Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Har dere et "pen-servise"?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-05-07, 12:03   #41
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere et "pen-servise"?

Vi har ikke penservise, nei. Jeg begynte å samle på et helt hvitt servise fra Porsgrund ved juletider. Tror det heter Cuisine. Det er helt enkelt uten noe border eller påfuglfjær eller annet fiksfakserier. Liker å ha enkelt servise siden jeg gjerne pynter bordet med andre ting hvis vi har gjester.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-07, 13:14   #42
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.128
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere et "pen-servise"?

Vi har Wedgwood Amherst kaffeservise, som vi fikk til bryllupet:

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-07, 13:14   #43
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.128
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere et "pen-servise"?

Og så har vi senere kjøpt Samurai middagsservise, også fra Wedgwood:

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-07, 15:50   #44
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har dere et "pen-servise"?

Vi har ikke det. Har ikke vært særlig opptatt av det hittil.
Har enkelt sevise, men skulle gjerne hatt et med mer tilbehør.
Ellers liker jeg å pynte med andre ting, synes ikke serviset må være dyrt/kun til penbruk. Har ikke plass til ting som bare står i skapet heller.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-07, 16:43   #45
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har dere et "pen-servise"?

Fant bilder av serviset vårt, som vi har til fint:

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 9fca5e5a8d.jpg (10,1 KB, 13 visninger)
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-07, 16:54   #46
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.011
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere et "pen-servise"?

Til pent så har jeg et servise jeg fikk tak i fra et dødsbo. Skikkelig røverkjøp. Rosenthal Chippendale, med gullkant i alle mulige deler (24/12 av det meste og masse serveringsting). Bruker det til jul, og vasker det for hånd pga gullkanten.

Her er et bilde fra oppdekningen nå sist jul:


Og et litt mer detaljert bilde av serviset:

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-07, 17:22   #47
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har dere et "pen-servise"?

Vi har ikke noe pen service. Men tenkte å begynne å samle om ett par år!

Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-07, 17:42   #48
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.787
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har dere et "pen-servise"?

Opprinnelig lagt inn av LaBanga, her.

Til pent så har jeg et servise jeg fikk tak i fra et dødsbo. Skikkelig røverkjøp. Rosenthal Chippendale, med gullkant i alle mulige deler (24/12 av det meste og masse serveringsting). Bruker det til jul, og vasker det for hånd pga gullkanten.

Her er et bilde fra oppdekningen nå sist jul:


Og et litt mer detaljert bilde av serviset:

Oi, det var stilig! Det første bildet så jo ut som om det var tatt rett ut i fra et interiør blad!

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-07, 20:50   #49
Anonyma
Aktiv
 
Anonyma sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Hjemme
Innlegg: 196
Anonyma har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Har dere et "pen-servise"?

Labanga, det var lekkert!!! Et av de koseligste julebordene jeg har sett, helt nydelig!

__________________
Anonyma
Anonyma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-07, 21:23   #50
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har dere et "pen-servise"?

Vi har Bogstad hvit som pen-service og Ittala Teema som hverdagsservice. Jeg har nettopp kastet et 10 år gammelt ikea service og kjøpt det fra Ittala, og er storfornøyd med valget. Penservicet begynte jeg å samle på som 20 åringen og er vel ikke helt fornøyd i dag, men siden jeg har komplett til 12 så er det ikke så veldig aktuelt å bytte det ut.

Nydelig service og julebord, La Banga :wow:

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-07, 21:24   #51
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere et "pen-servise"?

Det bordet er kjempeflott, LaBanga! Og det serviset må jo ha vært et kupp.

Vi har ikke noe penservise. Vi bruker Wedgwood Edme både til hverdag og fest.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-07, 21:31   #52
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har dere et "pen-servise"?

Vi har Wedgewood Amherst til pent.

Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-07, 22:36   #53
tiril
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Har dere et "pen-servise"?

Opprinnelig lagt inn av Cille, her.

Dette var også pent...Er det i klar hvit eller offwhite?
:mannenfåranfallavoffwhite:

Det er nok som nevnt før en midt i mellom farge,altså ikkje helt kvit og ikkje offwhite. Faktisk så var det mannen min som valgte dette,eg hadde igrunnen lyst på eit anna,men fy så glad eg er for at eg lot mannen bestemme
eg får og dåne nippen av off white....forstår mannen din der ja..

Lykke til med valget! og den store dagen!

  Svar med sitat
Gammel 07-05-07, 22:51   #54
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.983
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har dere et "pen-servise"?

Vi har et gammelt penservise etter en gammel tante, det er enkelt hvitt med gullkanter - ligner i grunnen litt på La Banga sitt, men litt smalere gullkanter.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-07, 23:20   #55
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere et "pen-servise"?

Vi har V&B New Wave, som vi bruker til alt som ikke er hverdags. Dvs. jeg kan godt dra frem det til lørdagsmiddag til Rhett og meg også, og alltid når vi har besøk.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-07, 00:06   #56
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.101
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere et "pen-servise"?

Så voksen blir jeg visst aldri.

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-07, 02:42   #57
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere et "pen-servise"?

Vi har penservise, men det brukes slett ikke bare "et par ganger i året". Vi bruker det stadig vekk, for eksempel når Teomannen og jeg har romantisk middag etter ungenes leggetid. Jeg synes det er kjempestas å dekke flott bord med lekkert servise, men jeg er ikke i det hele tatt redd for å bruke det også til mindre høytidelige anledninger.

Vi har middagsservise fra Royal Copenhagen: Magnolia Classic.



Vi har vi kaffeservise fra Wedgwood: Sterling.



Også har vi akkurat begynt å samle på hverdagsservise fra Iittala: Origo.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-07, 10:46   #58
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har dere et "pen-servise"?

Opprinnelig lagt inn av Valentina, her.

Egentlig skulle det være strengt forbudt å samle på servise før man er passert 30 og har funnet ut hvilken smak man har har .

Jeg begynte å samle på mitt hvite Saturn-servise fra Porsgrunn når jeg var 18 år (har både kaffe og middag til 12 - brukes til pent). Det var tidlig på nitti-tallet og alt skulle være burgunderrødt, grønt og blått og jeg fikk noen kommentarer på at det hvite, enkle serviset var kjedelig ja. Vel - jeg angrer ikke

Til hverdags har jeg litt fra Ikea og litt fra Til Bords (husker ikke hva det heter) - dette er også hvitt. Vurderer å samle på Rosenthal Grand Cru (middag)

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-07, 20:27   #59
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere et "pen-servise"?

Ja, vi har pen-servise! Det er helhvitt - dvs. kritthvit (liker ikke så godt off-white jeg heller), "Colosseum" fra Wedgwood. Er veldig fornøyd med dette. Og det går selvsagt i oppvaskmaskin; noe annet hadde vært helt uaktuelt.





Til hverdags har vi Jasper Conran sitt, men i bone china (helhvitt, ikke offwhite). Vi har tallerkner og cappucino/espressokopper.


Sist redigert av Miss Norway : 08-05-07 kl 20:33.
Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-07, 20:31   #60
mehmet
Går stille i dørene
 
mehmet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
Innlegg: 1.815
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har dere et "pen-servise"?

Miss Norway legger inn tidenes lengste link og ødelegger hele visningen av tråden.

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no