Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Har dere et "pen-servise"?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-05-07, 22:06   #21
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.978
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere et "pen-servise"?

Ja vi har penservise. Det har jeg arvet etter besteforeldrene mine, og det var deres penservise også. Det er fra Porsgrunn porselen, men jeg har ikke peiling på hva det heter.

Jeg er ikke så nøye på slike ting, så jeg hadde ikke giddet å ønske meg et hvis jeg ikke hadde fått dette.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-07, 22:07   #22
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.678
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere et "pen-servise"?

Opprinnelig lagt inn av Cille, her.



"Tid" har jeg ikke lagt merke til før... Det var pent! Vet du om det tåler oppvaskmaskin? Enig med deg i at en sånn gave burde brukes, og ikke bare tas frem 2 ganger i året...

Tid er veldig pent- Inspirert av årringene på et tre. De tåler vaskemaskin ja.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-07, 22:10   #23
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.787
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har dere et "pen-servise"?

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Tid er veldig pent- Inspirert av årringene på et tre. De tåler vaskemaskin ja.

Tåler det vaskemaskin også? Så praktisk...

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-07, 22:11   #24
maribo
Alltid like optimist
 
maribo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 2.603
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har dere et "pen-servise"?

Vi har penservise, samme typen i middag, kaffe, te osvosv - det er tidløst. Det synes jeg er viktig, istfor å velge et som man blir fort lei av osv.
Vi har Foglia fra V&B. Fått masse masse skryt!
Det er jo nesten helt hvitt, og da kan man leke med servietter, duker, lys og annen pynt uten at det kræsjer med serviset

__________________
Maribo og 3 tuller(00, 02, 06)
maribo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-07, 22:12   #25
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.678
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere et "pen-servise"?

Opprinnelig lagt inn av Cille, her.

Tåler det vaskemaskin også? Så praktisk...

Ja, ikke sant?...Oppvaskmaskin er fortsatt å anbefale altså...

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-07, 22:12   #26
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har dere et "pen-servise"?

Jeg eier kun 2.sortering fra Porsgrunn Porselen (helt hvitt). Penservise er det nok ikke, men pent nok. Kaffeserviset vårt er snaerer tøft enn pent, det er hvitt med sort dekor. Når det gjelder frokosttallerkner har vi en del Høganes i ymse farger som er usedvanlig godt brukt. (Og så har vi vel en del 2.sortering PP der også, når jeg tenker meg om.)

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-07, 22:14   #27
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.217
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har dere et "pen-servise"?

Vi har Wedgewood Amherst til pent, og IKEA til hverdags.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Amherst.jpg (5,7 KB, 8 visninger)
__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-07, 23:21   #28
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har dere et "pen-servise"?

Vi har et penservise fra Figgjo som jeg har arvet etter mine besteforeldre. Derfor ønsket vi oss et servise til vårt bryllup som vi kunne bruke daglig (hadde også bokklubbservise).

Vi landet på Iittala Origo:


Vi er kjempefornøyd.

Men det kan jo hende, som andre sier, at vi blir lei det etter hvert, på grunn av fargene, men det er lenge till i alle fall.

Likte også best den fra Jamie Oliver.

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-07, 23:31   #29
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere et "pen-servise"?

Vi bruker Wegdewood Edme til hverdags og pent. Veldig fornøyd med det. Kan pyntes opp og ned.
Krus til hverdags og kopp og skål til pent.

Har også flere sevicer som vi har arvet, og bruker de avhengig av hvilken sesong det er og hvilke farger oa bordet skal dekkes med.

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-07, 23:38   #30
Rug
Det er bare en fase
 
Rug sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.563
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har dere et "pen-servise"?

Wegdwood Edme til hverdags og stort sett også ellers, men vi har også Wegdwood Sterling i skapet.

Har faktisk ikke klart å knuse noe Edme enda, og skulle så skje er det ikke så dyrt å erstatte. Sterling derimot - ser for meg at det blir en stund til jeg tør sette det på bordet mens poden er våken...

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-07, 23:49   #31
kadabra
Aktiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 100
kadabra har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Har dere et "pen-servise"?

Vi har også dette, File, kjempeglad for det jeg også. Vi bruker det til jul og andre feiringer. Det har "beinfarge", altså ikke helt (blå)hvitt, men heller ikke offwhite altså. Jeg har det urgamle HøganÂs-serviset til hverdags(80tallet) og knallrøde Emile Henry-tallerkener til taco og pizza(talking latino). Ønsker meg Rosendahls Grand Cru til nytt hverdagsservice tror jeg!

Opprinnelig lagt inn av Cille, her.

