Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

NAV - Trygd - det hardner til for oss kronikere

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-11-10, 14:18   #241
Minty
Bør lage seg en tittel selv
 
Minty sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.579
Minty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: NAV - Trygd - det hardner til for oss kronikere

For det første: En ansatt i en profesjonell instans som SPK burde vite bedre enn å be om sensitive personopplysninger på et åpent forum.

For det andre: Har ikke ansatte i SPK annet å gjøre enn å tråle forum/google etter sine klienter?

Minty er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 14:22   #242
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.150
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: NAV - Trygd - det hardner til for oss kronikere

Opprinnelig lagt inn av Minty, her.

For det første: En ansatt i en profesjonell instans som SPK burde vite bedre enn å be om sensitive personopplysninger på et åpent forum.

Enig. (Hun har da også presisert akkurat dette i et senere innlegg.)

Opprinnelig lagt inn av Minty, her.

For det andre: Har ikke ansatte i SPK annet å gjøre enn å tråle forum/google etter sine klienter?

Den er litt på siden av saken, synes jeg. Det er nok av folk her som kikker innom FP i arbeidstiden - og det kan godt hende at en FP-bruker har tipset Sol om saken.

Jeg synes det er fint om folk som jobber med/har kompetanse på konkrete ting som diskuteres her kommer og gir informasjon, så jeg synes det er synd å kritisere noen for akkurat det.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 14:28   #243
Minty
Bør lage seg en tittel selv
 
Minty sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.579
Minty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: NAV - Trygd - det hardner til for oss kronikere

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Den er litt på siden av saken, synes jeg. Det er nok av folk her som kikker innom FP i arbeidstiden - og det kan godt hende at en FP-bruker har tipset Sol om saken.

Jeg synes det er fint om folk som jobber med/har kompetanse på konkrete ting som diskuteres her kommer og gir informasjon, så jeg synes det er synd å kritisere noen for akkurat det.

Jo for all del, det er jo positivt men da bør man jo beholde en viss grad av profesjonalitet i det. Jeg jobber i bank selv og ville aldri brukt et forum som kommunikasjonskanal når det gjaldt en spesifikk persons sak, slik det er tilfelle her. PM kunne vært et alternativ.

Minty er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 14:29   #244
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: NAV - Trygd - det hardner til for oss kronikere

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Sol - jeg vil gjerne ha en forklaring på om det stemmer at man ved omskolering får omskolering til tilsvarende status som det yrket man forlater, jeg? Eller får man minste nødvendige for å få en jobb i det hele tatt? Og hvordan vurderer man dette?

Statens pensjonskasse og NAV er to veldig forskjellige ting. Det kan godt være hun vet det, men det er vel strengt tatt ikke hennes bord tror jeg.

Jeg synes ikke vi skal behandle henne så hardt. Hun har beklaget at hun bommet i forhold til bruk av mail (jeg vet ikke hvilke maillinjer SPK har, men enkelte sykehus har begynt å tillate mailkorrespondanse etter oppretting av sikre linjer, så det er ikke så entydig som det en gang var). Men det er fint at hun tilbyr seg å sjekke fakta i den saken synes jeg.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 14:34   #245
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: NAV - Trygd - det hardner til for oss kronikere

Opprinnelig lagt inn av Minty, her.

For det første: En ansatt i en profesjonell instans som SPK burde vite bedre enn å be om sensitive personopplysninger på et åpent forum.

For det andre: Har ikke ansatte i SPK annet å gjøre enn å tråle forum/google etter sine klienter?

Hun er jo kommunikasjonsrådgiver, så en del av jobben hennes er kanskje å følge med på nett hva som skrives om SPK?
Når det gjelder spørsmål om NAV-ytelser er vel ikke hun rette person å spørre, ref annet innlegg.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 14:35   #246
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.150
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: NAV - Trygd - det hardner til for oss kronikere

Opprinnelig lagt inn av Minty, her.

Jo for all del, det er jo positivt men da bør man jo beholde en viss grad av profesjonalitet i det. Jeg jobber i bank selv og ville aldri brukt et forum som kommunikasjonskanal når det gjaldt en spesifikk persons sak, slik det er tilfelle her. PM kunne vært et alternativ.

