Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Husmorfeil jeg stadig begår

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-10-12, 18:56   #1
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.355
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Husmorfeil jeg stadig begår

Leksjon 1: Det blir aldri som på pakningen når man hjemmefarger tekstiler. ALDRI, og det må jeg snart lære!

(*Sekken full av gusjebrunrosa tekstiler*)

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 18:57   #2
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.870
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Husmorfeil jeg stadig begår

Og koksgrå.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 18:57   #3
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Husmorfeil jeg stadig begår

Dere må da veie tøyet først.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 19:02   #4
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.355
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Husmorfeil jeg stadig begår

Leksjon 2: Posetomatsuppe med ferdig tilsatt macaroni svir seg alltid. ALLTID, og det må jeg snart lære!

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 19:06   #5
Molo
lakenskrekk
 
Molo sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 1.156
Molo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Husmorfeil jeg stadig begår

Vaskemaskinen scanner ikke vaskeanvisningslappene når jeg slenger inn tøy som egentlig skal håndvaskes. Tsk tsk.

Molo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 19:07   #6
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.833
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Husmorfeil jeg stadig begår

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Leksjon 2: Posetomatsuppe med ferdig tilsatt macaroni svir seg alltid. ALLTID, og det må jeg snart lære!

Du må lære deg å ikke bruke posetomatsuppe i det hele tatt, så løser det der seg.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 19:27   #7
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Husmorfeil jeg stadig begår

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Du må lære deg å ikke bruke posetomatsuppe i det hele tatt, så løser det der seg.

Ja og så må du ha sånne svarte nonstick-gryter til sånt som ALLTID brenner seg.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 19:29   #8
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.584
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Husmorfeil jeg stadig begår

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Leksjon 2: Posetomatsuppe med ferdig tilsatt macaroni svir seg alltid. ALLTID, og det må jeg snart lære!

Det gjør det ikke for meg.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 19:33   #9
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.355
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Husmorfeil jeg stadig begår

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Du må lære deg å ikke bruke posetomatsuppe i det hele tatt, så løser det der seg.

Jeg kan allerede det, men ikke på en tirsdag ettermiddag når jeg har to på tre som begge slår seg vrange, vaskemaskinen er full av gusjerosa tøy, svigermor er på besøk for å hjelpe til, men vil helst bare trakteres og underholdes, alt skiftetøyet i barnehagen er tatt med hjem til vask, og jeg har hatt en pføy-dag på jobb. Ikke da.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 19:36   #10
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.355
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Husmorfeil jeg stadig begår

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Ja og så må du ha sånne svarte nonstick-gryter til sånt som ALLTID brenner seg.

Heller litt svismak enn suppa full av nonstick-belegg. Det lever virkelig opp til navnet sitt, det belegget.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 23:13   #11
Nima
Stadig innom
 
Nima sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nær Bergen
Innlegg: 807
Nima er populærNima er populærNima er populær
Standard

Sv: Husmorfeil jeg stadig begår

Leksjon 3. Nei, skittentøykurven tømmes aldri helt!! Den er ganske nær, så fylles den opp igjen.

Nima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-12, 07:05   #12
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.355
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Husmorfeil jeg stadig begår

Leksjon 4: Det er ikke ressursvennlig å koke de tilhørende eggene til tidligere nevnte tomatsuppe oppis selve suppegryta sammen med suppa. ALDRI!

Leksjon 5: Det er lurt å huske på hvem av dine venner og familiemedlemmer som gir deg slike velmenende råd som nevnt over, slik at du husker på å aldri ta imot råd fra dem igjen. ALDRI!

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-12, 08:44   #13
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Husmorfeil jeg stadig begår

Du må ikke gå fra tomatsuppa så mye som et sekund mens den står på plata. Sett ungene til å røre hvis du må i vaskekjelleren. :husmortips:

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-12, 08:46   #14
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Husmorfeil jeg stadig begår

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Leksjon 4: Det er ikke ressursvennlig å koke de tilhørende eggene til tidligere nevnte tomatsuppe oppis selve suppegryta sammen med suppa. ALDRI!

Leksjon 5: Det er lurt å huske på hvem av dine venner og familiemedlemmer som gir deg slike velmenende råd som nevnt over, slik at du husker på å aldri ta imot råd fra dem igjen. ALDRI!

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-12, 08:48   #15
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Husmorfeil jeg stadig begår

Koke eggene i suppa? Seriøst?

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-12, 09:20   #16
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Husmorfeil jeg stadig begår

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Heller litt svismak enn suppa full av nonstick-belegg. Det lever virkelig opp til navnet sitt, det belegget.

Jeg bruker de svarte kjelene fra Coop sin egen serie, aldri opplevd det. Bruker de til grøt, supper, sauser og ris for å nevne noe.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-12, 09:29   #17
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.572
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Husmorfeil jeg stadig begår

Jeg har nye panner (kjeler, kokekar, hva dere nå enn kaller det) som ale smmen er svarte og nonstick. Alt måtte byttes ut da vi fikk ny obvn, induksjon.

Men i alle fall, ingen ting sitter fast i dem. Koke ris og glemme den så den er så svidd at det lukter svidd ris i hele huset? Ok, kjipt, men da bare tar vi den ut da, det sitter jo ikke fast, må vite!

Loving it.

Tomatsupper med makaroni går også finfint, men egg har vi ikke i (Knerten tåler ikke egg.)

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-12, 09:32   #18
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.687
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Husmorfeil jeg stadig begår

Jeg erfarerer smertelig at om du skal få melk til å koke, så må du for guds skyld gå ut av rommet/snu deg/være uoppmerksom i et øyeblikk. Da koker det - garantert! - og det noe så besatt. Der prater vi om sviing der! *sur*
Tomatsuppe har jeg aldri brent. Vi har ikke nonstick til slikt.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-12, 09:35   #19
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.355
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Husmorfeil jeg stadig begår

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Koke eggene i suppa? Seriøst?

Ja. Burde jeg ha reagert før jeg prøvde ut rådet?

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-12, 09:45   #20
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Husmorfeil jeg stadig begår

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Ja. Burde jeg ha reagert før jeg prøvde ut rådet?

Jeg bare ser for meg griseriet når man tar eggene ut for å ta skallet av. Ja, for du kokte dem med skall?

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no