Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Tussa skal bli voksen for andre gang

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-01-11, 15:35   #1
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tussa skal bli voksen for andre gang



Men to år etter skilsmissen innser eg at eg savne finetinga mine. Eg fikk Amherst middagsserviset, men eg savne en fin vinserie. Eg treng også nytt kaffiservise. Mitt gamle frå 1996 er ikkje akkurat pent lengre, men det får sikkert sin renessanse så det blir ikkje kasta.

Så har nokon eit tips? Eg vil ha rund klokke til vinglassa, ellers åpent. Til kaffiserviset trur eg at eg må satse på noko enkelt. Koppane skal ikkje vere store, og gjerne litt skjøre. Ikkje tjukke på nokon måte.

Glasa bør matche:



og telesølv

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-11, 15:40   #2
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.127
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tussa skal bli voksen for andre gang

Jeg synes koppene til Amherst, som på bildet ditt, er av de peneste kaffekoppene jeg vet. Men du tenkte kanskje noe mer hverdagslig? Jeg har nettopp selv landet på Teema fra Iittala, men de er ikke spesielt "skjøre", så det er kanskje ikke noe for deg, men det er nå et forslag.

Det tok oss årevis å finne glass vi virkelig likte begge to, og vi er fremdeles veldig fornøyd med Merlot-serien fra Orrefors. Her er et rødvinsglass:



Både Amherst, Teema og Merlot har dessuten den fordelen at de neppe går ut av produksjon med det aller første (noe man ofte risikerer med denslags).

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-11, 15:51   #3
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.081
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tussa skal bli voksen for andre gang

Vi har Orrefors Difference. Er veldig fornøyd med dem, men de brukes ikke så ofte. Er det fest og høy sigarføring, dekker ikke jeg med glass til 300 kr. stk.


Kaffeserviset har jeg arvet. Vi har intet mindre enn to, i tillegg til det som hører til middagsserviset. Likevel er det stadig Mummi-kopper som benyttes.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-11, 16:24   #4
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tussa skal bli voksen for andre gang

Begge Orrefors-glassa var noko eg likte. Dei ligge på rundt 300? Kanskje litt i overkant i pris, men absolutt noko å sjekke ut.

Enig i at Amherst har nydelige koppar. Det er en sånn type kopp eg ser for meg, men Amherst er veldig dyrt. Må google Teema.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-11, 16:25   #5
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tussa skal bli voksen for andre gang

Er det i samme forma som dei Mummi-koppane? Litt for grovt ja, dette segmentet trur eg at eg har dekka.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-11, 16:28   #6
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tussa skal bli voksen for andre gang

Dette er Rosendahl sitt. Nokon som kjenne til korleis det er å drikke av? Kjæresten har dei andre frå Rosendahl, dei med avlang klokke. Dei er fine men ikkje så gode å drikke av.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-11, 17:04   #7
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.127
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tussa skal bli voksen for andre gang

Teema er samme fasong som mummikoppene, ja. Jeg er egentlig enig i at de er litt grove, men de er tenkt som veldig hverdagsfrokostservise - vi har Amherst til veldig pent, og dessuten disse til mellombruk:

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-11, 17:07   #8
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.869
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tussa skal bli voksen for andre gang

Jeg elsker mine Line fra Kosta Boda, men mange steiler over fasongen. Det gjør meg ingenting. Vinen smaker godt i dem.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-01-11, 17:50   #9
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tussa skal bli voksen for andre gang

Er det penservise du ønsker deg? I så fall foreslår jeg grey pearl:

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-11, 18:11   #10
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tussa skal bli voksen for andre gang

Korleis ligge Grey pearl i pris? Kven føre det?

Line likar eg ikkje.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-11, 18:15   #11
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.869
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tussa skal bli voksen for andre gang

Opprinnelig lagt inn av Haugtussa, her.

Line likar eg ikkje.

