Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Lukter Marlboro mer og dårligere enn annen røyk?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-04-07, 21:40   #1
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lukter Marlboro mer og dårligere enn annen røyk?

Ja, det lurer jeg på. Grunnen er at svigertrynet røyker nettopp dette merket, og det lukter helt forferdelig inne hos dem. Når vi har vært på besøk må vi skifte alt fra innerst til ytterst, selv skoene stinker. Og det lukter skikkelig dårlig. Nå er vi i feriehuset deres, som ble bygget ifjor - og tror du ikke hun har røyket ned dette huset også. Vi kokte ris, men ungene nektet å spise det fordi det smakte røyk. Jeg tuller ikke, det smakte virkelig det. Alt mel, sukker, krydder etc stinker røyk. Alle tørrvarer er uspiselige.

Søsteren min røyker også, men det er ikke sånn der. Moren min røykte gjennom hele min oppvekst, men det luktet aldri sånn eller så mye. Er det fordi svigermor røyker spesielt mye, eller er det merket sigaretter som setter den spesielle lukten?

Bill.mrk. "uvitende ikkerøyker"

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-07, 21:43   #2
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lukter Marlboro mer og dårligere enn annen røyk?

Selv syns jeg både Marlboro og Prince lukter verre enn andre merker. Og det virker som om lukten setter seg mer fast.

Men regner nesten med at det ikke finnes noen dokumentasjon på det.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-07, 21:45   #3
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lukter Marlboro mer og dårligere enn annen røyk?

Jeg synes også Marlboro lukter fælt. Litt kvalmende parfyme-aktig. Husker x-svigermor røykte sånne sigaretter. Men det luktet ikke vondt hjemme hos dem da. Har sikkert sammenheng med lufting, tømming av askebeger, og hvor de røykte, og når.

__________________
Gutt 95 Jente 04
cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-07, 21:58   #4
Tøtto
Superduperaktiv
 
Tøtto sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 664
Tøtto er litt kulTøtto er litt kulTøtto er litt kul
Standard

Sv: Lukter Marlboro mer og dårligere enn annen røyk?

Ja jeg er av den oppfatning at Marboro lukter verre. Jeg husker godt at vi ikke ville røyke marboro i friminuttene på ungdomsskolen for da var det lettere å bli tatt

__________________
..
Tøtto er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-07, 22:06   #5
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lukter Marlboro mer og dårligere enn annen røyk?

Ja!
Sigaretter generelt lukter verre og sterkere enn rulletobakk, og Marlboro og Rød Prince er det aller verste!

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-07, 22:09   #6
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lukter Marlboro mer og dårligere enn annen røyk?

Aha. Da er jeg altså ikke helt på bærtur.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-07, 22:10   #7
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lukter Marlboro mer og dårligere enn annen røyk?

Herregud så grusomt?! Det går jo ikke an å ha det sånn?

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-07, 22:19   #8
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lukter Marlboro mer og dårligere enn annen røyk?

Syns rulletobakk og Prince lukter fælt.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-07, 22:43   #9
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.824
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lukter Marlboro mer og dårligere enn annen røyk?

Marlboro mener jeg å huske at er veldig parfymert. Kanskje det er det som gjør at lukten blir spesielt intens?

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-07, 22:54   #10
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lukter Marlboro mer og dårligere enn annen røyk?

Helt ufattelig. Jeg føler virkelig med dere! Jeg vet at røykere som regel har sterkt nedsatt luktesans og ikke selv tror at de stinker så mye som de faktisk gjør (for ALLE røykere lukter), men dette må være det verste tilfellet jeg har hørt om, altså. Er hun klar over at hun senker verdien på alt hun eier ved å røyke det inn på den måten? Har dere snakket med henne om det? Dette høres virkelig forferdelig ut. Hadde jeg vært din mann hadde jeg ikke tolerert at mine foreldre ødela ting på den måten der, ting som skulle gå i arv. For ikke å snakke om helsen til barnebarna.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-07, 23:04   #11
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lukter Marlboro mer og dårligere enn annen røyk?

Om vi har snakket med henne om det? Nå måtte jeg le midt oppi elendigheten. Vi tok det opp ifjor en gang, tror jeg. Sa at ungene ikke kunne komme på overnatting der fordi spesielt toern reagerte med eksem. Jeg hadde printet ut masse dokumentasjon, for jeg visste at de kom til å avfeie meg med hysteri og tull. De hadde jo slukket røyken før vi kom, så da var det jo helt røykfritt. Svigerfar ble sinna som en tyrk, svigermor satte seg til å stortute før hun stormet i bilen. Helten gikk rett i kjelleren og hadde kjempedårlig samvittighet. Det hadde jo tatt meg laaaang tid å få ham til å gå med på å ta det opp i det hele tatt.
Dagen etter kom søsteren hans på besøk og hun tok meg skikkelig fatt. Det var nemlig bare tull av meg, og de hadde nesten ikke sett TV-skjermen for bare røyk da de var små, "men det gikk jo helt fint med oss." :mongostemme:

Helten vegrer seg i det lengste for å konfrontere dem med dette (og forsåvidt andre ting), sier at det er deres hus (helt korrekt) og at de må få bestemme. Men det går kanskje an å si noe likevel, på en eller annen måte?