Joda, men det jeg svarte på, var at du lurte på om hun ikke hadde noe bedre å ta seg til enn å lese på forum. Og det synes jeg var en litt urettferdig kritikk. (Det å følge med på når en etat/bedrift omtales på nett og i sosiale medier, det burde absolutt være innenfor stillingsinstruksen for en kommunikasjonsrådgiver.)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 14:40   #247
Sol Daler Stafsnes
Nybegynner
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 3
Sol Daler Stafsnes har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: NAV - Trygd - det hardner til for oss kronikere

Beklager, Smilefjes, men her kan jeg ikke hjelpe deg. Vi driver bare med pensjon, for de som er medlem i Statens pensjonskasse, ikke omskolering, så da må du nok snakke med NAV.

Sol Daler Stafsnes er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 14:45   #248
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: NAV - Trygd - det hardner til for oss kronikere

Opprinnelig lagt inn av Sol Daler Stafsnes, her.

Beklager, Smilefjes, men her kan jeg ikke hjelpe deg. Vi driver bare med pensjon, for de som er medlem i Statens pensjonskasse, ikke omskolering, så da må du nok snakke med NAV.

Nah - det gadd jeg ikke kjente jeg.

  Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 14:45   #249
Minty
Bør lage seg en tittel selv
 
Minty sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.579
Minty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: NAV - Trygd - det hardner til for oss kronikere

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Joda, men det jeg svarte på, var at du lurte på om hun ikke hadde noe bedre å ta seg til enn å lese på forum. Og det synes jeg var en litt urettferdig kritikk. (Det å følge med på når en etat/bedrift omtales på nett og i sosiale medier, det burde absolutt være innenfor stillingsinstruksen for en kommunikasjonsrådgiver.)

Greit, jeg gir meg.

Minty er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 14:48   #250
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: NAV - Trygd - det hardner til for oss kronikere

Opprinnelig lagt inn av Minty, her.

Greit, jeg gir meg.

  Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 14:56   #251
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: NAV - Trygd - det hardner til for oss kronikere

Takk Sol! Jeg tror det var gode tanker som lå bak det du har skrevet her og det er fint. Samtidig så er jeg her med et nick. Jeg vil ikke oppgi min identitet overfor en person jeg overhodet ikke kjenner.

Sosionomen på sykehuset her ringte SPK for meg da jeg satt der. Der fikk hun bekreftet at jeg ikke får barnetillegg så lenge jeg har gått over fra Tidsbegrenset uførestønad til AAP. Sosionomen ba om bekreftelse til slutt og fikk samme svar. Jeg venter utbetaling nå i disse dager fra SPK så da vil jeg få bekreftelse. Hadde vært utrolig glad dersom det var feilinformasjon fra SPK. Det er mange penger for oss nå.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 17:43   #252
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: NAV - Trygd - det hardner til for oss kronikere

Hvilken bidragsordninger kan statenspensjonskasse komme med? Gjelder det bare ved uføre? Eller finst det bidragsordninger om man feks havner i AAP?

Forøvrig: hvor mange sitter vel ikke på FB i arbeidstiden? Synes ikke at en kikk innom FP er noe verre akkurat, heller bedre... om man likevel skal bedrive noe annet i arbeidstiden sin....

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 18:13   #253
kie
weird
 
kie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.456
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: NAV - Trygd - det hardner til for oss kronikere

Opprinnelig lagt inn av amor, her.

Når jeg leser det som blir skrevet her, undertonen av at så mange syter seg frem til de fantastiske trygdeordingene og rettighetene, så er jeg virkelig sjeleglad for at jeg sitter her på denne siden av skjermen med kroniske smerter flere steder i kroppen og har blitt eier av den fantastiske diagnosen fibromyalgi. Jeg sutret meg selvsagt til den fordi jeg ikke ønsket å jobbe mer i det yrket jeg nettopp hadde utdannet meg til. Et yrke som var selve drømmen for meg.

Jeg kjemper daglig en kamp for å bli frisk. Fy for en tilleggsbelasning det er i det å vite at så mange av dere har slike holdninger dere har!

Jeg bør virkelig holde blikket lavt. Det fortjener jeg sikkert på toppen av den sorgen jeg bærer. Sorg over å ikke vite hvordan jeg skal få snekret sammen livet mitt igjen og frykten for å slippe håpet.

Det blir nok bra bare du er takknemlig nok.

Helt ærlig. Jeg reagerer på det samme. Diskusjonen gir en ekkel bismak og redefinerer FP litt for meg.

