Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Må skøyter slipes før første gangs bruk?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-01-11, 12:42   #21
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.640
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Må skøyter slipes før første gangs bruk?

Dette var jeg overhode ikke klar over. Tanken har faktisk aldri slått meg.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 12:58   #22
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.376
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Må skøyter slipes før første gangs bruk?

Jeg visste det heller ikke, første gang jeg kjøpte skøyter. Siden vi har bandyspillere i familien, og barnet begynte på hockey lærte jeg fort. Når man tenker etter er det egentlig ganske logisk. Det er mange som prøver skøytene i butikken, og trasker rundt på teppe/linoleum/tregulv med dem. Derfor er det bortkastet å slipe dem på forhånd. Det som irriterer meg mer er at ikke alle som selger skøyter tilbyr sliping.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 13:08   #23
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.998
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Må skøyter slipes før første gangs bruk?

Jeg har aldri hørt om dette før nå og må innrømme at jeg synes det er rart hvis butikkansatte går ut fra at dette er allmennkunnskap.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 13:09   #24
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Må skøyter slipes før første gangs bruk?

De er mest sannsynligvis slipt, så det trenger du nok ikke. Jeg har aldri solgt et par usplite skøyter i mitt liv (kun solgt nye som kommer ferdig slipt fra fabrikken). Trodde uslipte skøyter hørte "gamledager" til.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 13:13   #25
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Må skøyter slipes før første gangs bruk?

Opprinnelig lagt inn av Isbjørn, her.

Skøyter skal slipes jevnlig Uslipte skøyter gjør at barnets øtter glir lettere ut til siden, Er de slipt og skarpe, er det lettere å holde balansen.

Dette stemmer. Man bør slipe de nå og da, for at de skal være gode å bruke. Men det er ikke et "must" å slipe nye skøyter. Jeg har aldri gjort det, på tross av at jeg har hatt fri tilgang til slipemaskin. Det har ikke vært nødvendig.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 13:16   #26
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.376
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Må skøyter slipes før første gangs bruk?

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

De er mest sannsynligvis slipt, så det trenger du nok ikke. Jeg har aldri solgt et par usplite skøyter i mitt liv (kun solgt nye som kommer ferdig slipt fra fabrikken). Trodde uslipte skøyter hørte "gamledager" til.

Hvor har du solgt skøyter da? Jeg har aldri funnet slipte i noen sportsbutikk i Oslo. Om butikken har ment at de er slipte, så har de vært langt fra slipt godt nok.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 13:26   #27
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Må skøyter slipes før første gangs bruk?

Sikkert ikke krise om de ikke er for en liten turs skyld, men jeg har aldri kjøpt ferdig slipte skøyter før.
Skøyter er ferdig profilslipt fra fabrikken, men det er ikke godt nok å gå på hvis man skal ha skikkelig grep og balanse.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 13:27   #28
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Må skøyter slipes før første gangs bruk?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Hvor har du solgt skøyter da? Jeg har aldri funnet slipte i noen sportsbutikk i Oslo. Om butikken har ment at de er slipte, så har de vært langt fra slipt godt nok.

Flere steder, flere kjeder. Jeg har fått klar beskjed fra flere leverandører at skøytene kommer slipt. At de ikke er slipt nok etter enkeltes standarder sa de ikke noe om. Jeg tviler ikke på at de kan ha godt av å slipes ganske fort, men at de er fullstendig uslipte kan ikke stemme. Har gått på flere av dem selv uten å reflektere over at det er vanskelig. Nå er jeg riktignok fullstendig amatør på skøyter....

Dette er noen år siden nå, så kan hende ting har endret seg til det verre, men det tviler jeg egentlig litt på.

Dette blir kanskje litt det samme som at jeg aldri ville gått på nye ski uten å preparere sålen først, uansett om de kommer ferdig preppet fra fabrikk eller ikke. Fabrikkvoksen slites fort, og er ikke optimal så da vil jeg gjøre det selv. Men klart, man MÅ ikke.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 13:48   #29
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.376
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Må skøyter slipes før første gangs bruk?

Når jeg sier slipt, mener jeg slipt til å gå på. At de ikke er fullstendig uslepet sier jo seg selv. Ingen av skøytene jeg har sett på på xxl, Anton, gresvig, obs eller Torshov sport har vært slepet klare til bruk. Og det har ingenting med "enkeltes" standard å gjøre gitt. Men selvsagt, det er ikke fysisk umulig å gå på dem. Om det kan sammenliknes med skiprepping aner jeg ikke, det har jeg ingen kjennskap til.

__________________


Sist redigert av Tallulah : 02-01-11 kl 13:59.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 14:00   #30
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Må skøyter slipes før første gangs bruk?

Nå har de gått, så jeg håper det går fint. Regner med det. Uansett så ser de jo slipt ut i forhold til det Mauser sa. Men det skader sikkert ikke å gå innom en sportsbutikk til uken og få dem til å se på dem og slipe dem om det trengs.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 14:15   #31
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Må skøyter slipes før første gangs bruk?

Iset: De blir jo ikke ødelagt, så det går helt sikkert fint!

Dere som kun har brukt fabrikkslipte skøyter bør prøve å få de slipt, det er mye morsommere å gå på, og man får en helt annen kontroll.

Er gift med en hockeyspillermann, og han har satt meg inn i sakene. Skøyter slipes til og med forskjellig ettersom hvor på banen man spiller og etter hvordan man går på skøytene. Jeg sliper ikke mine eller barnas etter så kompliserte prinsipper altså.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 14:30   #32
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Må skøyter slipes før første gangs bruk?

Det står opplyst på xxls sider at de sliper for kr 59:
http://www.xxl.no/skoeytesport/ishoc...oeyter-1010162

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no