken iPhone til 10-åring?

Det ble faktisk to utgaver av iPhone SE - en til 10-åringen og en til meg, via jobb. Vi er begge veldig godt fornøyd. Batteriet på min telefon er betraktelig bedre enn på min gamle iPhone 5. (Og ja, det er galskap - vi ga vel mellom 5000 og 6000 et sted. Vi forsvarer det litt for oss selv med at dette er første gang hun har fått nytt av noe som helst, omtrent, da det har gått i brukte telefoner, brukte sykler etc. Hun hadde sakket akterut(!!) i klassen med sin iPhone 4 (det er jo egentlig tragisk!), og strevde litt sosialt en periode, så da slo vi til.)

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-17, 12:13   #40
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken iPhone til 10-åring?

Mottakeren blir lykkelig bare hun får egen telefon, for det har hun ventet på (virkelig ventet på!) i to år. Godt å høre at dere er fornøyde med iPhone 5, Tjorven!

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no