Smak og behag. Jeg liker dem.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-01-11, 18:17   #12
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tussa skal bli voksen for andre gang

Vi har Sterling fra Wedgwood som kaffeservise, og det tror jeg kunne falle i smak hos deg også. Nå skal det sies at det er akkurat det samme serviset som Amherst, bare med annen dekor, så jeg antar at prisen ligger på rundt det samme, uten at jeg vet det sikkert.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-11, 18:25   #13
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tussa skal bli voksen for andre gang

Opprinnelig lagt inn av Haugtussa, her.

Korleis ligge Grey pearl i pris? Kven føre det?

Line likar eg ikkje.

Grey pearl er dyrt, dessverre, men er ganske ofte på tilbud. Tror kaffeserviset fort kommer opp i 500 for en kuvert på fullpris. Men det er utrolig elegant og fint.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-11, 18:31   #14
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.228
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tussa skal bli voksen for andre gang

Jeg ønsker meg Sterling kaffeservise! Har Sterling middagsservise men mangler prikken over i'en.

Vi har Vino Grande vinglass fra Spiegelau. Disse koster litt under en hundrelapp for stykket, så det er på ingen måte noen krise om ett skulle knuse, men fasongen på de er veldig stilren og pen. Vi har bordeaux, hvitvin og portvinsglass i denne serien.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-11, 18:57   #15
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tussa skal bli voksen for andre gang

Jeg syns kaffeserviset Nathalie til Porsgrund er tidløst og fint, og så ligger det vel litt lavere i pris enn Wedgwood og Villeroy & Boch.
Christiania GlasMagasin har også ofte tilbud på Porsgrund.
Rett og rund kopp, personlig foretrekker jeg den rette men det er jo smak og behag.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-11, 19:33   #16
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tussa skal bli voksen for andre gang

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Jeg ønsker meg Sterling kaffeservise! Har Sterling middagsservise men mangler prikken over i'en.

Vi har Vino Grande vinglass fra Spiegelau. Disse koster litt under en hundrelapp for stykket, så det er på ingen måte noen krise om ett skulle knuse, men fasongen på de er veldig stilren og pen. Vi har bordeaux, hvitvin og portvinsglass i denne serien.

Eg ønsker meg litt rundere klokke trur eg. Men fin pris ja!

Opprinnelig lagt inn av 3barnsmor, her.

Grey pearl er dyrt, dessverre, men er ganske ofte på tilbud. Tror kaffeserviset fort kommer opp i 500 for en kuvert på fullpris. Men det er utrolig elegant og fint.

Er det Wedgwood?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Vi har Sterling fra Wedgwood som kaffeservise, og det tror jeg kunne falle i smak hos deg også. Nå skal det sies at det er akkurat det samme serviset som Amherst, bare med annen dekor, så jeg antar at prisen ligger på rundt det samme, uten at jeg vet det sikkert.

Tippe det er samme pris ja. Nydelig okke som.

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Jeg syns kaffeserviset Nathalie til Porsgrund er tidløst og fint, og så ligger det vel litt lavere i pris enn Wedgwood og Villeroy & Boch.
Christiania GlasMagasin har også ofte tilbud på Porsgrund.
Rett og rund kopp, personlig foretrekker jeg den rette men det er jo smak og behag.

Det var også veldig fint! Er det sølvkant?

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-11, 19:38   #17
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tussa skal bli voksen for andre gang

Dette er også Prosgrund. Tid. Sjekk nydelige stetten!

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-11, 19:38   #18
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tussa skal bli voksen for andre gang

Det var bildet sitt det.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-11, 19:42   #19
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tussa skal bli voksen for andre gang

Vi har tid fra porsgrunn som både middag og kaffeservise. Det er skjøre kopper, og man kan velge mellom klassisk fasong på stett, eller mer moderne kopper. De er helt hvite da.

Vi har ittala essence i galss, og de er nok litt for kantete til din smak. Men har du sjekket ut glassene de har på kitchen? Riedel, er det det de heter?

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-11, 19:42   #20
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tussa skal bli voksen for andre gang

Hehe, så vittig. Det siste bildet der er det serviset vi har.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no