Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Tips til hvordan få solgt barneutstyr/klær

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-03-12, 22:08   #21
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.380
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tips til hvordan få solgt barneutstyr/klær

Rose: Enig i at det er blitt mye, mye vanskeligere å få solgt ting nå enn for et par år siden.

Input. Jeg har fått solgt alt at bilstoler uten problem, som regel tatt en tusenlapp pr sete. Det har da fulgt med kvittering og bruksanvisning.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-12, 05:27   #22
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.337
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips til hvordan få solgt barneutstyr/klær

Min erfaring er at det er veldig enkelt å selge brukt barneutstyr (stoler, bæreseler, babygym, osv.), mens klær er det langt verre med. Jeg har gitt bort mesteparten, men sparer på de virkelig fine og dyre tingene. Dette legger jeg nok ut på superekstrembilligspottrøversalg når jeg kanskje en gang får tilgang til markedsplassen på FP.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-12, 06:14   #23
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tips til hvordan få solgt barneutstyr/klær

Jeg har solgt babyseter 2 ganger uten problemer, de er jo som oftest brukt til bare 1 barn og derfor ganske trygt å kjøpe brukt. Men det er jo kanskje en ting man ønsker å hente og se før de blir kjøpt? Bor du sentralt slik at folk kan hente slike store ting hos deg?

Ang klær så bruker jeg å legge meg på mellom 20 -40% av full pris, avg av hva det er. Med så masse salg som det er hele tiden er det greit å ligge under halv pris på klær, siden det jo er brukt.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-12, 06:42   #24
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.843
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tips til hvordan få solgt barneutstyr/klær

Jeg har solgt en del, både klær og utstyr, på Finn. Og jeg har alltid solgt det unna veldig kjapt. Gode bilder og beskrivende tekst er viktig, men det viktigste er nok at jeg selger billig. Heller billig og kjapt salg enn å måtte streve for å få mer for tingene.
Mitt tips er altså å skru ned prisene dine noen hakk for å få solgt unna.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-12, 08:30   #25
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.851
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips til hvordan få solgt barneutstyr/klær

Jeg solgte alt av babyutstyret/småbarneutstyret på FINN. En haug med FischerPriceleker og andre gutteleker.
Klær har jeg ikke hatt noe hell med så det er gitt bort.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-12, 08:35   #26
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til hvordan få solgt barneutstyr/klær

Jeg hadde ingen problem med å bli kvitt babyutstyr da jeg solgte på finn for et år siden, men prisen er avgjørende. Jeg tror jeg tok 6- eller 700 kroner for et pent brukt Duologic-sete med ubrukt babyinnlegg. Det kostet nær 4000 nytt.

Halv pris på klær på finn ville vært aldeles uaktuelt. Det er jo nesten det samme som man får nye klær på salg for. Og da slipper man risikoen med uærlige selgere.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-12, 08:38   #27
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til hvordan få solgt barneutstyr/klær

Utstyr går veldig greit å bli kvitt, fine vinterdresser også. Mens vanlige hverdagsklær ikke er så greit å bli kvitt, spesielt hvis det legges ut til relativt høy pris og porto kommer på toppen. Da blir det jo like billig å kjøpe nytt i butikken. Og så er det ganske mye arbeid, det må være fine bilder, beskrivende tekst og bra varer. Og prisen må være såpass lav at man ikke like gjerne kunne gått i butikken.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-12, 08:41   #28
Huldra
Ferdig!
 
Huldra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 3.893
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tips til hvordan få solgt barneutstyr/klær

Jeg synes også det går trått med salg av utstyret og klærne. Det blir solgt sånn litt innimellom, men stort sett bare merketøyet. Man må visst ha skikkelig god tid når man skal selge brukt. Bill.merk: stua full av klær og utstyr.

__________________
98, 01, 08, (♥)
Huldra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-12, 08:43   #29
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.337
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips til hvordan få solgt barneutstyr/klær

Jeg synes det virker enklere å få solgt pakker med klær samlet, men også dette må være billig.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-12, 08:48   #30
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til hvordan få solgt barneutstyr/klær

Det er vel sånn at det ikke er så mange som kjøper klær fra HM brukt. Det er billig i utgangspunktet, og du skal ikke ha mye porto på toppen før det er like billig i butikken, og da får du nytt tøy. Merketøy er imidlertid dyrere i butikken, så hvis det er pent brukt kan man få noe man ellers ikke ville kjøpt. Jeg synes egentlig det er like greit å gi bort vanlig brukt barnetøy, ikke skjønner jeg at noen orker å styre med bilder av hvert enkelt plagg til 10 og 20 kr stykket heller.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-12, 08:50   #31
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til hvordan få solgt barneutstyr/klær

Jeg gidder ikke å selge noe særlig lenger. Jeg gir bort eller låner vekk og gir til Fretex. Det går ganske rundt, siden vi arver og får en god del.

