Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Døgninntak av MME

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-11-07, 15:48   #21
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Døgninntak av MME

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

15% av kroppsvekten i døgnet. Dvs veier han 4 kilo, skal barnet ha 600 ml i døgnet.

Det er ikke en øvre grense. Allerede på nyfødtintensiven ble den unge mannen her i huset 6 dager gammel administrert en døgndose på 850 ml fordelt på 3,3 kg (dvs. 25% av kroppsvekten).

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 12:09   #22
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Døgninntak av MME

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Det er ikke en øvre grense. Allerede på nyfødtintensiven ble den unge mannen her i huset 6 dager gammel administrert en døgndose på 850 ml fordelt på 3,3 kg (dvs. 25% av kroppsvekten).

Det er mulig. Dette er hva jeg fikk informert av helsesøster i Nederland da jeg måtte slutte med amming og gå over til flaske. Det var forøvrig en veldig greie "tommelfinger-regel" synes jeg for da visste jeg i alle fall at babyen min hadde fått nok, dersom jeg lå rundt dette pr.døgn eller evt litt mer. Det var greit i forhold til å måle opp/tilberede måltider når jeg visste omtrent hvor mye babyen ville og skulle ha.

Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no