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-07, 23:06   #12
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lukter Marlboro mer og dårligere enn annen røyk?

Åh herregud. Ja, da er det jammen ikke lett. Sånne folk går det jo bare ikke an å snakke med.

Du kan jo forresten si til svigerinnen din at røyking i svangerskapet heller ikke er skadelig, for jeg lever jo enda. Går det virkelig an å bruke slike argumenter idag? Huff.

Og hva ER det med menn og det å ikke kunne ta opp noe med sine foreldre? Min mann sliter også der, det er alltid JEG som må gå imot svigers, og jeg ender opp som den stygge ulven mens min mann er mammas engel som aldri sier imot. :raserianfall:

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-07, 23:11   #13
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lukter Marlboro mer og dårligere enn annen røyk?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Åh herregud. Ja, da er det jammen ikke lett. Sånne folk går det jo bare ikke an å snakke med.

Du kan jo forresten si til svigerinnen din at røyking i svangerskapet heller ikke er skadelig, for jeg lever jo enda. Går det virkelig an å bruke slike argumenter idag? Huff.

Og hva ER det med menn og det å ikke kunne ta opp noe med sine foreldre? Min mann sliter også der, det er alltid JEG som må gå imot svigers, og jeg ender opp som den stygge ulven mens min mann er mammas engel som aldri sier imot. :raserianfall:

Huff, nei. Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-07, 23:57   #14
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lukter Marlboro mer og dårligere enn annen røyk?

Ja, Marlboro både lukter og smaker forferdelig parfymert.
Dette høres ikke lett ut, hun virker ikke tilsnakkenes på det området, og det er jo ikke ukjent at noen går i forsvar eller angrep eller rett og slett ikke takler at det blir tatt opp. Gjerne pga veldig dårlig samvittighet langt der inne.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-07, 23:58   #15
Stjerne
Stolt trebarnsmor :)
 
Stjerne sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 61
Stjerne har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Lukter Marlboro mer og dårligere enn annen røyk?

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Ja!
Sigaretter generelt lukter verre og sterkere enn rulletobakk, og Marlboro og Rød Prince er det aller verste!

Signerer

Stjerne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-07, 00:30   #16
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lukter Marlboro mer og dårligere enn annen røyk?

Nei herregud for en svært hyggelig svigerfamilie! Dessverre så finnes mange av disse.

Greit nok det er deres hus, men disse barna er faktisk dine barn. Dere vil det beste for barna, det må svigerfamilien da skjønne!

Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-07, 08:47   #17
Leandra
Superduperaktiv
 
Leandra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 667
Leandra er litt kulLeandra er litt kulLeandra er litt kul
Standard

Sv: Lukter Marlboro mer og dårligere enn annen røyk?

Du kan jo spørre på en fin måte om de ikke kan være så snille og gå ut å røyke akkurat når dere er på besøk.Etter min mening skulle jo dette bare mangle.Så ringer dere i forkant og ber dem om å lufte litt når dere er på vei.
Dette har jeg selv gjort med mine foreldre som røyker,og besteforeldre.
Jeg forklarte at jeg ikke ønsket at mine barn skulle oppholde seg i rom hvor det ble røykt.Dette har gått helt fint.Hvis ikke så hadde jeg faktisk ikke besøkt dem.Har selv vært en røyker tidligere,men er blitt nesten allergisk mot den motbydelige lukten Trodde virkelig at alle gikk ut å røykte idag når det var barn tilstede,eller ikke-røykere for den slgs skyld!!

__________________
Leandra stolt mamma til 3 ungdommer❤️❤️❤️
Leandra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-07, 08:53   #18
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lukter Marlboro mer og dårligere enn annen røyk?

Joda, de går ut og røyker når vi er på besøk. Jeg tok en gang med meg babyen og forlot bordet i protest fordi de fyrte opp en sigarett der ETTER at vi hadde sagt vi bare kom hvis de gikk med på å røyke ute. Greia er bare at sigarettpartiklene ikke forsvinner når sigaretten er slukket. Det setter seg i innboet, flyr med husstøvet. De er ikke her engang - vi har lånt huset i påsken og det STINKER!

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-07, 22:40   #19
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lukter Marlboro mer og dårligere enn annen røyk?

Opprinnelig lagt inn av Azi, her.

Dere vil det beste for barna, det må svigerfamilien da skjønne!

Mja, de sier også at de vil det beste for barna. Vi er bare ikke helt enige om hva som er det beste og det verste. Men hvordan i all verden kan jeg spørre om dette uten å fornærme noen?

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-07, 23:20   #20
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lukter Marlboro mer og dårligere enn annen røyk?

Jeg syns røyk lukter grusomt uansett merke.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no