Det er ingen vits i å prøve å tjene noe særlig på å selge brukt og man må holde seg oppdatert på prisnivå i butikk. Feks her om året skulle jeg kjøpe en OTH nummer to til minsten. Jeg lette på finn.no og der ville folk ha både 6000 og mer for en 3-4 år gammel OTH når en ny special edt kostet 5999 samme på Barnas hus, Biteringen, Babyshop, Babykos eller hvor det nå var. Joda, de hadde betalt 10 000 for den ny, men nyprisene hadde jo sunket, vognen var brukt og alternativet til å få noen kroner er jo å få ikke noe.

Jeg fant tilslutt en og den kostet 1000,-.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-12, 10:22   #32
Rose
Bør lage seg en tittel selv
 
Rose sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.456
Rose er populærRose er populærRose er populærRose er populær
Standard

Sv: Tips til hvordan få solgt barneutstyr/klær

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Jeg synes det virker enklere å få solgt pakker med klær samlet, men også dette må være billig.

Det har jeg gjort en del og syns det er enklere også. Da får man en pakke med masse klær og man betaler ikke så mye for klærne.
Er enklere for den som selger også. Jeg syns det er så kjedelig å ta bilde ett og ett enkelt plagg, er lettere å ta bilde av flere sammen og bli kvitt en del.

__________________
Rose
Rose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-12, 10:30   #33
dutte
fornyet
 
dutte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Far out east
Innlegg: 2.186
dutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tips til hvordan få solgt barneutstyr/klær

Jeg selger fortløpende unna klær og utstyr på finn. Min erfaring er at det meste kan selges, bare prisen er riktig. Og merketøy selger.

__________________
08 09

dutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-12, 11:04   #34
Prøvende
Ingen skravlebøtte
 
Prøvende sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 306
Prøvende er litt kulPrøvende er litt kul
Standard

Sv: Tips til hvordan få solgt barneutstyr/klær

Jeg tro nok du gjør lurt i å dele annonsene i utstyr og klær. Jeg antar utstyr går bedre enn klær som mange her sier. Jeg skal snart selge masse selv, og lurer på hvor mye jobb det blir.........

__________________
Hilsen Prøvende
2005, 2008, 2010
Prøvende er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-12, 11:15   #35
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.906
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til hvordan få solgt barneutstyr/klær

Opprinnelig lagt inn av Acino, her.

Har ikke tilgang her inne enda, nei - jeg har ikke skrevet nok smarte innlegg endå.

Nei, altså jeg ser den med at det er salg rundt om nå. Nypris på noen dresser var 1300kr, jeg kjøpte for 700kr og prøver å selge for 600kr. Bør kanskje gå ned til 500kr da; det er jo min egen feil at de ikke ble tatt i bruk(dobbelt opp med dresser, "lite" vinter osv). Jeg får kanskje rett og slett belage meg på større andel tap slik at jeg iallfall får noe for det.

Jeg vet som regel at dressen har vært å få kjøpt til 700 kr, og da gidder jeg ikke kjøpe den privat av noen for 600 kr. Med mindre de kanskje hadde levert den til meg på døren. Det meste kan selges, men pris er alfa og omega. Mye på bruktmarkedene er urealistisk høyt priset.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-12, 11:59   #36
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tips til hvordan få solgt barneutstyr/klær

Man får flunke nye Reima-dresser på salg nå for tiden helt ned i 300 kr for de minste str. Kanskje det lønner seg for deg å enten senke prisen, eller vente til høsten? Jeg solgte nylig en Fisher Price høgstol til 350 kr. Ga selv 500 kr for den på salg. Kunne solgt 6 slike stoler til den prisen viste det seg etter interessen å dømme. Et Maxi Cosi bilsete fikk jeg 400 kr for, 2008 modell, uten base. Lokka med en IKEA antilop-stol på kjøpet til den som kjøpte bilstolen, en 4 år gammel stol er ikke verdt særlig mye mer, uansett hvor pent brukt den er.

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-12, 12:09   #37
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.436
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tips til hvordan få solgt barneutstyr/klær

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg vet som regel at dressen har vært å få kjøpt til 700 kr, og da gidder jeg ikke kjøpe den privat av noen for 600 kr. Med mindre de kanskje hadde levert den til meg på døren. Det meste kan selges, men pris er alfa og omega. Mye på bruktmarkedene er urealistisk høyt priset.

Jeg ville selvsagt ikke tatt en så høy prsi for brukt, dette er snakk om ny med lapper på. Har selvsagt sjekka at ikke de dressene selges billigere nå. Har senka prisen ogfungerer ikke det så får jeg vente til høsten.

Helt vanlige klær arver jeg videre, jeg har ikke kapasitet til å ta bilder av alt og legge ut for 10kr pr plagg osv.

Senker priser og prøver igjen!

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-03-12, 12:40   #38
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til hvordan få solgt barneutstyr/klær

Skal man selge klær for å bli kvitt det, gjelder det å selge plaggene for 25-50 kroner. 100-150 for brukte dresser. Jeg kjøper splitter nye dresser (som jeg får velge ut selv hva farge og stæsj angår) til halv pris for 4-500 kroner, så da gidder jeg ikke å kjøpe brukte dresser for 3-400, altså.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no