Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Har dere et "pen-servise"?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-05-07, 22:07   #1
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.785
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Har dere et "pen-servise"?

Trenger noen råd om hvilket servise, eller hva slags type servise, vi skal ønske oss i bryllupsgave.

Vi trenger virkelig et hverdags-servise, siden mitt bokklubben-servise fra 1996 begynner å bli slitent...Dessuten er det bare 6 tallerkner, og nå vil vi ha ett til 12.

Men vi er litt i tvil. Skal vi ønske oss et pen-servise som f-eks. denne typen,

og heller kjøpe oss noen helt greie enkle, hvite tallerkner fra IKEA til å bruke til hverdags? Jeg føler dette er for pent til å bruke til en vennemiddag med barna, og føler kanskje at det komme til å bli stående i skapet...kanskje taes frem på nyttårsaften, bursdager, o.s.v Har dere alle et pen-servise?



Jeg har falt litt for dette, desinet av Jamie Oliver. Det er enkelt, stilrent, klassisk men allikevel ikke for "pent". Kan brukes til hverdag, og også til pent, avhengig av duk og tilbehør på bordet.



Hva ville dere ha gjort?

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-07, 22:15   #2
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere et "pen-servise"?

Vi har penservise. Dessverre synes jeg ikke det er like pent lenger, skulle jeg valgt i dag måtte det bli noe enkelt og tidløst. A la det øverste bildet du har lagt inn. Vi bruker vårt til spesielle andledninger, slik som jul, nyttårsaften, vennemiddager osv. Jeg synes Oliver´s servise er knallfint, men tror faktisk jeg hadde ønsket meg et mer typisk penservise til bryllup.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-07, 22:27   #3
mehmet
Går stille i dørene
 
mehmet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
Innlegg: 1.815
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har dere et "pen-servise"?

Vi ønsket oss bevisst ikke et penservise, siden vi ikke ville ha noe som sto i skapet størstedelen av tiden. Vi ønsket oss istedet Höganäs i hvitt, som vi bruker hver dag - og også til fest.

Jeg likte det fra Jamie Oliver godt - et annet flott sett er Teema fra Iittalla. Enkelt og stilfullt.

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-07, 22:36   #4
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.752
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har dere et "pen-servise"?

Av de to du har bilde av synes jeg det til Jamie Oliver er penest.

Vi har forøvrig et "penservise" og det brukes nesten alt for sjeldent. Jeg er for lite flink til å ta det frem. Dessuten er jeg litt usikker på om jeg vil vaske det i oppvaskmaskinen. Selv har jeg mest lyst på nytt kjøkkenservise og vurderer Ikea, men også andre enkle ting som Ittala Arabia 24h, Wedgewood/Jasper Conran Casual (se bilde 1), Wegewood Edme (bilde 2) o.l.

J. Conran Casual:


Edme:




Dette har vi (og samler videre på):

Wedgewood Cornucopia:

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-07, 22:38   #5
KristinS
Aktiv
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 281
KristinS er litt kul
Standard

Sv: Har dere et "pen-servise"?

Vi har penservise. Satur-Citron fra Ferdinand Finne. Ønsket oss til bryllupet og fikk det komplett i fjor.

Jeg syns det er koselig jeg å dekke på med finservise til spesielle anledninger.

På kjøkkenet til daglig har vi ett billig Ikeaservise.

KristinS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-07, 22:41   #6
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere et "pen-servise"?

Vi har ikke noe penservise, men noe mellompent i stengods som vi ønsket oss til bryllupet i 1998 - Denby Greenwich. Vi har både kaffe-, frokost- og middagsservise til 12.



Det er nok ikke minimalistisk nok etter dagens mote (særlig ikke koppene), men vi har vært veldig godt fornøyd med det. Serviset brukes både til hverdag og fest, det tåler oppvaskmaskin og stekeovn og er veldig slitesterkt. En kan knapt se at det er brukt.

Jeg likte Oliver-serviset godt. Hvis vi skulle kjøpt oss et penservise i dag, ville det trolig vært noe helhvitt. At det går i oppvaskmaskin, synes jeg er et must.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-07, 22:42   #7
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.752
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har dere et "pen-servise"?

Jeg har litt lyst til å skaffe meg Cornucopia i kaffeservise også:

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-07, 22:44   #8
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.785
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har dere et "pen-servise"?

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

Av de to du har bilde av synes jeg det til Jamie Oliver er penest.

Vi har forøvrig et "penservise" og det brukes nesten alt for sjeldent. Jeg er for lite flink til å ta det frem. Dessuten er jeg litt usikker på om jeg vil vaske det i oppvaskmaskinen. Selv har jeg mest lyst på nytt kjøkkenservise og vurderer Ikea, men også andre enkle ting som Ittala Arabia 24h, Wedgewood/Jasper Conran Casual (se bilde 1), Wegewood Edme (bilde 2) o.l.

J. Conran Casual:


Edme:




Dette har vi (og samler videre på):

Wedgewood Cornucopia:


Heisann! Folk snakker om at det er stille her, men jeg har allerdere fått tre svar i min aller første tråd. Hurra! og takk! Jammen bra det har begynt å regne!

