Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Støvsuger du før du vasker?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Se resultatene: Støvsuger du før vask?
Ja, hver gang, grundig også 99 57,89%
Nja, som regl gjør jeg det 40 23,39%
Ab und zu 14 8,19%
Nope, driver ikke med sånt dritt 2 1,17%
Nei, det ser jeg ikke poenget med 7 4,09%
Har vaskehjelp, men før jeg var så heldig å få det ... (Skal si det i tråden/se resultat) 9 5,26%
Deltakere: 171. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-02-12, 21:35   #1
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Støvsuger du før du vasker?

Jeg HATER å støvsuge! Jeg hater det så intenst at å fiske hår utav sluken i dusjen er gøy til sammenligning. Når jeg vasker huset støvsuger jeg hele huset først, skikkelig grundig også, inn i alle kriker og kroker og under og over og rundt og i det hele tatt, springer opp og ned trappene, drasser doningen med meg overalt, og jeg blir dønn sliten og dritsvett av det, og det verker i muskler og ledd. Men vaskingen går lekende lett etterpå, da, takket være min ekstremt nøye og nesten nevrotiske støvsuging. Slipper å skifte vann så ofte også.

Men er det verdt det? Når jeg tenker på vasking av hus er det støvsugingen som får meg til å

Såh. Er det nødvendig? Støvsuger du før vask? Ja? Grundig? Ligger du på din bare knær og suger opp alle kaninene under sofaen også?

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-12, 21:37   #2
Siwa
Bør lage seg en tittel selv
 
Siwa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.898
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Sv: Støvsuger du før du vasker?



Akkurat som deg

__________________
Familien er komplett med våre 3 vakre barn,
lillesøster 07
store lillebror 05
storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-12, 21:37   #3
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Støvsuger du før du vasker?

Ja, støvsuger grundig før vask. HATER å få våte lodotter og hår på fingrene.

(I grunnen gjør jeg ingen av delene, for det er mannen som gjør denslags her i huset, men da jeg bodde alene gjorde jeg det selv. )

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-12, 21:37   #4
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Støvsuger du før du vasker?

Ja, støvsuger først. Hater smuss, hår osv på fillene og i vannet, så prøver å minimere mest mulig.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-12, 21:38   #5
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Støvsuger du før du vasker?

Ja, å vaske gulv som ikke er støvsugd først er jo mye verre.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-12, 21:38   #6
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Støvsuger du før du vasker?

Jeg støvsuger alltid før vasking, dog uten å gjøre øvelser i knestående.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-12, 21:38   #7
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Støvsuger du før du vasker?

Jeg har en så sinnsyk svær stoff(arg!!)sofa på loftet, må ligge flatt for å komme til.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-12, 21:38   #8
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!
 
Kitty Bastard sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 2.401
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Støvsuger du før du vasker?

Hater å støvsuge. Må gjøre det. To ganger om dagen.
Har en baby med velutviklet pinsettgrep som putter hva som helst i munnen.

__________________
Come down off the cross - We can use the wood - Come on up to the house
Kitty Bastard er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-12, 21:39   #9
Blomst
nygift
 
Blomst sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Innlegg: 2.118
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Støvsuger du før du vasker?

Ja, jeg er under sofa, stoler og flytter på alt for å kommer til med støvsugeren, og vasken går som du sier lekende lett etterpå.
Jeg vet ikke om det er verdt det, men jeg kommer nok aldri til å slutte med det.
Jeg har forøvrig kjøpt meg en slik elektrisk støvsuger som står i 2.etasje, der det ikke blir så mye subb på gulvene, så jeg drasser den ikke med meg opp lenger.

__________________
Det har jeg ikke gjort før, så det kan jeg helt sikkert.....

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-12, 21:39   #10
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.732
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Støvsuger du før du vasker?

Ja. Det må til. Jeg hater også å støvsuge, jeg blir rent aggressiv av det.. Men det må til.

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-12, 21:39   #11
Pernille
Nybegynner
 
Pernille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 29
Pernille har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Støvsuger du før du vasker?

Jepp.... Og støvsugeren luftes oftere enn moppen også så er det sagt...

Pernille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-12, 21:39   #12
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.654
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Støvsuger du før du vasker?

Jeg har vaskehjelp én gang til, men når jeg gjenopptar husvaskingen, kommer det til å avhenge litt av hvor støvete det er/hvor lenge siden sist det ble støvsuget.
Jeg liker ikke å vaske gulv når det er for mye støv og rusk.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-12, 21:40   #13
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Støvsuger du før du vasker?

Støvsuge er faktisk noe av det kjekkeste når vi snakker om husarbeid. Tar kort tid og jeg må ikke ta på støvet.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-12, 21:41   #14
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Støvsuger du før du vasker?

Kort tid? Jeg bruker hvert fall 1 time på hele huset.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-12, 21:43   #15
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.860
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Støvsuger du før du vasker?

Vaske etterpå?

Vasker svært sjelden, støvsuger oftere. Og iallfall før vask. Men ikke alle kriker og kroker nei. :sjuske:

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-12, 21:43   #16
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Støvsuger du før du vasker?

Opprinnelig lagt inn av Ramses, her.

Når jeg vasker huset støvsuger jeg hele huset først, skikkelig grundig også, inn i alle kriker og kroker og under og over og rundt og i det hele tatt, springer opp og ned trappene, drasser doningen med meg overalt, og jeg blir dønn sliten og dritsvett av det, og det verk i muskler og ledd.

Sentralstøvsuger. En lett og smidig slange som følger deg overalt og som ikke seter seg fast i noe. Ikke noe støpsel som må flyttes fra stikkontakt til stikkontakt. Ikke noe støy. Og alt finstøvet blåst ut av huset, ikke rundt i det, så støvtørking blir bortimot overflødig.

Jeg avskyr avskyr avskyr slepestøvsugere. Med sentralstøvsuger støvsuger jeg nesten frivillig.

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-12, 21:45   #17
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Støvsuger du før du vasker?

Opprinnelig lagt inn av Ramses, her.

Kort tid? Jeg bruker hvert fall 1 time på hele huset.

Jeg har aldri støvsugd hele huset på en gang.

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Sentralstøvsuger. En lett og smidig slange som følger deg overalt og som ikke seter seg fast i noe. Ikke noe støpsel som må flyttes fra stikkontakt til stikkontakt. Ikke noe støy. Og alt finstøvet blåst ut av huset, ikke rundt i det, så støvtørking blir bortimot overflødig.

Jeg avskyr avskyr avskyr slepestøvsugere. Med sentralstøvsuger støvsuger jeg nesten frivillig.

Sentralstøvsuger er et must. Noe annet gidder jeg ikke bruke.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-12, 21:45   #18
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.494
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Støvsuger du før du vasker?

Skifte vann? Engangs-våtmoppene er oppfunnet, kjære dere.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-12, 21:46   #19
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Støvsuger du før du vasker?

Ja. Jeg støvsuger langt mer enn jeg vasker, da trenger jeg ikke vaske like ofte - hvilket JEG hater intenst!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-12, 21:48   #20
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.415
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Støvsuger du før du vasker?

Mannen må støvsuge hvis jeg skal vaske, jeg misliker hele støvsugergreia. Hender jeg vasker over gulv uten støvsuging også.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no