Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Tips til hvordan få solgt barneutstyr/klær

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-03-12, 21:02   #1
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.431
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Tips til hvordan få solgt barneutstyr/klær

Ja, dette er visst ikke så enkelt som jeg først trodde: Å få solgt noe etter småtrolla. Som f.eks, nye ubrukte vintedresser med lapper på, pent brukte bilseter med base, jakker osv - jeg synes ikke jeg har vært urimelig i forhold til pris, men jeg har kanskje det? Brukte ting har jeg lagt meg under halv pris på og nye ting har jeg lagt meg noen hundrelapper under det jeg fikk kjøpt for. Ulike grupper på facebook, finn.no, ett annet forum jeg er på...ingen napp i det heeele tatt. Hva er egentlig triksene?

Hadde jeg hatt virkelig god råd så kunne jeg selvsagt arvet/gitt bort de store, dyre tingene også(jeg gjør det med "vanlige" klær), men jeg trenger å sitte igjen med litt. Finnes det flere steder å selge på enn jeg har tenkt på? Har selvsagt lagt ved bilder osv.

Hvor har dere lykkes best og raskest? Og hvordan?

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-12, 21:04   #2
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til hvordan få solgt barneutstyr/klær

Har du prøvd å selge her inne? Eller har du ikke tilgang, kanskje?

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-12, 21:04   #3
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips til hvordan få solgt barneutstyr/klær

Bare en liten tanke - nå på denne tiden så får en jo helt nye dresser til halv pris (eller i hvert fall for noen få uker siden) Jeg kjøpte selv en splitter ny Reimatec til halv pris. Derfor blir det ikke så forlokkende om du slår av 200 på nypris, selv om den er helt ubrukt.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-12, 21:08   #4
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.405
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips til hvordan få solgt barneutstyr/klær

Pent brukte vinterdresser selger jeg for 5-600 kr uansett førpris, f.eks Reimatec+ eller Molo som har kostet fra 1300 og oppover. Merket betyr endel.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-12, 21:09   #5
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tips til hvordan få solgt barneutstyr/klær

Du bør nok vente med vintertøyet til september og oktober. Jeg har solgt unna alt sommertøy nå. På finn.no.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-12, 21:09   #6
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til hvordan få solgt barneutstyr/klær

Det burde jo være greie muligheter for å få solgt tvillingstæsj på tvillingforum?

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-12, 21:09   #7
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips til hvordan få solgt barneutstyr/klær

Jeg tror du tar for høy pris rett og slett. Jeg er sjelden interessert i å kjøpe brukt, selv om lappen står på, for mer enn halv pris. Det er så ofte salg på klær og sko at det har liten hensikt å kjøpe brukt for samme pris som jeg kan kjøpe nytt i butikken.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-12, 21:10   #8
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.431
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tips til hvordan få solgt barneutstyr/klær

Har ikke tilgang her inne enda, nei - jeg har ikke skrevet nok smarte innlegg endå.

Nei, altså jeg ser den med at det er salg rundt om nå. Nypris på noen dresser var 1300kr, jeg kjøpte for 700kr og prøver å selge for 600kr. Bør kanskje gå ned til 500kr da; det er jo min egen feil at de ikke ble tatt i bruk(dobbelt opp med dresser, "lite" vinter osv). Jeg får kanskje rett og slett belage meg på større andel tap slik at jeg iallfall får noe for det.

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-12, 21:10   #9
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tips til hvordan få solgt barneutstyr/klær

Det jeg synes er avgjørende på Finn, er hva overskriften sier. Den må treffe.
Så lønner det seg å skrive i selve annonsen hva den innholder, spes en litse over merkene på tøyet, om det er noe spesielt. Da komme det nemlig opp dersom noen søker etter noe av det du selger.
Det samme med str ol. Prøv å dekke de fleste søkeordene, om du skjønner?

Ser trenden på finn nå er å ha alle opplysninger ligger under bildene, da får man ikke annonsen opp ved søk. Og når det har gått noen dager ligger annonsen laaangt uti!!

Gode bilder, god pris, utfyllende info og tålomodighet, det tror jeg er svaret. Det er sykt med annonser og folk som selger, så mange om beinet!