Syns også Wedgewood/Jasper Conran Casual (se bilde 1) er pent, men sambo syns at alt offwhite ser gammelt ut, og "den gamle stilen" er kan ikke glad i, til min store fortvilelse....

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-07, 22:45   #9
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere et "pen-servise"?

Vi har Porsgrund Porselens "tid" som penservice og IKEA til hverdags. Er en grei løsning synes jeg, selv om jeg i svake øyeblikk tenker å bruke "tid" hele tiden...(Ja, for det er ikke SÅ ofte vi har spesielle anledninger liksom)

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-07, 22:46   #10
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.785
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har dere et "pen-servise"?

Opprinnelig lagt inn av KristinS, her.

Vi har penservise. Satur-Citron fra Ferdinand Finne. Ønsket oss til bryllupet og fikk det komplett i fjor.

Jeg syns det er koselig jeg å dekke på med finservise til spesielle anledninger.

På kjøkkenet til daglig har vi ett billig Ikeaservise.

Har du et bilde av det?

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-07, 22:48   #11
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har dere et "pen-servise"?

Opprinnelig lagt inn av mehmet, her.

Vi ønsket oss bevisst ikke et penservise, siden vi ikke ville ha noe som sto i skapet størstedelen av tiden. Vi ønsket oss istedet Höganäs i hvitt, som vi bruker hver dag - og også til fest.

Helt enig med deg. Vi har dårlig plass så sånn sett gir det seg selv, men jeg vil heller ha et skikkelig til både hverdag og fest. Har ikke det enda da.... etter 17 års ekteskap.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-07, 22:48   #12
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.199
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har dere et "pen-servise"?

Har Wedgewood Sterling, ikke ulikt det på det øverste bildet. Liker det kjempegodt, men blir brukt bare til fest og større middager. Syns det er litt stas å ha et flott servise til de spesielle anledningene.

Jeg skulle gjerne hatt et nytt hverdagsservise, jeg. Har også et "bokklubb servise" til hverdags, og det skulle gjerne blitt byttet ut. Jeg kommer bare aldri på det når jeg er i den type butikker....

Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-07, 22:50   #13
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere et "pen-servise"?

Rosendahl Grand Cru:

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-07, 22:51   #14
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.785
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har dere et "pen-servise"?

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Vi har Porsgrund Porselens "tid" som penservice og IKEA til hverdags. Er en grei løsning synes jeg, selv om jeg i svake øyeblikk tenker å bruke "tid" hele tiden...(Ja, for det er ikke SÅ ofte vi har spesielle anledninger liksom)



"Tid" har jeg ikke lagt merke til før... Det var pent! Vet du om det tåler oppvaskmaskin? Enig med deg i at en sånn gave burde brukes, og ikke bare tas frem 2 ganger i året...

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-07, 22:52   #15
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere et "pen-servise"?

Velg enkelt og hvitt! Det gjorde ikke vi da vi giftet oss . Serviset er fint nok det, men det er ikke så lett å variere med tilbehør, man blir litt låst når serviset har en farge og et mønster. Nå har jeg i grunnen lyst til å selge det og kjøpe nytt - hvitt. Kan liksom ikke ha to finservis.

Egentlig skulle det være strengt forbudt å samle på servise før man er passert 30 og har funnet ut hvilken smak man har har .

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-07, 22:52   #16
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har dere et "pen-servise"?

HAr penservice. Ikke noe dyrt men fikk det av mormor da jeg var 18 og klarer overhodet ikke å kvitte meg med det. Det er hvitt med gullkant og veldig tidløst. "Alle" synes det er fint. Jeg er mest glad i det siden jeg fikk det av mormor da. Har kaffeservice til 12 og middagsservice til 16 + mange serveringsfat, to sausenebb. Vi har endel selskap og jeg bruker det ganske ofte.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-07, 22:58   #17
tiril
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Har dere et "pen-servise"?

Vi ønskte oss dette "file",enkelt men fint,er super fornøyd på alle måter. Ok pris,sånn at du faktisk bruke det uten å vere livredd for at det skal knuse. Fått masse skryt av dette service. Elsker salat bollane!

middagsfat

salat bolle

sausenebbet

  Svar med sitat
Gammel 06-05-07, 23:04   #18
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.785
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har dere et "pen-servise"?

Opprinnelig lagt inn av tiril, her.

Vi ønskte oss dette "file",enkelt men fint,er super fornøyd på alle måter. Ok pris,sånn at du faktisk bruke det uten å vere livredd for at det skal knuse. Fått masse skryt av dette service. Elsker salat bollane!

middagsfat

salat bolle


sausenebbet

Dette var også pent...Er det i klar hvit eller offwhite?
:mannenfåranfallavoffwhite:

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-07, 23:04   #19
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.792
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har dere et "pen-servise"?

Vi har penservice. Begynte å samle før vi giftet oss, og fikk det vi manglet til bryllupet. Vårt penservice ligner på det du la inn bilde av først, men vi har gullkant. Til hverdags har vi et enkelt hvitt fra Porsgrunn samt et blomstrete som ble kjøpt på Jysk på slutten av 90-tallet ...

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-07, 23:06   #20
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.292
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere et "pen-servise"?

Jeg er bare inne for å konstatere at TM har upåklagelig smak.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no