Dette var også pent...Er det i klar hvit eller offwhite?
:mannenfåranfallavoffwhite:

kadabra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-07, 23:59   #32
Anonyma
Aktiv
 
Anonyma sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Hjemme
Innlegg: 196
Anonyma har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Har dere et "pen-servise"?

Ja, vi har penservise. Det er hvitt med gullkant;

Litt vanskelig å se detaljene på dette bildet, men det er veldig pent. Jeg fikk det av svigermor fordi hun aldri brukte det. Svigerfar kjøpte det under 2.verdenskrig, og det produseres ikke lenger, så jeg er veldig glad i det. Bruker det til jul og spesielle anledninger.

__________________
Anonyma
Anonyma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-07, 09:20   #33
Anuk
Bør lage seg en tittel selv
 
Anuk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.946
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har dere et "pen-servise"?

Nei, vi har ikke penservise - vi har hverken nok plass eller nok selskapeligheter til det.

Jeg ville absolutt valgt et servise som kunne brukes både til hverdags og til vennemiddager. Et litt nøytralt slik at det blir pent eller hverdagslig alt etter tilbehør.

Det er mye hyggeligere å kunne ta fram noe OK de gangene man har venner på besøk, enn å ha noe veldig fint som fyller opp skapet og bare kan tas fram en gang eller to i året. Helt bortkastet synes nå jeg...

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-07, 09:28   #34
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.824
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere et "pen-servise"?

Både ja og nei. Jeg har arvet et servise sammen med broren min etter farmor. Det er til 28 stykker, men vanskelig å dele i to fordi det er for lite serveringsfat etc. Serviset er fra Egersund fajanse, så det gikk ut av produksjon for 60-70 år siden eller noe. Det er dessverre bare deler av det som er i virkelig god stand.

Vi holder på å samle på et servise fra Porsgrun porselen som heter Bogstad Imperial. Det er helt hvitt med tynn sølvkant og litt mønster i det hvite langs kanten. Jeg synes det er enkelt og pent. Vi har kaffeservise til 12 nå tror jeg og har fått noe til middagsserviset.

Her kan du se det. På side 22.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-07, 09:37   #35
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.239
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har dere et "pen-servise"?

Jeg syns det er dumt å ha et servise man kun bruker noen få ganger i året. Jeg hadde garantert kjøpt et servise i hvitt som kan vaskes i oppvaskmaskinen og brukes både til hverdags og til fest. Og jeg syns 12 kuverter er for lite når man har familie, så jeg skal ha 16 stk i første omgang. Jeg skal kjøpe nytt når jeg har pusset opp kjøkkenet mitt og jeg sikler på Nigella Lawsons servise

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-07, 09:40   #36
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.081
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere et "pen-servise"?

Vi har pen-servise fra Porsgrund Porselen. Saturn Platina eller noe slikt.

Vi har ønsket oss Jamie Oliver-serviset til bryllupet, ettersom vi jo har et pent, og bare masse skrammel på kjøkkenet.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-07, 10:07   #37
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har dere et "pen-servise"?

Vi har ett hverdagsservise som heter Harvest fra Duka. Det har store deilige tallerkener og kopper, og er hvitt med noe mønster.

Finservise har vi 2 av: Bogstad hvitt fra Porsgrunn, som jeg er lei av. Særlig kaffe-serviset, det har så upraktisk små kopper. Derfor har vi kjøpt nytt, men husker jo ikke hva det heter da. Det er hvitt med grått dust mønster langs kanten. Veldig fint syns jeg.

Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-07, 11:06   #38
Hermine
From Gokk With Love
 
Hermine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Alta
Innlegg: 658
Hermine er litt kulHermine er litt kulHermine er litt kul
Standard

Sv: Har dere et "pen-servise"?

Jeg er helt enig med Anuk. Vi har heller ikke noe eget "pen-servise".

(Men vi har juleservise, og det er vel kanskje enda mer unødvendig. )

__________________
-95 -97 -02
Hermine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-07, 11:11   #39
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har dere et "pen-servise"?

Åå.. så mye fint! Vi har Saturn fra PP, men mye av det er klart for å byttes ut. Litt skår her og der. Men det er veldig greit, siden det lett kan kombineres med andre ting.

__________________
Gutt 95 Jente 04
cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-07, 11:43   #40
Føniks
padawan
 
Føniks sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.950
Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har dere et "pen-servise"?

Vi hadde et som vi gikk lei og ga bort. Nå har vi et småpent fra Ittala. Teema er akkuratt passe enkelt etter min smak.

__________________
-På vei ut av forumsdvale?-
Føniks er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no