Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Bolia sofa - hvilket stoff?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-07-12, 18:23   #1
Olifant
Fersk i gamet
 
Olifant sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.811
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Bolia sofa - hvilket stoff?

Vi kjøpte brukt Bolia-sofa på finn.no for et par mnd siden. Nå har vesla klart å tisse i sofaen og den trenger altså litt rengjøring.

Ettersom vi kjøpte den brukt er jeg ikke helt sikkert på hvilket stoff det er og om jeg kan kjøre det en runde i maskonen.

Har prøvd å se på bolia.no, men synes det er vanskelig å identifisere stoffet på bildene derfra.

Noen som vet hvilket stoff dette er?



Og om jeg kan kaste det i maskinen eller om det må renses?


Sist redigert av Olifant : 17-07-12 kl 18:37.
Olifant er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-07-12, 18:54   #2
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bolia sofa - hvilket stoff?

Det ser ut som nantes, eller hva-det-nå heter. Bolias mest solgte.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-07-12, 19:01   #3
Olifant
Fersk i gamet
 
Olifant sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.811
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bolia sofa - hvilket stoff?

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Det ser ut som nantes, eller hva-det-nå heter. Bolias mest solgte.

Takk. Er det jeg vil gjetta på selv basert på bildene på nettet, men vanskelig å sammenligne altså.

Ser at trekket ikke skal vaskes i maskin. Kan jeg leie en tepperenser eller lignende?

Olifant er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-07-12, 19:15   #4
Carrie
-
 
Carrie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 839
Carrie er populærCarrie er populærCarrie er populærCarrie er populær
Standard

Sv: Bolia sofa - hvilket stoff?

Jeg har samme sofa :myser: Kjøpte med en pakke med renseprodukter da jeg kjøpte sofaen. En firkantet eske med et par (?) produkter inni. De/den skulle fjerne flekker. Har sluppet å bruke den i sofaen, men forsøkte i bilen på noen sjokoladeflekker i baksetet - og det ble som nytt. Det var et skum man skulle legge på, og tørke av/gni inn med runde bevegelser.
Men du er kanskje ute etter å få skylt opp hele trekket.... Det ville jeg følt behov for i et slikt tilfelle.

Carrie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-12, 19:19   #5
Meiose
Aktiv
 
Meiose sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 155
Meiose er litt kulMeiose er litt kul
Standard

Sv: Bolia sofa - hvilket stoff?

Jeg har vasket min med dampvasker, det fungerte helt fint! Har dog mørkere farge, men det er samme stoffet.

Meiose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-12, 20:52   #6
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.023
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Bolia sofa - hvilket stoff?

Har akkurat samme stoff og farge, og vi fikk vasket bort alt med tepperenser da eldstegutten kastet opp i sofaen rett før jul.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-12, 22:07   #7
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bolia sofa - hvilket stoff?

Jeg så på det trekket forrige uke, og tror også det er nantes. Butikkdamen så hun hadde hatt sofa med det trekket selv. Hun hadde vasket det på tretti og tatt det på igjen før det tørket (pga krymping). Hadde fungert. Dampvasker skulle også fungere.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-12, 10:42   #8
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bolia sofa - hvilket stoff?

Alle avtagbare sofatrekk vaskes i maskin i mitt hus - i tillegg til at jeg har brukt tepperensemaskin for å få vekk dypere i putene. Aldri krympet, men vasket max 30 grader, og brukt bakteriedrepende middel etterpå.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no