Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Fylte horn med philadelphia

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-01-10, 10:56   #1
cecix
Blekksprut
 
cecix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 336
cecix er populærcecix er populærcecix er populær
Standard

Fylte horn med philadelphia

I går var vi på besøk hos noen venner og fikk servert noen helt avsindig gode fyllte horn. Jeg er egentlig ikke spesiellt begeistret for "pizzahorn" uvisst av hvilken årsak, men disse hornene fyllt med philadelphiaost og skinke traff meg midt i hjertet! Dette blir en favoritt her i huset iallefall, både gubben, jeg og ungene forsynte oss grovt av fatene....
Måtte selvfølgelig be om oppskriften, og deler den derfor her med dere. Oppskriften er dobbel porsjon, og gir 16-20 STORE horn, men vertinnen i går hadde laget de veldig små og det likte jeg kjempegodt! Hun hadde ca 4 plater fyllt med små horn, og da vi gikk tror jeg det kun
lå igjen 4-5stk....

Fyllte horn m\Philadelphia
100gr smør
ca 1.2kg hvetemel (spar igjen mel til utkjevling)
2ts salt
1ts sukker
70gr gjær
4dl lunkent vann

Alt det tørre samles først. Det våte helles i til slutt. La heve på lunt sted ca 1time.

Ost\Skinkeblanding:
2 bokser Philadelphia naturell
1 boks Philadelphia m.gressløk
1 pk kokt påleggskinke (first price er en fin mengde). Skjæres i små biter.

Kjevle ut deigen og del opp i "pizzastykker". Legg i 1ss fyll hvis du lager små horn, 2ss hvis større horn. Rull sammen.
Stek ca 15min på 225c til de er gyllenbrune.

Enjoy!!!

cecix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-10, 10:59   #2
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.819
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fyllte horn m\philadelphia

*noterer*

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-10, 11:02   #3
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.206
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fyllte horn m\philadelphia

Jeg har hatt et sånt til frokost. Rest fra i går. Men jeg bruker vanligvis tubeost istedenfor philadelphia, jeg skal jammen forsøke philadelphia en gang. Nå finnes jo ikke tubeost med gressløk mer. Om sommeren bruker jeg gressløk fra hagen. Gressløken er viktig.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-10, 11:07   #4
cecix
Blekksprut
 
cecix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 336
cecix er populærcecix er populærcecix er populær
Standard

Sv: Fyllte horn m\philadelphia

Ja, det stemmer det ang gressløken og Philadelphia. Men de hadde løst problemet ved å kjøpe fersk gressløk så det gikk jo fint. Gressløken er viktig - meget viktig!!!

cecix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-10, 11:09   #5
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fyllte horn m\philadelphia

Æsj, jeg har ikke Philadelphia i hus. Kan man bruke noe annet, tro?

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-10, 11:09   #6
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.206
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fyllte horn m\philadelphia

Finnes ikke philadelphia med gressløk heller? Jeg mente at sånn tubeost med gressløk ikke finnes mer.

Salt, jeg bruker som sagt vanlig tubeost, og kanskje litt vanlig revet norvegia i tillegg.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-10, 11:12   #7
cecix
Blekksprut
 
cecix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 336
cecix er populærcecix er populærcecix er populær
Standard

Sv: Fyllte horn m\philadelphia

De sa at de ikke hadde funnet det i butikken her, men nå bor vi ute i provinsen altså så det er nok kanskje ikke helt målbart for resten av landet. Jeg aner ikke, for mine Philadelphiakjøp begrenser seg til naturell når det skal lages ostekake i heimen...

cecix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-10, 11:13   #8
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.652
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fyllte horn m\philadelphia

Høres godt ut!

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-10, 12:12   #9
Hilda
Sugaraddict!
 
Hilda sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Nord
Innlegg: 852
Blogginnlegg: 2
Hilda er populærHilda er populærHilda er populærHilda er populær
Standard

Sv: Fylte horn med philadelphia

*lagre*

__________________
Terroristen 25.03.09

Hilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-10, 13:05   #10
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.509
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fylte horn med philadelphia

Denne skal prøves. Hørtes veldig godt ut.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-10, 20:35   #11
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fylte horn med philadelphia

Kan disse fryses? eller sikkert best nylagde?

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-10, 20:40   #12
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fylte horn med philadelphia

Hørtes god ut!

Horn kan jo fint fryses, men da er de best om de varmes opp i stekeovn igjen synes jeg

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-10, 20:43   #13
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fylte horn med philadelphia

Opprinnelig lagt inn av Necesario, her.

Hørtes god ut!

Horn kan jo fint fryses, men da er de best om de varmes opp i stekeovn igjen synes jeg


Ja fryser jo ellers om det er noen til overs
tenkte bare siden det var philadelphia i fyllet....

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-10, 20:45   #14
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.206
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fylte horn med philadelphia

Opprinnelig lagt inn av Veravera, her.

Kan disse fryses? eller sikkert best nylagde?

De jeg lager kan ihvertfall fint fryses, men de bør varmes opp litt før de spises, de er ikke like gode kalde.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 15:58   #15
Tuttan
Superaktiv
 
Tuttan sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Det glade Sunnmøre
Innlegg: 374
Tuttan er litt kulTuttan er litt kul
Standard

Sv: Fylte horn med philadelphia

Det finns philadelfia med grasløk. Har nettopp kjøpt Gledar meg til å prøve

__________________
Mamma til storebror-juni-02, primadonna-feb 06,lisje dropset -okt 07

Just dance
Tuttan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 16:09   #16
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fylte horn med philadelphia

De hørtes utrolig gode ut!!!

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 16:15   #17
ltb
Superaktiv
 
ltb sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: ved Tyrifjorden
Innlegg: 330
ltb er litt kulltb er litt kul
Standard

Sv: Fylte horn med philadelphia

Oppskriften er kopiert og lagret i mappen for oppskrifter et annet sted på maskinen!!!

__________________
Barn har krav på å bli vist like mye respekt som voksne!
S1 januar 03 S2 november 09
ltb er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 17:17   #18
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fylte horn med philadelphia

De skal jeg teste på symøtet til uka.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-10, 11:22   #19
Nelly
Superduperaktiv
 
Nelly sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 611
Nelly er litt kulNelly er litt kul
Standard

Sv: Fylte horn med philadelphia

Disse skal testes, kanskje i dag?

Nelly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-10, 11:48   #20
lucifine
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 1.202
lucifine er populærlucifine er populærlucifine er populærlucifine er populær
Standard

Sv: Fylte horn med philadelphia

dene må testes! Takk for tips!

lucifine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no