__________________
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 18:19   #254
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: NAV - Trygd - det hardner til for oss kronikere

amo og kie - les over innleggene en gang til og se litt nærmere på de som sier at det er en straff å ikke få mer enn man får, at det er ille nok å være syk som det er, at man ikke får venner på jobb om man ikke jobber det man kan og at man derfor bør slippe. Kanskje er det ikke så rart at det spisser seg litt til? Det er ikke ensidig kritikk av syke mennesker det her. Det er sagt til det kjedsommelige at alle bør få hjelp til å klare seg selv. Jeg vet ikke hvorfor dere fornærmes av det.

  Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 18:21   #255
Maylen
På lukket avdeling
 
Maylen sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: På lukket avdeling
Innlegg: 1.430
Blogginnlegg: 3
Maylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populær
Standard

Sv: NAV - Trygd - det hardner til for oss kronikere

Jøss.

__________________
Du vet du har sittet for lenge ved PC'en,
når du dobbeltklikker tampongen opp i...
Maylen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 19:33   #256
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: NAV - Trygd - det hardner til for oss kronikere

Opprinnelig lagt inn av kie, her.

Jeg tror det som skjer er ganske typisk en viss type diskusjoner. De som ikke bør føle seg truffet gjør det og de som burde føle seg truffet er milevis unna. I tillegg sitter en hel haug på sidelinjen og kjenner på at "dette orker jeg ikke" og "det er meg og livet mitt de snakker om". Og det er jo et poeng i seg selv, kanskje. At man ikke treffer der man ønsker på denne måten.

Jeg er rimelig sikker på at jeg ikke har et problem med å si akkurat det jeg har sagt her til absolutt hvem som helst. Jeg føler definitivt solidaritet med feks Jessica og alt det hun går gjennom. Jeg tror jeg kommer frem med det også. Det går fint å ha to tanker i hodet på en gang og det går fint å mene at en god del folk ikke tar det ansvar de virkelig burde for sine egne liv, samtidig som man mener at samfunnet ikke opptrer rett overfor feks komatøse pasienter.

  Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 19:38   #257
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.620
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: NAV - Trygd - det hardner til for oss kronikere

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Sol - jeg vil gjerne ha en forklaring på om det stemmer at man ved omskolering får omskolering til tilsvarende status som det yrket man forlater, jeg? Eller får man minste nødvendige for å få en jobb i det hele tatt? Og hvordan vurderer man dette?

Dette har det vært en del endringer på og det kommer nok mer. Man har strammet inn en del fra gamle attføring. Mange faktorer som spiller inn og her ligger nok det største rommet for skjønn man har som saksbehandler i NAV. På godt og vondt. Dette vil nok variere litt etter hvor man bor i landet og hvordan arbeidsmarkedet er. Status skal ikke ha noe å si i utgangspunktet, men sannsynligheten for at personen kan fungere i stabil jobb over tid. De aller fleste på omskolering er nok folk i tunge/ev statiske jobber som av en eller annen grunn ikke kan fortsette og som må ha en varierende kontorjobb som er fleksibel f.eks. Ev folk som av en eller annen grunn har vært utenfor arbeidslivet i lang tid og hverken har praksis eller formell kompetanse som gjør det mulig for dem å få innpass i det ordinære arbeidsliv. Noen har spesielle utfordringer uten at man helt kan sette fingeren på hva det er, men at det er helt klart at de trenger bistand for å komme seg inn på arbeidsmarkedet.

vixen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 20:05   #258
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: NAV - Trygd - det hardner til for oss kronikere

Av og til virker det som om man enten mener at det er over halvparten snyltere og de som lever på offentlige stønader får for mye og ikke er taknemlig nok, ikke er interessert i å jobbe og ellers kunne gjort en innsats om man bare ville. Eller så mener man at vi ikke har stort offentlig forbruk til trygdeordninger, og at det tvert imot bør økes fordi man forstår hvordan de syke har det og at de burde ha krav på samme levestandard som andre, og at opplevd behov og hensynet til enkeltsjebner bør være styrende for det offentlige forbruket mer enn samfunnsøkonomi.

Dette er vel grunnen til at mange av oss synes dette er veldig vanskelig når man prøver å diskutere prinsipielt. For med mindre man tar det standpunktet at de trygdede burde fått mer og at det offentlige forbruket av trygdemidler er langt utenfor faresonen, er det endel som føler seg mistenkeliggjort og lite akseptert.

