Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Hurlumhei eller Hurumhei - Fjolls til fjells

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-01-08, 14:07   #1
*HH*
Frøken
 
*HH* sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.269
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hurlumhei eller Hurumhei - Fjolls til fjells

Er Hurlumhei bare en stor misoppfatning av det store flertallet? Vi var på quiz og fikk spørsmålet om "Hva heter høyfjellshotellet i filmen Fjols til Fjells?".

Jeg mente det var Hurlumhei, min mor og far Hurumhei. På NRK sine nettsider står det HURUMHEI, alle andre steder står det Hurlumhei. Quizmasteren var skråsikker på at det var Hurlum, mens jeg selv begynner å bli litt i tvil. At Leif Juster sier Hurlumhei når han begynner å bli stresset, og at han sier Hurumhei ellers

Vi har vel snart havnet på alternativet kjøp filmen og finn ut av det.

Jeg tenker litt for mye på dette livsviktige spørsmålet

__________________
I valg mellom falske venner og åpne fiender har jeg alltid foretrukket det siste - Bjørnstjerne Bjørnson

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-08, 14:12   #2
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.789
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hurlumhei eller Hurumhei - Fjols til fjells

Jeg er helt sikker på at det heter Hurumhei høyfjellshotell og at det er ment å være et ordspill til hurlumhei. Noe det ender opp som når det topper seg for Poppe et stykke ut i filmen. Det ser ut til å være en vanlig misforståelse når en leiter litt på nett.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-08, 16:02   #3
*HH*
Frøken
 
*HH* sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.269
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hurlumhei eller Hurumhei - Fjols til fjells

Ja, det er det jeg fant ut av også. For det var over 10 000 treff på Hurlumhei og nesten ingen på Hurumhei.

__________________
I valg mellom falske venner og åpne fiender har jeg alltid foretrukket det siste - Bjørnstjerne Bjørnson

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no