Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Tussa skal bli voksen for andre gang

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-01-11, 20:44   #21
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tussa skal bli voksen for andre gang

Der var vi på samme planet, Mjau. Trur eg må sjekke ut det serviset altså!

Dei glassa du snakke om har eg ikkje sett. Får søke. Trur ikkje vi har Kitchen her omkring.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-11, 20:45   #22
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tussa skal bli voksen for andre gang

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg elsker mine Line fra Kosta Boda, men mange steiler over fasongen. Det gjør meg ingenting. Vinen smaker godt i dem.

Vi har også Line, aldi noen som har klagd på de her.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-11, 20:46   #23
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tussa skal bli voksen for andre gang

LilleBulla, da hadde du hatt sære gjestar, om dei klagde på vinglassa.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-11, 20:47   #24
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tussa skal bli voksen for andre gang

Ser dei Riedel-glassa er top of the pops blant vinkjennerar. Men innser at om eg skal spare på noko må eg finne noko som mamma og andre tanter kan finne lett på den lokale butikken.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-11, 20:50   #25
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tussa skal bli voksen for andre gang

Opprinnelig lagt inn av LilleBulla, her.

Vi har også Line, aldi noen som har klagd på de her.

Ikke hos meg heller, de skulle bare prøvd seg. Men jeg vet at mange ikke liker rett fasong på rødvinsglass, de skal jo ideelt sett være tulipanformet.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-11, 20:55   #26
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 8.998
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tussa skal bli voksen for andre gang

Opprinnelig lagt inn av Haugtussa, her.

Det var også veldig fint! Er det sølvkant?

Ja, det er sølvkant. Litt diskret dekor i sølvkanten.

Er forøvrig samme porselenet som Tid, bare dekoren som er forskjellig. Tid har påmalte årringer i hvitt mens Nathalie har sølvkanten.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-11, 20:57   #27
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tussa skal bli voksen for andre gang

Opprinnelig lagt inn av Haugtussa, her.

Ser dei Riedel-glassa er top of the pops blant vinkjennerar. Men innser at om eg skal spare på noko må eg finne noko som mamma og andre tanter kan finne lett på den lokale butikken.

Jeg mener Ica har hatt noe opplegg med Riedel, eller kanskje jeg er helt på jordet altså.

Jeg vet christiania glasmagasn har sentimento. Den er vel ganske rund?
Kanskje det kunne vært et godt alternativ også.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-11, 21:00   #28
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 8.998
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tussa skal bli voksen for andre gang

Opprinnelig lagt inn av Haugtussa, her.

Ser dei Riedel-glassa er top of the pops blant vinkjennerar. Men innser at om eg skal spare på noko må eg finne noko som mamma og andre tanter kan finne lett på den lokale butikken.

Det er sikkert greit å ta en tur og se hva du liker. Ikke noe er så irriterende som å spare på noe som ingen får tak i, og så sitter man der med noen få glass og aldri nok til å dekke et bord.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-11, 21:06   #29
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tussa skal bli voksen for andre gang

Er man ikke voksen hvis man ikke har finservice og vinglass?

__________________
Jente -96, gutt -04
turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-11, 21:17   #30
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tussa skal bli voksen for andre gang

Finservice har jeg nok ikke, selv om jeg er voksen. Jeg får generelt lite service. Nei, det er ikke sant. Jeg har en snill mann.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-11, 21:24   #31
Perhonen
Pessimistisk Optimist.
 
Perhonen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.230
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tussa skal bli voksen for andre gang

Jeg har servise dilla...og har nettopp bestilt meg frokost serviset Ostindia fra Rørstrand. Fikk middagsservise fra min tidligere svigermor da jeg fylte 30. Den gang hadde jeg et frokostservise fra Ittala, men det ble igjen hos min eksmann. Nå har jeg bokklubbens vervepremier i forskjellig format. Blir deilig å ha noe å sette frem uten å gremmes over det. Etter å ha vært uten i ti år.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-11, 22:16   #32
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tussa skal bli voksen for andre gang

Opprinnelig lagt inn av turi, her.

Er man ikke voksen hvis man ikke har finservice og vinglass?

Jo voksnere man er, jo finere service er det mange som mener man kan forvente.

Og hva drikker du vinen av om du ikke har vinglass? Duralex?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-11, 22:20   #33
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tussa skal bli voksen for andre gang

Opprinnelig lagt inn av 3barnsmor, her.

Grey pearl er dyrt, dessverre, men er ganske ofte på tilbud. Tror kaffeserviset fort kommer opp i 500 for en kuvert på fullpris. Men det er utrolig elegant og fint.

Vi har dette og kjøper alltid på tilbud. Dvs. kjøpte. De er ofte på salg og nå har vi det meste.
Jeg liker ellers det Skilpadda foreslo.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-11, 22:34   #34
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tussa skal bli voksen for andre gang

Opprinnelig lagt inn av turi, her.

Er man ikke voksen hvis man ikke har finservice og vinglass?

Jo, men eg er såpass gammaldags at eg syns det er fint å dekke eit fint bord med fine glass, fint servise og sølvtøy. Og det er vel noko ikkje så mange 19åringar er opptatt av.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-11, 22:36   #35
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tussa skal bli voksen for andre gang

Opprinnelig lagt inn av Haugtussa, her.

Jo, men eg er såpass gammaldags at eg syns det er fint å dekke eit fint bord med fine glass, fint servise og sølvtøy. Og det er vel noko ikkje så mange 19åringar er opptatt av.

Jeg var knapt 20 da jeg (helt frivillig) begynte å samle på finservise, vinglass og sølvtøy. (Men så dekker jeg propert bord tjue år etter også da.)

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-11, 23:05   #36
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.803
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tussa skal bli voksen for andre gang

Grey pearl er wedgewood ja.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-11, 23:12   #37
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tussa skal bli voksen for andre gang

Opprinnelig lagt inn av 3barnsmor, her.

Grey pearl er wedgewood ja.

Er du sikker? Jeg finner ikke noe Grey Pearl hos Wedgwood, men Villeroy & Boch har et som ligner veldig på det som er vist over. (Det var et lite bilde, så jeg er ikke aldeles sikker, altså.)

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-11, 23:29   #38
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.803
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tussa skal bli voksen for andre gang

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Er du sikker? Jeg finner ikke noe Grey Pearl hos Wedgwood, men Villeroy & Boch har et som ligner veldig på det som er vist over. (Det var et lite bilde, så jeg er ikke aldeles sikker, altså.)

Slett ikke, men jeg googlet også og kom frem til wedgewood... Det er ikke jeg som har det, men noen andre i familien - ellers skulle jeg jo sjekket det.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-11, 23:42   #39
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tussa skal bli voksen for andre gang

Har du forresten vurdert Edme fra Wedgwood? Det er et stentøyservise som ligger godt under porselensservisene fra Wedgwood i pris, men fortsatt veldig pent.

Originalen er i lys beige:

Også har det ganske nylig kommet en variant i hvitt:

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-11, 23:45   #40
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tussa skal bli voksen for andre gang

Også var det det med at koppene skulle være skjøre, ja. Da utgår dette glatt, tenker jeg ...

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no