Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Fjerne deksel på stikkontakt

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-05-11, 20:13   #1
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.322
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Spørsmål

Fjerne deksel på stikkontakt

Jeg skal tapetsere og vil fjerne stikkontaktdekselet, slik at det blir lettere i tapetsere. Jeg har skrudd ut skruene inni (ja da, jeg har tatt sikringen først), men dekselet sitter bom fast. Jeg vet ikke hvor jeg skal "bryte" for å få den løs.

Irriterer meg, for jeg tenkte jeg skulle slippe å dille rundt de med tapet.

Hjelp...

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-11, 20:15   #2
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.928
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fjerne deksel på stikkontakt

Det skal jo komme hvis du har tatt ut skruene.
Men hvis du ser på siden kan du sannsynligvis lirke en flat skrutrekker innimellom greia og veggen.

De er hule, men på noen av dem er det en "bunnflate" inntil veggen, som du ikke vil løsne. Mens på andre sitter "lokket" bare helt inntil veggen skrudd inntil av de skruene du har tatt løst. Så sannsynligvis vil de poppe bare du lirker litt på siden.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-11, 20:19   #3
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.322
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Fjerne deksel på stikkontakt

Jeg prøvde å lirke, men må kanskje ta litt hardere i. Skal prøve senere, for nå trenger jeg lys i 2. etasje når ungene skal på badet.

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-14, 13:18   #4
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.443
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fjerne deksel på stikkontakt

Ikke overraskende havnet jeg på FP ved å google

Integrerte stikkontakter (tror jeg det heter, selve boksen sitter inne i veggen), skruene er løsnet, men lokket sitter like fast. Jeg har prøvd å lirke det av med kniv uten hell. Forslag?

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-14, 13:26   #5
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fjerne deksel på stikkontakt

Ta i. Går det til h.... selger de nye på Clas Ohlson.

De sitter gjerne godt.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-14, 13:44   #6
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.443
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fjerne deksel på stikkontakt

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Ta i. Går det til h.... selger de nye på Clas Ohlson.

De sitter gjerne godt.

Takk! Var usikker på om jeg kunne risikere å ødelegge noe inne i boksen, så nå har jeg maskert i stedet. Men på neste vegg skal boksene av!

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-16, 19:34   #7
Cauchy
Bør lage seg en tittel selv
 
Cauchy sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Innlegg: 1.713
Cauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fjerne deksel på stikkontakt

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Ikke overraskende havnet jeg på FP ved å google

Integrerte stikkontakter (tror jeg det heter, selve boksen sitter inne i veggen), skruene er løsnet, men lokket sitter like fast. Jeg har prøvd å lirke det av med kniv uten hell. Forslag?

Jepp.

Jeg forstår at jeg må slå av sikringen for å ta av dekselet, men må den være av helt til dekselet er tilbake, eller kan jeg slå på sikringen i mellomtiden?

Cauchy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-16, 19:44   #8
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.637
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fjerne deksel på stikkontakt

Sikringene kan være på, men du bør passe på at ingen kommer borti dem. Da får de støt.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-16, 20:28   #9
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fjerne deksel på stikkontakt

De setter seg fort fast i tapeten, og er derfor litt vrine å få av. Jeg bruker en kniv eller et tynt skrujern som jeg lirker meg en liten åpning med. Når den åpningen er der, så er det bare å brekke det ut!

Og nei, du ødelegger ikke noe inni der.

Er forøvrig ikke noen vits i å ta sikringene heller. Alt det elektriske er godt inne i veggen, og du skal være veldig klønete for å komme borti noe.

Hilsen ei som er livredd strøm og som nå er en kløpper på å ta av både stikkontakter og lysbrytere :P

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-16, 21:17   #10
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fjerne deksel på stikkontakt

Er veggen malt tidligere? Kan fort bli at disse sitter litt hvis de har blitt satt på før malingen var skikkelig tørr. Prøv å vri litt forsiktig.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-16, 21:17   #11
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fjerne deksel på stikkontakt

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Ta i. Går det til h.... selger de nye på Clas Ohlson.

De sitter gjerne godt.

Hvis det er nyere Elko-kontakter ja, så er det lett å få tak i.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-16, 21:21   #12
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fjerne deksel på stikkontakt

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Er forøvrig ikke noen vits i å ta sikringene heller. Alt det elektriske er godt inne i veggen, og du skal være veldig klønete for å komme borti noe.

Forutsatt nyere kontakter ja. Går man 30 år tilbake er det en del der man ganske lett kan komme borti ting...

Og mens man har slike åpne: etterstram litt. Ledninger skal ikke være veldig hardt skrudd fast, men sjekk lett at det er skrudd til. Her kan det være at du skrur til bare med tre fingre på skrujernet i stedet for bruke hele hånden...

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-16, 22:52   #13
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fjerne deksel på stikkontakt

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Forutsatt nyere kontakter ja. Går man 30 år tilbake er det en del der man ganske lett kan komme borti ting...

Godt poeng! Jeg skrev bare ut fra egen erfaring, og det er nyere kontakter.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no