Ellers har vel Foreldre og Barn laget en salgsside? Skal se om jeg finner det og kan legge ut link.

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-12, 21:12   #10
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.431
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tips til hvordan få solgt barneutstyr/klær

Ja, kanskje vente til over sommeren med å selge vinterdressene, det var ikke dum tanke!
Men har ikke akkurat fått napp på annet heller. Jeg får skru ned prisene enda mer og gjøre ett nytt forsøk. Skjønner selv det nytter iallfall ikke å gi opp, selv om det kjennes som ett skikkelig styr.

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-12, 21:13   #11
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tips til hvordan få solgt barneutstyr/klær

Legg vinterklærne ut i september, da pleier de å gå fort, særlig om du ikke selger for dyrt. Ta gode bilder, skriv detaljert tekst og god overskrift i annonsen.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-12, 21:14   #12
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tips til hvordan få solgt barneutstyr/klær

Har ingen erfaring, annet enn at jeg var med å teste det før det startet opp.
Du kan jo sjekke det opp! Ser det er gratis nå også.
http://fbtorget.klikk.no/

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-12, 21:14   #13
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.431
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tips til hvordan få solgt barneutstyr/klær

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Det burde jo være greie muligheter for å få solgt tvillingstæsj på tvillingforum?

Jo, noe så, fikk solgt bagene til vogna der iallfall.

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-12, 21:15   #14
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til hvordan få solgt barneutstyr/klær

Bilseter og den slags går jo an å henge opp lapper om på helsestasjonen/nærbutikk etc.?

Jeg solgte bilsetet til en venninne, men bagvognen fikk jeg aldri solgt for en grei nok pris, så den har jeg faktisk gitt vekk til Barneklinikken. Ellers har jeg både kjøpt og solgt på Finn, men jeg ser at det er mange selgere som priser seg alt for høyt, og at mange kjøpere skal prute ned til slikk og ingenting.
"Nei, jeg selger ikke et helt nytt Cabriofix med base og regntrekk for 500 kroner."

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-12, 21:16   #15
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tips til hvordan få solgt barneutstyr/klær

Sjekk www.finn.no under ønskes kjøpt. Der kan det være det er noen som ønsker å kjøpe det du selger.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-12, 21:16   #16
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.431
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tips til hvordan få solgt barneutstyr/klær

Henge opp lapper ja, Ru, det har jeg faktisk ikke gjort, god tanke!
Skal sjekke ut linken, Grøten, takk!

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-12, 21:17   #17
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.431
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tips til hvordan få solgt barneutstyr/klær

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Sjekk www.finn.no under ønskes kjøpt. Der kan det være det er noen som ønsker å kjøpe det du selger.

Følger alt med, ellers takk for tipset!

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-12, 21:19   #18
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til hvordan få solgt barneutstyr/klær

Bilseter får du veldig, veldig lite for altså. Ingen vits å prøve på halv pris engang, tenker jeg. Selger du her inne, er det større sjanse, fordi folk stoler mer på hverandre her.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-12, 22:46   #19
Rose
Bør lage seg en tittel selv
 
Rose sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.456
Rose er populærRose er populærRose er populærRose er populær
Standard

Sv: Tips til hvordan få solgt barneutstyr/klær

Sliter med det samme her også. Har hatt reima dresser liggende ute på finn en stund nå men blir ikke solgt. Er sikkert feil tid som flere sier. Men har en vårdress ute og de er jo ikke på tilbud nå så kan ikke skjønne at den er feil tid.

Men syns det er blitt verre å selge ting for tiden jeg. Syns det var lettere før. Kanskje det er så mye salg for tiden at folk heller kjøper nytt...

__________________
Rose
Rose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-12, 22:49   #20
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til hvordan få solgt barneutstyr/klær

Jeg tror også det er lurere å legge ut vinterdresser på høsten.
Selv kjøper jeg kun brukt når det er virkelig billig, type en tredjedel av prisen og slikt. Jeg gidder ikke ellers, jeg føler med på salg og får med meg mye reduksjon der, og da vil jeg heller velge selv og få med lapp.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no