For min del er dette mer et samfunnsøkonomisk spørsmål enn et moralsk spørsmål. For vi vet jo alle at det er noen som tøyer grensene for trygdeordningene. Vi vet også alle at endel av de som lever på trygd sliter med å få endene til å møtes på toppen av de påkjenningene de ellers måtte ha. Og vi vet at NAV-systemet kan være en jungel av frustrasjoner. Og at sannsynligheten for at man ved å redusere stønadene også vil redusere bruken av dem. Om dette er riktig å gjøre av den grunn er noe annet.

Det går for mye penger til trygdeytelser i dette landet. Det er det ikke mye tvil om. Hvordan vi ligger an i forhold til sykmeldinger etc i forhold til andre land er det jo tvil om, men det endrer ikke det faktum at den totale mengden trygdeytelser er i ferd med å bli et kjempeproblem. Derfor måtte man gripe inn i forhold til alderspensjoner. Og man må prøve å gripe inn i forhold til arbeidsledighet-, uføre-, og sykepenger. Problemet er hvordan. For enten man mener det er et problem med hvor grensene går for å få de ulike stønadene eller man mener at det er for få som får dem, endrer det ikke det faktum at den totale utgiftsmengden blir for stor. Det er vel ingen som er uenige i at man skal hjelpe og stimulere til å komme seg ut i en jobb som gir inntekt, men det kan være det må til med ytterligere innstramminger enten vi liker det eller ikke. Og da må man velge om man skal prioritere mellom grupper eller bruke ostehøvelprinsippet.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 20:37   #259
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.786
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: NAV - Trygd - det hardner til for oss kronikere

Opprinnelig lagt inn av kie, her.

Det blir nok bra bare du er takknemlig nok.

Helt ærlig. Jeg reagerer på det samme. Diskusjonen gir en ekkel bismak og redefinerer FP litt for meg.

Dette signerer jeg.

Jeg har fått betalt utdanning via attføring og er veldig takknemlig for det, men jeg har ingen planer om å stå med lua i hånda og blikket i bakken og være takknemlig ovenfor alle skattebetalere som har vært med å sponse meg. Jeg er glad for at ordningen fins, jeg er glad for at jeg fikk denne muligheten da helsa røyk. Jeg er takknemlig for at jeg har fått dette, men makter altså ikke å gå i ydmyk gange foran alle skattebetalere jeg treffer, da det umulig kan være helsebringende å alltid gå med lut nakke.


Jeg syns SF bør ta på seg rådgiverrolle for folk som har 15 - 20 % restarbeidsevne og hjelpe dem å finne ut hva de kan gjøre, og også hjelpe dem å finne disse jobbene. Det hadde vært strålende om jobber og folk hadde funnet hverandre, for det er mange som ønsker seg så små stillinger og jeg ser her at flere påstår at disse jobbene fins.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 20:43   #260
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: NAV - Trygd - det hardner til for oss kronikere

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Dette signerer jeg.

Jeg har fått betalt utdanning via attføring og er veldig takknemlig for det, men jeg har ingen planer om å stå med lua i hånda og blikket i bakken og være takknemlig ovenfor alle skattebetalere som har vært med å sponse meg. Jeg er glad for at ordningen fins, jeg er glad for at jeg fikk denne muligheten da helsa røyk. Jeg er takknemlig for at jeg har fått dette, men makter altså ikke å gå i ydmyk gange foran alle skattebetalere jeg treffer, da det umulig kan være helsebringende å alltid gå med lut nakke.


Jeg syns SF bør ta på seg rådgiverrolle for folk som har 15 - 20 % restarbeidsevne og hjelpe dem å finne ut hva de kan gjøre, og også hjelpe dem å finne disse jobbene. Det hadde vært strålende om jobber og folk hadde funnet hverandre, for det er mange som ønsker seg så små stillinger og jeg ser her at flere påstår at disse jobbene fins.

Dette blir litt barnslig. Det er vel ingen her, ikke SF heller, som sier at noen som helst skal stå med lua i hånda og blikket i bakken ovenfor alle skattebetalere. Ellers er Kattas siste innlegg vel verdt å lese nøye.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
arbeidsavklaringspenger, holdninger, kroniker, nav, syk, trygd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no